  • Data: 2016-07-25 11:06:03
    Temat: Re: rejestracja kart sim pytania
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    news:578d1d92$0$12542$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup

    Zapomiałem napisać, że tuż przed decyzjami o regulacji mówiła jak to
    dobrze, że w poszczególnych krajach są utrudnienia dzięki którym nie
    ma wielu telekomów. Bo byłaby między nimi "wyniszczająca konkurencja"...

    > Jak nie lubie, aby mi urzednicy dyktowali ile mam zarabiac, tak musze
    > przyznac, ze dobrze zrobili.
    > Minuta rozmowy w kraju - powiedzmy 60gr. Minuta rozmowy w Niemczech -
    > nawet mniej. Minuta rozmowy z PL do Niemiec - powiedzmy zlotowka.
    > A minuta rozmowy w roamingu 5zl. Ktos tu kradnie.

    O ile pamiętam chyba już wtedy płaciłem 29gr.
    Nie lubię słowa kradnie. Powiedzmy nadużywa. Ale nie tak bardzo -
    rozliczenia
    między opami poprzez granice nie musiały być proste. Teoretycznie każdy
    z każdym powinien móc się umówić na dowolne warunki płatności - uśrednianie
    ceny leży już w interesie opów by klient nie zniechęcił się skomplikowanym
    cennikiem. Ale nie powinno się tego regulować z góry, jeżeli ktoś woli
    oferować
    ceny odzwieciedlające koszty to jego sprawa, nie komisarza.
    Gdzieś wyczytałem, że rozmowy przychodzace miały pierszeństwo w
    dostępie do sieci przed inicjowaniem własnych. Stąd idea opłaty
    interconnect jest dla mnie zrozumiała.
    W Polsce doszło do paranoi, gdy operatorzy w przypadku taryf abo musieli
    dopłacać do rozmów wychodzących do Play, bo nasz regulator ustalił
    arbitralnie różne stawki interconnectu. A Play żerując na tym nawet płacił
    swoim użytkownikom za przyjmowanie rozmów spoza sieci! Orange chyba
    też.

    > A na ktorych ? Bo moze nie zauwazyles, ale ceny rozmow krajowych tez
    > spadly. Minuta juz nie kosztuje 60gr.

    A może mogłaby być niższa?

    > M.in. dzieki tej pani komisarz i pani prezes Strezynskiej, ktora zaczela
    > mowic telekomom ile im wolno wziac za rozmowe przychodzaca.
    > I jakos sie okazalo, ze mozna pare razy taniej klientowi sprzedac ...

    O paniStreżyńskiej nie mam dobrego zdania. Kiedyś wygłupiła się w sporze
    z Plusem kwestionując cennik, w argumetacji porównując sytuację w Polsce
    do bardziej zurbanizowanych Niemiec i... Cypru! Prawnicy dużo kosztowali
    zarówno budżet (w tym podatników) jak i opa (czyli klientów).

    Arek