  • 1. Data: 2009-08-14 13:09:31
    Temat: ram unganged mode
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Witam!

    Kupilem 2x2GB ram OCZ, ktore chcialem uruchomic na swoim kompie w trybie
    Dual Channel. Po zamontowaniu bios plyty Gigabyte GA-MA780G-UD3H rozpoznaje
    jakby nie pracowaly w DC a jako "unganged mode".

    Nie wiem o co chodzi.
    Czy ktos z Was moglby mi to wyjasnic?

    Pozdr.

  • 2. Data: 2009-08-14 13:14:20
    Temat: Re: ram unganged mode
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Czy ktos z Was moglby mi to wyjasnic?

    Unganged umożliwia ustawienie różnych timingów na kanałach pamięci.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 3. Data: 2009-08-14 13:15:07
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > Unganged umożliwia ustawienie różnych timingów na kanałach pamięci.

    Ale ja nie bardzo chcialbym cokolwiek zmieniac w tej kwestii. Zalezy mi na
    wydajnosci jaka daje Dual Channel.
    Czy mozna je na tej plycie ustawic do pracy w DC?
    Pozdr.

  • 4. Data: 2009-08-14 13:54:55
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > Czy mozna je na tej plycie ustawic do pracy w DC?

    ustaw opcję ganged mode. Niestety opisywana płyta GB prawdopodobnie ma tą
    opcję wyciętą w biosie. Być może poprawili w nowszej wersji. Po ostatnich
    przebojach z GB coraz bardziej skłaniam się w stronę Asusa niestety a jedyne
    odpowiedzi jakie uzyskuję od supportu gigaszitu to 'proszę reklamować u
    dostawcy' mimo iż potem sam znajduję inne rozwiązania.

  • 5. Data: 2009-08-14 14:06:52
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Quent pisze:

    > Ale ja nie bardzo chcialbym cokolwiek zmieniac w tej kwestii. Zalezy mi na
    > wydajnosci jaka daje Dual Channel.
    > Czy mozna je na tej plycie ustawic do pracy w DC?

    A karta graficzna nie jest zintegrowana z płytą główną?

    --
    animka

  • 6. Data: 2009-08-14 14:16:37
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Quent pisze:
    > Kupilem 2x2GB ram OCZ, ktore chcialem uruchomic na swoim kompie w trybie
    > Dual Channel. Po zamontowaniu bios plyty Gigabyte GA-MA780G-UD3H
    > rozpoznaje jakby nie pracowaly w DC a jako "unganged mode".

    No i, co Ci przeszkadza? Według AMD ten tryb jest szybszy,
    niż klasyczny tryb dwukanałowy. I dlatego Gigabyte ustawia
    go jako zalecany.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2009-08-14 17:55:25
    Od: STranger <p...@n...ue>

    Radosław Sokół pisze:

    > No i, co Ci przeszkadza? Według AMD ten tryb jest szybszy,
    > niż klasyczny tryb dwukanałowy. I dlatego Gigabyte ustawia
    > go jako zalecany.

    To samo właśnie chciałem napisać :)
    Też mam unganged mode i pamięci DDR3 ustawione szybciej (niezależnie od
    taktowania magistrali systemowej).

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 8. Data: 2009-08-14 17:56:17
    Od: STranger <p...@n...ue>

    Animka pisze:

    > A karta graficzna nie jest zintegrowana z płytą główną?

    Animka, a co ma piernik do wiatraka?

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 9. Data: 2009-08-14 19:53:33
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    STranger pisze:

    > Animka, a co ma piernik do wiatraka?

    Być może pomyliło mi się z pamięcią zabraną przez zintegrowaną kartę
    graficzną.

    A o dual channel można poczytać tu:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Dual_channel

    --
    animka

  • 10. Data: 2009-08-15 07:07:32
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Animka pisze:
    > A karta graficzna nie jest zintegrowana z płytą główną?

    No tak, Animka;)
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|