  • Data: 2009-08-31 16:45:44
    Temat: Re: roaming
    Od: Czarek <c...@n...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2009-08-31 15:16, k napisał/a:
    > hej,
    > jak wyglada kwestia oplat gdy jestem za granica i dzwonie na numer
    > kumpla, ktory jest rowniez za granica?
    > ja jestem kasowany za polaczenie wychodzace? czy on jest kasowany za
    > odebrane polaczenie ?
    > jak to jest?

    Czyli obaj jesteście w roamingu międzynarodowym.
    Połączenie jest rozliczane za drogę: Państwo X -> Polska -> Państwo Y
    Czyli Ty jesteś kasowany za połączenie międzynarodowe do Polski i z
    Polski na telefon do polskiego operatora telekomunikacyjnego a Twój
    kumpel za połaczenie przychodzące z zagranicy (tak jakby ktoś dzwonił do
    niego z Polski) No i chyba dochodzą jeszcze jakieś prowizje operatorów.
    Ta sama droga obowiązuje jeżeli obaj będąc za granicą, stoicie obok
    siebie i dzwoni jeden do drugiego.

    --
    Cz.