  • Data: 2010-11-03 01:44:59
    Temat: Re: rozlaczanie polaczenia
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Araneus Diadematus napisał:

    > Możliwe, że we wcześniejszych było inaczej, ja miałem na myśli te z
    > chorągiewką. Nie przypominam sobie dokładnie ostatnich dziurkaczy,

    Wcześniej były takie co się wkładało bilet z przodu na dole i waliło
    w blachę od spodu. Jeszcze wcześniej nie robiły dziurek, tylko stawiały
    stępelki (czasem brudząc pasażera tuszem). Ale ja cały czas o tych
    z chorągiewką. Na moich liniach robiły pięć dziurek.

    > srebrnych "bokserskich" (bo przy większej ilości biletów bywało, że
    > trzeba przywalić z piąchy, by przeszło), jednak pamięć coś mi mówi, że
    > zasada kodowania nie zmieniłą się, tylko bolce wszystkie stały się
    > szpikulcami, też matryca 5x5. W innych miastach niż D.C. kodowanie było
    > oczywiście inne, być może pan kierownik z rańca rzucał kostkami, albo
    > robiono tabele z przypisaniem wzorzec-pojazd...

    Trzeba też wiedzieć, że tylko w Warszawie było MZK, a w innych miastach
    MPK. Bilety drukowano centralnie, tak samo ustaloano ceny, więc na bilet
    MPK kupiony w kiosku w Gdańsku można było jeździć krakowskim tramwajem.
    Jak się inflacja rozkręciła na dobre, to nie nadążali z drukiem nowych
    nominałów biletów, trzeba było kasować po kilka. A jak już brakowało
    papieru, to dla oszczędności stęplowano stare bilety pieczątką z nową
    ceną. Spotkałem takiego, co sam sobie zrobił pieczątkę, stęplował nią
    swój zapas biletów z przed roku, a w razie czego tłumaczył, że takie mu
    sprzedali w kiosku w Grudziądzu czy gdzieś.

    --
    Jarek