  • Data: 2012-06-17 11:20:11
    Temat: Re: router athlon xp 2600+ vs. atom D2500 - wydajność?
    Od: RD <r...@g...com1> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-06-16 12:49, BartekK pisze:

    > Ale jeśli masz kupować nową intelowską płytę z nowym atomem, do tego
    > nową obudowę z nowym zasilaczem... to pojawia się problem - skąd
    > weźmiesz zasilacz o małej mocy np 100W (sensownej sprawności przy małej
    > mocy, bo wstawianie tu 400W i obciążanie 40W nie ma sensu, bo sprawność
    > nieobciążonego zasilacza zje ci cały zysk), a równocześnie by był to
    > zasilacz z "serwerową niezawodnością i wytrzymałością 24/7"...

    Myślałem nad PicoPSU do tej D2500CC:
    Zasilacz picoPSU 12V 80W 20pin + Zasilacz stabilizowany 12V 5A 60W,
    ale razem to koszt prawie 300zł

    > Ja tu widzę dwa rozwiązania:
    > a) Taniość plus wkład własny:
    > - jakaś tania płyta mATX na np G31/G41 czipsecie, może nawet na 945, to
    > do 50zł się zmieścisz, choć lepiej G41 z pamięciami DDR3 - będą tańsze.

    [ciach]

    Ta opcja z uwagi na cenę bardzo mi się podoba, ale niestety jest to
    sprzęt używany, trochę się tego obawiam - potrzebuję czegoś
    pewniejszego/nowego.

    Sieciówki - z uwagi na wbudowane dwa interfejsy intela na płycie
    D2500CC - właśnie tę brałem pod uwagę. Do wykorzystania pozostaje jedno
    PCI - albo kontroler RAID albo dodatkowa sieciówka 2-4port.

    Co do SSD i systemu na pendrive - jest to jakiś pomysł, ale jeszcze
    nigdy nie stosowałem takiego rozwiązania. Nie jest to rzeźba? ;) Ten
    router działa produkcyjnie w sieci.

    Przyglądałem się także płycie mATX Asrock H61 LGA1155 + Celeron G530
    (z uwagi na TDP) - zaletą byłaby możliwość wymiany procesora w
    przyszłości na i5/i7. Nie wiem tylko, jak pomogłoby to w oszczędzeniu
    energii - w porównaniu do obecnego Athlona XP/klocka PC.

> [...]
    > do 8GB, miejsce na pendrive w środku, jedna sieciówka 1Gbit
    > Marvel/Broadcom na płycie, miejsce na 2 kolejne PCIe (ale low-profile
    > śledz!). Malutki _serwerowy_ zasilacz (podają 150 lub 200W, ale realnie
    > wszystko pobiera 28-35W z 4 dyskami!), wszystko chłodzone pasywnie a
    > tylko cała skrzyneczka przewiewana dużym wentylatorem "na wszelki
    > wypadek". Całość mała - o połowę mniejsza niż typowa obudowa
    > mikro-atx... i cena - z 1GB ramu i 250GB dyskiem gratis dostaniesz to
    > nowe na gwarancji za jakieś 700zł jak dobrze poszukasz.

    A tu mnie zaskoczyłeś, ciekawa propozycja. Skąd masz dane nt. poboru
    prądu? Podoba mi się, że jest hot-swap.
    Szukałem też ceny, o której pisałeś, ale niestety wszystko, co
    znalazłem oscyluje pow. 1tys. netto. U dwóch dystrybutorów moje ceny też
    nie są na takim poziomie, żeby z tego produktu zejść poniżej 1tys. ;)