-
21. Data: 2021-11-17 13:57:46
Temat: Re: remont silnika
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Irek.N.,
Wednesday, November 17, 2021, 1:40:06 PM, you wrote:
>> Rozhartowany wałek i zębatka. Przewężenia drutu i zwiększona oporność.
>> Zwiększona szczelina powietrzna obwodu magnetycznego. Przekłada się na
>> mniejszą moc i małą żywotność.
>> Kto coś doda?
> Zdjęte kilka blaszek,
To nie blaszki, to izolacja.
> więc obwód magnetyczny nie zamyka się na takiej
> samej długości. Izolacja pewnie trzyma, ale daleko jej do oryginału z
> nie maltretowanych uzwojeń. A co z izolacją samych płaskowników,
> malowali je?
Preszpanowa - formowane przekładki. Klasyczna konstrukcja. Plus trochę
koszulek z włókna szklanego.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
22. Data: 2021-11-17 16:17:55
Temat: Re: remont silnika
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2021-11-17 o 13:35, Irek.N. pisze:
>> wyrzuci na kupkę złomu miedzianego pomyślał Stirlitz
>> https://youtu.be/5YTbkETpZN8?t=116
>>
>> kowadełko
>> https://youtu.be/5YTbkETpZN8?t=163
>>
>>
>> założ tak nogę po 80
>> https://youtu.be/5YTbkETpZN8?t=268
>>
>>
>> nożyce wzór 1906r
>> https://youtu.be/5YTbkETpZN8?t=384
>>
>>
>> wbije to jednym ciosem ;)
>> https://youtu.be/5YTbkETpZN8?t=505
>>
>>
>> stojaczek z dziada pradziada
>> https://youtu.be/5YTbkETpZN8?t=563
>>
>>
>> kontrola izolacji
>> https://youtu.be/5YTbkETpZN8?t=672
>>
>>
>
> Spoko :)
> Mnie zastanowiło coś zupełnie innego. Zauważyłeś w jak szybko on się
> rusza? Puść sobie x0.75, to da w miarę normalną prędkość i pomyśl, że
> tak przez dłuższy czas działa.
>
To złudzenie, film jest lekko przyspieszony, Są momenty normalne wtedy
widać że dziadek się normalnie rusza :)
Popatrz jak alternator naprawiają
https://www.youtube.com/watch?v=by9tcuaA218
A tutaj lepsze jest, jak naprawiają stojan rozrusznika,
przeplatanie cienkich pasków preszpanu między zwojami :)
https://youtu.be/THES37K3EUE?t=159
--
Janusz
-
23. Data: 2021-11-17 16:44:52
Temat: Re: remont silnika
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2021-11-14 o 13:37, PiteR pisze:
> like a pro
>
> https://www.youtube.com/watch?v=9S-ruzc15Gw
>
A tru zrobienie wału korbowego
https://www.youtube.com/watch?v=-inYCr-fV3Q
Co zaskakuje że mimo że manufaktura to mają maszyny na każdy etap
produkcji, nawet mają maszynkę do czyszczenia śrutem stalowym w 27
minucie :)
--
Janusz
-
24. Data: 2021-11-17 22:51:00
Temat: Re: remont silnika
Od: "Irek.N." <i...@t...jest>
> To nie blaszki, to izolacja.
3:55 dla mnie to blaszki, chyba że oglądamy różne filmy.
> Preszpanowa - formowane przekładki. Klasyczna konstrukcja. Plus trochę
> koszulek z włókna szklanego.
Ale emalii nie ma, a raczej była. Jak sobie przypomnę proces produkcji
rozruszników, to uzwojenia są emaliowane. Choć być może nie ma to
większego znaczenia w tym przypadku.
Miłego.
Irek.N.
-
25. Data: 2021-11-17 23:44:19
Temat: Re: remont silnika
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Irek.N.,
Wednesday, November 17, 2021, 10:51:00 PM, you wrote:
>> To nie blaszki, to izolacja.
> 3:55 dla mnie to blaszki, chyba że oglądamy różne filmy.
Przyjrzyj się, co tam trafia po chwili. Różowe.
>> Preszpanowa - formowane przekładki. Klasyczna konstrukcja. Plus trochę
>> koszulek z włókna szklanego.
> Ale emalii nie ma, a raczej była. Jak sobie przypomnę proces produkcji
> rozruszników, to uzwojenia są emaliowane. Choć być może nie ma to
> większego znaczenia w tym przypadku.
Przy tak niskim napięciu całkowicie bez znaczenia. Ważne, żeby wprost
zwarć nie było. DTI dla 12 czy 24 V jest symboliczne.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
26. Data: 2021-11-17 23:55:47
Temat: Re: remont silnika
Od: "Irek.N." <i...@t...jest>
> Przyjrzyj się, co tam trafia po chwili. Różowe.
>
Ok, ale to że tam włożył izolację nie oznacza że wcześniej nie było tam
blach. Może miał grubszą izolację, albo odcinając uzwojenie bał się że
długości drutów braknie i skrócił rdzeń.
> Przy tak niskim napięciu całkowicie bez znaczenia. Ważne, żeby wprost
> zwarć nie było. DTI dla 12 czy 24 V jest symboliczne.
>
Też tak czuję, choć spodziewam się wyindukowania wielokrotności
zasialania przy pracy.
Miłego.
Irek.N.
-
27. Data: 2021-12-15 01:31:04
Temat: Re: remont silnika
Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>
W dniu 16.11.2021 o 17:58, nadir pisze:
> W dniu 15.11.2021 o 22:49, PiteR pisze:
>
>> Ten gościu to chyba Terminator.
>>
>> https://youtu.be/9S-ruzc15Gw?t=62
>>
>> Mnie nawet nie wolno wejść na produkcję bez stalowych butów
>> a ci w sandałkach pomykają ;)
>
> To jest chooj, patrzaj na to.
> https://youtu.be/Cc86YwtdfSA?t=420
pamiętam takie 'toczenie' tarcz hamulcowych w Wartburgu, jako dzieciak
trzymałem gaz a ojciec traktował je osełką.
--
pozdr
Tomasz
tck(at)top.net.pl