  • 11. Data: 2004-06-01 22:32:15
    Temat: Re: rozmowa chat - home.pl
    Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl>

    On Wed, 2 Jun 2004 00:03:26 +0200, *Mr.FX* wrote:

    > ..., bo w 1998r. (nie wiem jak jest teraz) hasła do pop3/ftp u wiekszosci
    > firm hostingowych leciały bez użycia ssl - plain textem i nie bylo
    > duzego problemu je wysniffowac?

    No w home.pl też lecą plain textem. O ssl użytkownik musi wiedzieć
    (znam takich, którzy nie wiedzą), a nawet gdy wie, to może mu się
    nie chcieć, np. ja. 8-]

    --
    Dariusz Laskowski Daniel Walczak: W trakcie prokreacji
    darlas at post.pl ciężko się czyta.

  • 12. Data: 2004-06-01 22:47:57
    Od: maciek kanski <n...@s...maila>

> [...]
    > ..., bo w 1998r. (nie wiem jak jest teraz) hasła do pop3/ftp u wiekszosci
    > firm hostingowych leciały bez użycia ssl - plain textem i nie bylo
    No ja nie wiem czy to był duży problem, musisz zapytać tych, co próbowali
    snifować.
    Wiem tylko, że nie lubię odpowiedzi pytaniem na pytanie, nawet retorycznym -
    sory, ale wkurza mnie to.
    s/\?/\./

    Pzdr

  • 13. Data: 2004-06-01 23:40:51
    Od: Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl>

    Mr.FX wrote:

    > ..., bo w 1998r. (nie wiem jak jest teraz) hasła do pop3/ftp u wiekszosci
    > firm hostingowych leciały bez użycia ssl - plain textem i nie bylo
    > duzego problemu je wysniffowac?

    ...a w czerwcu 2004 roku 99% logowań do usług, o których wspominasz, nadal
    leci plain text.
    Tylko co bardziej dociekliwi (bardziej skłonni do paranoi ?) pytają się o
    SSL.
    Odpytywani na tą okoliczność hostingowcy często robią wieeeelkie oczy.

    BTW, ZTCW, norma ISO 9001:2004 wymaga logowań do poczty/ftp via SSL.
    Skwapliwie z tego korzystam, zgarniając klientów, od tych, co się spóźniają
    z wdrożeniem SSL/TLS.

    --
    TOM TS635-RIPE
    Mój adres e-mail w nagłówku, wbrew pozorom, nie jest fałszywy.

  • 14. Data: 2004-06-02 04:34:11
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl> zapodał(a):

> [...]
    > leci plain text.
    > Tylko co bardziej dociekliwi (bardziej skłonni do paranoi ?) pytają się o

    Home.pl ma taki mechanizm, to był także jeden z powodów skorzystania
    z usług tej firmy.
    Dzisiaj może przytoczę artykuł, który skłonił mnie do sprawdzenia
    siły haseł...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 15. Data: 2004-06-02 04:39:48
    Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyciac.irc.pl>

    DooMiniK napisał(a):

    > Po prostu- zdziwił mnie brak możliwości zmiany hasła na zawierające
    > #. %, ! etc. a potem... odpowiedź z home.pl :-)

    A mnie zdziwilo, ze argumentujesz to "instytucjami panstwowymi" :P

    Ale faktycznie - polityka firmy home.pl wydaje sie byc dziwaczna :)

    januszek

  • 16. Data: 2004-06-02 05:57:09
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Towarzysz(ka) januszek zapodał(a):

    > A mnie zdziwilo, ze argumentujesz to "instytucjami panstwowymi" :P

    Trochę na wyrost- chodziło mi o uwiarygodnienie w rozmowie,
    że traktuję sprawę poważnie :)

    > Ale faktycznie - polityka firmy home.pl wydaje sie byc dziwaczna :)

    Mnie też zaskoczyła...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)irc(dot)pl

  • 17. Data: 2004-06-02 06:10:09
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    DooMiniK <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> wrote:

    > Trochę na wyrost- chodziło mi o uwiarygodnienie w rozmowie,
    > że traktuję sprawę poważnie :)

    To się nazywa trollowanie, wiesz? I właśnie dlatego zastanawiam się po co
    tutaj ten wątek, który nie ma _nic_ wspólnego z tematyką grupy.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 18. Data: 2004-06-02 06:18:31
    Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyciac.irc.pl>

    DooMiniK napisał(a):

    > Trochę na wyrost- chodziło mi o uwiarygodnienie w rozmowie,
    > że traktuję sprawę poważnie :)

    Jak pokazuja doswiadczenia, np MSZ to instytucje panstwowe i polityka
    bezpieczenstwa w jednym zdaniu nie pasuje ;PPP

    > Mnie też zaskoczyła...

    Ale jak ich znam to po tym jak temat pojawil sie w usenecie zmienia
    polityke ;)

    januszek

  • 19. Data: 2004-06-02 06:19:36
    Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyciac.irc.pl>

    Przemysław Maciuszko napisał(a):

    > To się nazywa trollowanie, wiesz? I właśnie dlatego zastanawiam się po co
    > tutaj ten wątek, który nie ma _nic_ wspólnego z tematyką grupy.

    Owszem ma. Polityka bezpieczenstwa najwiekszego w Polsce dostawcy uslug
    hostingowych JEST PROBLEMEM POLSKIEGO INTERENTU.

    januszek

  • 20. Data: 2004-06-02 06:26:57
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    januszek wrote:

    > Jak pokazuja doswiadczenia, np MSZ to instytucje panstwowe i polityka
    > bezpieczenstwa w jednym zdaniu nie pasuje ;PPP

    Pewnie byś się zdziwił, gdybyś choć trochę znał to zagadnienie.

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -dodaj imię kropeczka nazwisko małpa i masz adres pocztowy-