  • 1. Data: 2017-07-11 18:44:00
    Temat: rejestrator temperatury
    Od: a...@g...com

    witam

    mam problem techniczny z takim rejestratorem.
    czy mozna mu po prostu przedluzyc oryginalny kabelek z tak zwana termopara na koncu?
    tzn tak by jakosc odczytu czyli mierzona temperatura byla poprawna?
    chodzi po prostu o wpiecie miedzy rejestrator a kabel z termopara dodatkowo 0,5 m
    kabelka miedzianego, by calosc przedluzyc.

    pzdrawiam

  • 2. Data: 2017-07-11 18:52:15
    Temat: Re: rejestrator temperatury
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 11.07.2017 o 18:44, a...@g...com pisze:
> [...]
    > chodzi po prostu o wpiecie miedzy rejestrator a kabel z termopara dodatkowo 0,5 m
    kabelka miedzianego, by calosc przedluzyc.

    Jest to nieprofesjonalne i powoduje błąd odczytu. Ale niektórzy tak
    robią, vide lutownica 20H90 od stacji 203H Quicka, podobno porządnej firmy.
    Do tego stosuje się przewody kompensacyjne do konkretnego typu termopary.

    P.P.

  • 3. Data: 2017-07-11 20:22:47
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    no może byś wyłamał się z ideałów europejskich i napisał trochę o
    teorii, a nie "gdybasz"?

  • 4. Data: 2017-07-11 20:35:59
    Od: a...@g...com

    witam
    a jaki bylby blad na tycm moim dodatkowym 0,5 m drutu miedzianego?
    zalezy ten blad od przekroju drutu?

    pzdr

  • 5. Data: 2017-07-11 20:56:52
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 11.07.2017 o 20:35, a...@g...com pisze:
    > witam
    > a jaki bylby blad na tycm moim dodatkowym 0,5 m drutu miedzianego?
    > zalezy ten blad od przekroju drutu?

    To zależy od temperatury połączeń po obu stronach wstawki z miedzi.
    Jeśli temperatura się zmienia, błąd też. Jeśli wszystko jest w
    temperaturze pokojowej to kilka stopni, jeśli jedno z połączeń jest na
    dworze, to i kilkanaście. Nie zależy od przekroju drutu.
    Kup przewody kompensacyjne i nie rób partyzantki!

    P.P.

  • 6. Data: 2017-07-11 21:10:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozna ale wstawka powinna byc od strony gniaza czy zlaczki od strony rejestratora a
    nie przez przeciecie oryginalnego przewodu w srodku i wstawienie ptrzedluzacza. Dal
    bys linka do rejestratora albo czujnika to by zgaduj zgaduli nie bylo

  • 7. Data: 2017-07-11 21:12:09
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-11 o 20:35, a...@g...com pisze:
    > witam
    > a jaki bylby blad na tycm moim dodatkowym 0,5 m drutu miedzianego?
    > zalezy ten blad od przekroju drutu?
    Tu nie chodzi o przekrój ale o materiał, termopary dają bardzo niskie
    napięcia, każde złącze metali daje jakieś napięcie, normalnie jest ono
    skompensowane albo przez program albo scalak który dokonuje konwersji
    napięć, Ty dodając 0,5m drutu wprowadzasz dodatkowo 4 złącza, dwa w temp
    pracy scalaka czy procka dwa gdzieś tam w innej temp, to daje dodatkowe
    błędy pomiaru szczególnie dla niskich temperatur.
    Ale spróbuj i porównaj wyniki, może błąd będzie dla Ciebie akceptowalny.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2017-07-11 21:39:03
    Od: a...@g...com

    W dniu wtorek, 11 lipca 2017 21:10:47 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    bys linka do rejestratora albo czujnika to by zgaduj zgaduli nie bylo

    datalogger firmy Graphtec midi Gl220,
    zakres temperatur to 20 stopni C do okolo 100 stopni C

    pzdr

  • 9. Data: 2017-07-11 22:15:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Spokojnie mozesz dosztukowac zwyklym przewodem od strony rejestratora.

  • 10. Data: 2017-07-12 07:49:17
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Jul 2017 18:52:15 +0200, Paweł
    Pawłowicz<p...@w...up.wroc.pl.> wrote:
    > Do tego stosuje się przewody kompensacyjne do konkretnego typu
    termopary.

    Kabelki powinny mieć ten sam kolor jeżeli mogą się grzać od
    promieniowania.