  • 11. Data: 2017-07-13 01:29:50
    Temat: Re: rejestrator temperatury
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    andgab9 pisze tak:

    > mam problem techniczny z takim rejestratorem.
    > czy mozna mu po prostu przedluzyc oryginalny kabelek z tak zwana
    > termopara na koncu? tzn tak by jakosc odczytu czyli mierzona
    > temperatura byla poprawna? chodzi po prostu o wpiecie miedzy
    > rejestrator a kabel z termopara dodatkowo 0,5 m kabelka
    > miedzianego, by calosc przedluzyc.

    To wstaw i sprawdź. Tylko nie chiński słuchawkowy aluiniowo stalowy.
    Przedłużałem przewodem 3 x 2.5mm2 i nic się nie działo. Napięcie na
    wyjsciu było nadal 40mV.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 12. Data: 2017-07-13 13:07:00
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 11.07.2017 o 20:56, Paweł Pawłowicz pisze:

    > To zależy od temperatury połączeń po obu stronach wstawki z miedzi.
    > Jeśli temperatura się zmienia, błąd też. Jeśli wszystko jest w
    > temperaturze pokojowej to kilka stopni, jeśli jedno z połączeń jest na
    > dworze, to i kilkanaście. Nie zależy od przekroju drutu.
    > Kup przewody kompensacyjne i nie rób partyzantki!

    To bardziej zależy od tego czy oba styki w parce są w tej samej
    temperaturze a nie od tego czy jeden koniec kabla ma inną temperaturę
    niż drugi. Ale fakt że to trochę partyzantka.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2017-07-13 13:54:06
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 13.07.2017 o 13:07, Mario pisze:

    > To bardziej zależy od tego czy oba styki w parce są w tej samej
    > temperaturze a nie od tego czy jeden koniec kabla ma inną temperaturę
    > niż drugi.

    Przecież dokładnie to napisałem.
    "To zależy od temperatury połączeń po obu stronach wstawki z miedzi. "

    :-)

    P.P.

  • 14. Data: 2017-07-13 17:58:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-07-13 o 13:54, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Przecież dokładnie to napisałem.
    > "To zależy od temperatury połączeń po obu stronach wstawki z miedzi. "

    Dla mnie strony wstawki to końce tego wstawionego kawałka.
    P.G.

  • 15. Data: 2017-07-13 18:22:25
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 13.07.2017 o 13:54, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Przecież dokładnie to napisałem.
    > "To zależy od temperatury połączeń po obu stronach wstawki z miedzi. "

    No niezupełnie. Po obu stronach wstawki to ja bym uznał że jedna strona
    to ta przy mierniku (np w pokoju), a druga przy termoparze (np. na
    dworze). W tym sensie pisząc o różnych stronach to one mogą mieć różną
    temperaturę.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 16. Data: 2017-07-13 18:33:51
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 13.07.2017 o 17:58, Piotr Gałka pisze:

    > Dla mnie strony wstawki to końce tego wstawionego kawałka.
    > P.G.
    Przecież właśnie o tym pisałem! Jeden koniec wstawionego kawałka może
    być w innej temperaturze, niż drugi.

    P.P.

  • 17. Data: 2017-07-13 19:03:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-07-13 o 18:33, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Przecież właśnie o tym pisałem! Jeden koniec wstawionego kawałka może
    > być w innej temperaturze, niż drugi.

    Jak rozumiem potwierdzasz, że jak pisałeś o stronach wstawki to
    rozumiałeś pod tym końce wstawionego kawałka.

    Przeczytaj jeszcze raz wszystko co masz tu zacytowane i wyjaśnij
    dlaczego jak Mario napisał, że nie od dT końców tylko od dT w parce to
    Ty na to: Przecież to napisałem?
    P.G.

  • 18. Data: 2017-07-13 19:16:09
    Od: a...@g...com

    witam

    no to moze opisze problem bardziej szczegolowo
    urzadzenie elektroniczne jest w szafie klimatycznej,
    do roznych punktow podlaczone jest 8 sensorow temperatury czyli termopar,
    chodzi o to zeby te sensory na tole sobie ladnie podlaczyc i sprawdzic czy wsio
    ladnie dziala, a potem rozlaczyc dwa gniazda wtykowe, i szybko i ladnie przeniesc do
    szafy klimatycznej, szybko polaczyc wtyczki i zaczac mierzyc te 8 roznych
    temperatur,chodzi po prostu o szybkosc i komfort podlaczania termopar do
    rejestratora. Nie chodzi o to czy termopary maja za krotkie podlaczenie do
    rejestartora.

    pzdr

  • 19. Data: 2017-07-13 19:33:44
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 13.07.2017 o 19:16, a...@g...com pisze:
> [...]
    > chodzi o to zeby te sensory na tole sobie ladnie podlaczyc i sprawdzic czy wsio

    Trzeba by zdefiniować co to znaczy ładnie działa. Jeśli masz sprawdzać
    czy trzymają się kalibracji to nie dasz rady. Chcesz to zrobić szybko, a
    to właśnie da różnice temperatur między przewodami. Jeszcze nie wiadomo
    jak chcesz przedłużać. Jeśli to jakieś wtyczki w metalowej obudowie to
    po ustaleniu się temperatury działałoby poprawnie. Jeśli połączysz
    krokodylkami to ktoś ci otworzy drzwi wchodząc do pokoju i zmieni
    wskazania o kilka stopnie.

    --
    pozdrawiam
    MD