  • 1. Data: 2011-07-08 07:38:22
    Temat: rebabling plyty głownej
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Witam
    macie pomysł jak zrobić rebabling procesora typu BGA ( bez pinów ) . Mam hot
    air ale nie mam lutownicy infra itp. Mam płytę ze starego laptopa i nie
    opłaca sie posyłać do firmy która sie tym zajmuje.
    Marek

  • 2. Data: 2011-07-08 14:57:12
    Temat: Re: rebabling plyty głownej
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > rebabling

    dobre :)

  • 3. Data: 2011-07-08 15:36:45
    Od: "Artur Miller" <b...@m...com>

    > dobre :)

    ... pewnie potrzebna maszyna reablabablująca ...

    @

  • 4. Data: 2011-07-08 15:43:19
    Temat: Re: rebabling plyty g?ownej
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 07/08/2011 11:36 AM, Artur Miller wrote:
    > U?ytkownik "sundayman"<s...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > .... pewnie potrzebna maszyna reablababluj?ca ...

    Zwana "rebablarką".

    pzdr.
    j.

  • 5. Data: 2011-07-08 17:00:17
    Temat: Re: rebabling plyty g3ownej
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek Radzikowski" <j...@s...die.die.die.piranet.org>
    napisał w wiadomości news:iv78in$66c$1@inews.gazeta.pl...

    > Zwana "rebablarką".
    >
    > pzdr.
    > j.
    ot powiedzieli co wiedzieli każdy potrafi zrobić reballing ale rebabling to
    juz inna bajka ))))

  • 6. Data: 2011-07-08 19:39:55
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 08.07.2011 19:00, Marek S pisze:
    > ot powiedzieli co wiedzieli każdy potrafi zrobić reballing ale rebabling to
    > juz inna bajka ))))
    Może miałeś na myśli rebabring? Bo babrania w tym sporo i będziesz je za
    pierwszym razem ponawiał kilka razy ;)

    A poważnie:
    Najpierw sprawdzasz czy chip jest klejony - jak są małe "krople" to
    grzanie z cienkiej dyszy 350 stopni i delikatnie zdrapać.

    Jak chip nie jest za duży to grzejesz dużą dyszą, okrężnymi ruchami
    powoli podkręcając temperaturę zaczynając od ~100 stopni dla rozgrzania
    okolicy (w sumie grzanie trwa kilkanaście minut);

    Jak jest duży to nie mam zielonego pojęcia.

    Jak nie masz sit to dokładnie czyścisz plecionką a potem kroplą cyny na
    cienkim grocie robisz nowe "półkulki" w obecności dużych ilości
    topnika(nie muszą być idealnie równe, ale jednak względnie podobne). Jak
    masz sito to wiesz jak go używać.

    Jak przylutowujesz to trzeba kilka razy lekko docisnąć aby na pewno
    wszystkie pola złapały. I używać dużo topnika.

    A jeżeli chcesz naprawdę to naprawić a nie się tylko pobawić to:
    a) wygrzej tylko scalak w obecności dużej ilości topnika bez jego
    zdejmowania
    b) poćwicz na jakimś telefonie ze szrotu

    Michoo

  • 7. Data: 2011-07-08 20:03:29
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On pią, 08 lip 2011 19:00:17 in article news:<iv7den$4nq$1@news.onet.pl>
    Marek S wrote:
    > ot powiedzieli co wiedzieli każdy potrafi zrobić reballing ale rebabling to
    > juz inna bajka ))))

    Eee tam, wystarczy zakupić time-machine.
    A niekórym wystarcza wręcz pół litra :)

  • 8. Data: 2011-07-08 21:20:47
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    > A poważnie:
    > Najpierw sprawdzasz czy chip jest klejony - jak są małe "krople" to
    > grzanie z cienkiej dyszy 350 stopni i delikatnie zdrapać.

    na szczescie nie jest klejony

    > Jak chip nie jest za duży to grzejesz dużą dyszą, okrężnymi ruchami powoli
    > podkręcając temperaturę zaczynając od ~100 stopni dla rozgrzania okolicy
    > (w sumie grzanie trwa kilkanaście minut);

    40 mm chyba duzy , tyle ze moja hot-air nie ma wyswietlania temperatury

> [...]
    > cienkim grocie robisz nowe "półkulki" w obecności dużych ilości
    > topnika(nie muszą być idealnie równe, ale jednak względnie podobne). Jak

    nie masz (( ale ogladałem filmy

    > A jeżeli chcesz naprawdę to naprawić a nie się tylko pobawić to:
    > a) wygrzej tylko scalak w obecności dużej ilości topnika bez jego
    > zdejmowania

    chyba tak zrobie bo procesor intela chyba ma tylko na obrzezu kulki ale mam
    dwie takie plyty do laptopa to zobaczymy co z tego wyjdzie .

    Pozdrawiam
    Marek

  • 9. Data: 2011-07-10 12:15:36
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:iv7nqh$hvh$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > Eee tam, wystarczy zakupić time-machine.
    > A niekórym wystarcza wręcz pół litra :)

    co to loża szyderców ? jedynie jeden post merytoryczny a reszta bije piane ?
    gratuluje koledzy elektronicy ....