  • 1. Data: 2011-02-16 12:08:44
    Temat: router 6xLAN WiFi
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    Czy są jakieś względnie tanie routery WiFi plus 6xLAN bo coś nie mogę znaleźć,
    do prostej sieci domowej w domu jednorodzinnym. Znalazłem tylko takie bez WiFi.
    Mam 2 dość silne komputery. Jeden dla syna, ciągle używany. Drugi do obrabiania
    video i foto - nie włączany za często. Jeden nettop do przeglądania neta
    włączony cały czas plus 2 PVR - odwarzacze sieciowe. No i jeszcze laptop ale to
    na WLAN - bezprzewodowo. Teraz mam Linksysa z 4xlan.
    Chodzi mi o to aby wszystkie komputery były widoczne. Wpięcie jakiegoś swicha to
    problem bo komputer w podsieci nie jest widoczny. Miałem D-Linka i nie
    potrafiłem tak go ustawić aby cała sieć byłą widoczna z każdego komputera.
    Albo jakieś inne porady.

  • 2. Data: 2011-02-16 12:28:28
    Temat: Re: router 6xLAN WiFi
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 16 Feb 2011 13:08:44 +0100, Gil napisał(a):

> [...]
    > problem bo komputer w podsieci nie jest widoczny. Miałem D-Linka i nie
    > potrafiłem tak go ustawić aby cała sieć byłą widoczna z każdego komputera.

    Oczywiscie, ze switch.
    I nie gadaj o podsieciach...

  • 3. Data: 2011-02-16 12:41:52
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 16.02.2011 13:08, Gil pisze:
    > Chodzi mi o to aby wszystkie komputery były widoczne. Wpięcie jakiegoś swicha to
    > problem bo komputer w podsieci nie jest widoczny. Miałem D-Linka i nie

    Bzdura. Switch nie tworzy podsieci żadnej. Tak naprawdę
    wpięcie zwykłego, niezarządzalnego switcha w zasadzie *nic*
    nie zmienia w sieci poza większą liczbą gniazdek.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 4. Data: 2011-02-16 13:03:14
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
    >Bzdura. Switch nie tworzy podsieci żadnej.

    Żeby być naprawdę precyzyjnym, należałoby powiedzieć, że jednak tworzy
    domeny kolizyjne per port. Ale to już dzielenie włosa na czworo.

    >Tak naprawdę
    >wpięcie zwykłego, niezarządzalnego switcha w zasadzie *nic*
    >nie zmienia w sieci poza większą liczbą gniazdek.

    Z punktu widzenia użytkownika - owszem. (pomijając ewentualnie kwestie
    wydajności przy transmisjach bez pośrednictwa "głównego" urządzenia).

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 5. Data: 2011-02-16 14:16:38
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 16 Feb 2011 13:41:52 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > Bzdura. Switch nie tworzy podsieci żadnej. Tak naprawdę wpięcie
    > zwykłego, niezarządzalnego switcha w zasadzie *nic* nie zmienia w sieci
    > poza większą liczbą gniazdek.

    Przypuszczalnie ów switch był ustawiony w trybie router

  • 6. Data: 2011-02-16 16:14:58
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-02-16 13:08, Gil pisze:
> [...]
    > problem bo komputer w podsieci nie jest widoczny. Miałem D-Linka i nie
    > potrafiłem tak go ustawić aby cała sieć byłą widoczna z każdego komputera.

    usb wifi za 20 zeta ?

  • 7. Data: 2011-02-16 16:44:29
    Od: g...@o...pl

    > Przypuszczalnie ów switch był ustawiony w trybie router

    Nie wiem czy to był swich czy router ale to było urządzenie Dlink DI 704UP.
    Całą noc spędziłem na czytaniu konfiguracji i wiadomości z googla.
    Ale nie dałem rady. Nie jestem specjalistą w tym zakresie.
    Jeśli wystarczy swich to podajcie jaki żeby nie miał firewall jak w/w d-link.
    Sieć jest od dostawcy netu - doprowadzona kablem do domu. Potewm Jest LinkSyS
    WRT54g2V1. Co kupić jako swich do podsieci aby nie było problemów?

  • 8. Data: 2011-02-16 16:54:24
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > usb wifi za 20 zeta ?

    Chcę na kablu. WiFI w PVR się nie daje rady przy filmach on-line. I ogólnie też
    przy kopiowaniu plików tam i ówdzie.

  • 9. Data: 2011-02-16 17:01:51
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 16 Feb 2011 17:44:29 +0100, gilboaWYTNIJTO napisał(a):

    > Nie wiem czy to był swich czy router ale to było urządzenie Dlink DI
    > 704UP. Całą noc spędziłem na czytaniu konfiguracji i wiadomości z
    > googla. Ale nie dałem rady.

    Jakbyś dał to byś wiedział. A w odróżnieniu polecam WiFi na PCI, a nie
    USB-dongiel-szwongiel.

  • 10. Data: 2011-02-16 17:13:09
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 16.02.2011 17:44, g...@o...pl pisze:
    > Nie wiem czy to był swich czy router ale to było urządzenie Dlink DI 704UP.

    To router, a nie switch. I stąd przyczyna Twoich kłopotów.
    Kup switcha.

    Pomijam to, że wystarczyłoby podłączyć się do wejść LAN
    tego routera żeby działał jak switch. Ale pewnie kombino-
    wałeś z podłączeniem WAN/LAN...

    > Jeśli wystarczy swich to podajcie jaki żeby nie miał firewall jak w/w d-link.

    Dowolny. Ale *switch*, a nie jakieś cudo. Do kupienia za 30-
    60 zł w byle sklepie komputerowym.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./