  • 11. Data: 2013-04-13 21:16:42
    Temat: Re: regulacja mocy PWM...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Zrobiłem sobie charakterystykę tego silnika - zasadniczo , przynajmniej
    w tym zakresie, w którym zmierzyłem (24-30V) jest w miarę liniowa.

    Dla U=24V są 32,94 obr/min
    Dla U=30V są 42,12 obr/min

    Czyli podwojenie ilości obrotów przypada na 45.5 V

    Kiedy pomnożę uzyskany z poprzednich obliczeń współczynnik przez 2, to
    silnik w zakresie 24-30V zachowuje stałą prędkość.

    Ale skąd akurat 2 ? Czy po prostu każdy silnik ma własną
    charakterystykę, i nie ma innego wyjścia (bez sprzężenia) niż po prostu
    dostosowanie empiryczne do danego typu silnika ?

    Nie jest to akurat tutaj problem, bo silniki są takie same, no ale
    nie jest to zbyt eleganckie rozwiązanie...