  • 1. Data: 2009-02-19 16:26:51
    Temat: raty za quada
    Od: "bbl" <b...@y...com>

    Witam,

    Czy raty kredytu za quada można wliczać w koszta firmy? czy tylko w
    przypadku leasingu gdybym zarejestowal jako ciągnik?

    quad zarejestrowany jest obecnie jako samochod inny

  • 2. Data: 2009-02-19 19:35:48
    Temat: Re: raty za quada
    Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bbl" <b...@y...com> napisał w wiadomości
    > Czy raty kredytu za quada można wliczać w koszta firmy? czy tylko w
    > przypadku leasingu gdybym zarejestowal jako ciągnik?

    z logicznego punktu widzenia to w koszta możesz wrzucić cos na podstawie
    rachunku ( np faktura leasingowa ) a jak chcesz wrzucić kredyt? przecież nie
    podepniesz przelewu za rate? Ja to widze to tak że kupujesz na fakture i to
    walisz w koszta jednorazowo jako że jest to inny pojazd i jest taka opcja,
    Vat odliczasz ( ja bym się pokusił o 100% ale poprosiłbym o interpretacje z
    podległego U.S. ) a raty sobie płacisz. Opcja dla słuchających ślepo
    księgowych jest taka żeby amortyzować i odliczyc 60% VAT-u. Tylko żeby była
    faktura na firme to musisz wziąć raty na firme. A no i nie wiem jak z
    kosztami takiego kredytu tzn. jak je księgować.

    Pozdrawiam
    Rafał
    450exc

  • 3. Data: 2009-02-19 22:05:25
    Od: "Piotr" <p...@g...com>

    > Czy raty kredytu za quada można wliczać w koszta firmy? czy tylko w

    Raty chyba nie podepniesz... ale... masz fv zakupu? to ja wrzucasz w
    koszty... a to, ze ty potem masz te 2-3-5-10 lat do splacania to juz Twoja
    sprawa.... no chyba, ze leasing... wtedy nie wrzucasz w koszty fv, bo sprzet
    niejako nie Twoj... tylko wlasnie raty... ale przy kredycie od razu calosc
    odliczasz...

    Pozdr
    Piotr

  • 4. Data: 2009-02-21 10:50:51
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    bbl wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy raty kredytu za quada mo?na wliczaae w koszta firmy? czy tylko w
    > przypadku leasingu gdybym zarejestowal jako ci?gnik?

    Hm, zastanawia mnie inna rzecz, mianowicie mozliwosc wpisywania kosztow
    quada do kosztow dzialalnosci firmy (przy zalozeniu, ze nie jest to
    firma, ktora zajmuje sie wypozyczaniem quadow). Dla jasnosci, nie jestem
    z US a sprawa mnie interesuje o tyle, ze mam watpliwosci, czy moge sobie
    motocykl wpisac do kosztow.

    Jakas tam ustawa mowi, ze (cytat za ksiegowosc.infor.pl)

    "kosztami uzyskania przychodów są wszelkie koszty poniesione w celu
    osiągnięcia przychodów.
    Podatnik ma więc prawo do odliczenia wszelkich poniesionych kosztów,
    jeżeli wykaże ich bezpośredni związek z prowadzoną działalnością
    gospodarczą, a ich poniesienie ma lub może mieć bezpośredni wpływ na
    wielkość osiągniętego przychodu."

    Jesli chodzi konkretne watpliwosci z motocyklem to wynikaja one z tego,
    ze w mojej dzialalnosci nie mam potrzeby przemieszczania sie, wiec nie
    wydaje mi sie, zeby wpisanie moto do kosztow prowadzenia dzialalnosci
    byloby mocno naciagane. problem quada moze byc podobny.

    ---
    pozdr
    Laphroaig
    dragstar classic

  • 5. Data: 2009-02-21 18:31:04
    Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mi sie, zeby wpisanie moto do kosztow prowadzenia dzialalnosci byloby
    > mocno naciagane. problem quada moze byc podobny.

    jak dla mnie to wystarczy że masz parking przed firmą i quada kupujesz żeby
    go odśnieżać żeby klienci mogli parkować.
    Generalnie uważam że można wymyślać cokolwiek się chce byle byś tak samo
    mocno w to wierzył cos wymyślił jak będziesz miał kontrole:)

    pozdrawiam
    rafał
    450exc

  • 6. Data: 2009-02-21 21:26:40
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Rafał Tomaszewski wrote:
    > go odśnieżać żeby klienci mogli parkować.
    > mocno w to wierzył cos wymyślił jak będziesz miał kontrole:)

    hahaha, Dobre :)

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 7. Data: 2009-02-24 08:13:36
    Od: "Piotr" <p...@g...com>

> [...]
    > sprawa mnie interesuje o tyle, ze mam watpliwosci, czy moge sobie motocykl

    Oczywiscie, ze mozesz - tak samo jak samochod. Przeciez nie musisz do
    klienta/kontrahenta/potencjalnego wspolpracownika dojezdzac tylko autem - po
    to rozpisujesz kilometrowke ze mozesz oddzielic jazdy sluzbowe od
    samochodowych... i do tego stopnia, ze jeszcze chwile temu vat z paliwa
    mogles odliczyc tylko jak miales sam ciezarowy i wlasnie motocykl.

    A co do quada - no musisz ustalic jego przeznaczenie. Czy to odsniezanie
    parkingu czy zdobywanie klientow (innych quadowiczow) etc. no tylko tak jak
    kolega napisal - musisz rzeczywiscie miec podstawy do takich dzialan, albo
    mocno wierzyc... jak np. zaslyszana historia goscia, ktory w kosztach mial
    garnki zeptera za pare tysi do "gotowania jedzenia psu ze strozowki" :D nn i
    tez sie nie mogli przyczepic, bo firmowym autem mozesz jezdzic za 1 tys i za
    100 tysi...

    Pozdr
    Piotr