-
Data: 2024-04-26 16:07:29
Temat: Re: regulacja prądu ?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Thu, 25 Apr 2024 22:35:36 +0200, LordBluzgÂŽí źíˇľí źíˇą wrote:
> W dniu 25.04.2024 o 10:21, J.F pisze:
> [...]
>>>> ZaleĹźy jaki LED.
>>>> Sam piszesz - moze 5W da, to jest okoĹo 1A przy maĹym napiÄciu.
>>>> Odpowiednio duĹźy LED/zestaw, ten 1A przeĹźywa.
>>>
>>> A kiedy siÄ rozĹwietli skutecznie?
>
> Jak osiÄ gniesz prÄdkoĹÄ ĹwiatĹa :)
>>
>> A to masz dwa kryteria:
>> -napiÄcie musi byÄ na tyle wysokie, aby LED czy przetwornica ruszyĹy.
>> -prÄ d/moc muszÄ byÄ na tyle duĹźe, abyĹ uznaĹ za "skuteczne" :-)
>
> Nachuj mi te brednie?
Ale jakie brednie?
Przy wolnej jedzie:
-napiÄcie jest za maĹe, aby cokolwiek zaĹwiecic,
-moc osiÄ galna z dynama jest maĹa, wiÄc nawet jak siÄ uda zaswiecic,
to ĹwiatĹa bÄdzie maĹo ...
>>>> A przydaĹoby siÄ chyba cos w rodzaju MPPT ..
>>> Bredzisz.
>>
>> Ale to normalnie, czyli z ĹźarĂłwkÄ , dziaĹa tak, Ĺźe napiÄcie na otwartym
>> dynamie moĹźe byÄ wysokie, ale indukcyjnoĹÄ uzwojeĹ ogranicza prÄ d do
>> ok 0.5A. No i ĹźarĂłwka coĹ tam Ĺwieci przy wolnej jeĹşdzie, i nie
>> przepala siÄ przy szybkiej.
>
> Brednia. Nie stosuje siÄ ĹźarĂłwek, ktĂłre wymagajÄ mocy :) Stosuje siÄ LED.
Dynamo projektowano na ĹźarĂłwkÄ. Dawno temu.
Cwana konstrukcja, ktĂłra nie pali ĹźarĂłwki przy szybkiej jeĹşdzie,
mimo, ze Ĺźarowka 6V, a dynamo jak sam piszesz potrafi dac 70V.
Bez obciÄ Ĺźenia.
Nawiasem mĂłwiÄ c - podobne zasady sÄ w alternatorze samochodowym,
oraz w generatorach w elektrowni.
>> Ale LED i elektronika daje nowe moĹźliwoĹci - moĹźna wyciÄ gnÄ c wiÄcej
>> mocy niĹź zarĂłwka ... o ile komuĹ na prÄ dzie zaleĹźy bardziej niĹź na
>> oporach, moĹźna zmienic parametry obciÄ Ĺźenia - np bÄdzie wysokie
>> napiÄcie z dynama i maĹy prÄ d.
>
> I tak jest. Dlaczego bredzisz o ĹźarĂłwkach?
>> Zenerka to akurat taki sobie pomysĹ - zenerka siÄ grzeje, ty siÄ
>> grzejesz :-)
>
> Pierdolisz, nic siÄ nie grzeje w tym ukĹadzie :)
> Nie rozumiesz akumulacji i wytworzenia mocy podczas jazdy + konsumpcji
> na postoju :)
Oczywiscie Ĺźe rozumiem, tylko akumulator siÄ kiedyĹ naĹaduje.
Zabezpieczasz zenerkÄ , to ta zenerka bÄdzie siÄ grzaĹa ... jak bÄdzie
naprawdÄ zabezpieczaĹa.
>>>>> W koĹach od roweru
>>>>> elektrycznego wyglÄ da to zupeĹnie inaczej. Przy obrotach ok 200rpm,
>>>>> moĹźna mieÄ napiÄcie 20V i prÄ d 10A co daje 200W a to megaskala w
>>>>> stosunku do "piastowych".
>>>>
>>>> No ale w sumie zasada jest ta sama - zwarcie nie pochĹania energii :-)
>>>>
>>> Przemienia jÄ na ciepĹo :) + opĂłr wytworzenia :)
>>
>> Ale przy ograniczonym prÄ dzie zwarcie siÄ nie grzeje.
>> GrzejÄ siÄ natomiast uzwojenia, ktĂłre swĂłj opĂłr rzeczywisty majÄ :-)
>
> Czyli grzeje. CBDU.
Oczywiscie.
Ale kwestia proporcji. DuĹźy spadek napiÄcia jest tam na indukcyjnoĹci,
a indukcyjnoĹÄ siÄ nie grzeje.
No ale skoro taki silnik BLDC zwarty dobrze hamuje, to znaczy,
Ĺźe siÄ grzeje :-)
Ciekawe, co trzeba by zrobiÄ, Ĺźeby teoriÄ przekuÄ w praktykÄ ...
rozpÄdzic do wiÄkszej predkosci ?
J.
Najnowsze wątki z tej grupy
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą