  • 31. Data: 2015-12-23 10:04:15
    Temat: Re: radio samochodowe bez USB
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Kolejny "myk", to ciągłe "przemeblowania", w których nawet obsługa
    >pomocnicza się gubi.

    No ba, trzeba dac klientowi szanse na poznanie oferty sklepu.

    Ale
    -wcale nie takie czeste - czyzby im wyszlo, ze jak sie za czesto
    zmienia, to klient idzie do innego sklepu,

    -Lidle w Polsce sie ujednolicaja, rozklad podobny w roznych sklepach.

    >Święte słowa! patrzyłem w saloniku T-mobile, czy warto coś wziąć "na
    >abonament" w promocji za ową złotówkę, czy na innych zasadach. Zawsze
    >i nieodmiennie było tak, że *o_wiele* bardziej opłacało się dany
    >telefon kupić za gotówkę!

    Z tym "o wiele" to roznie bywalo, ale owszem - od lat sie to raczej
    nie oplaca ... choc zalezy od zapotrzebowania na internet, minuty itp.

    J.

  • 32. Data: 2015-12-23 10:09:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >A za taki zakup toi Ci się oklaski należą, ot co.

    Zalezy co te mapy warte i jak dlugo potrwa "dozywocie" :-)

    J.

  • 33. Data: 2015-12-23 13:06:17
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-23 o 10:04, J.F. pisze:

    > -wcale nie takie czeste - czyzby im wyszlo, ze jak sie za czesto
    > zmienia, to klient idzie do innego sklepu,

    No cóż, moja (oczywiście subiektywna) ocena nawet niekoniecznie musi
    wynikać z tego, że mój pobliski market sieciowy - jest pod tym względem
    jakoś bardziej od innych upierdliwy, ale głównie z faktu, że mam zapewne
    wygórowane oczekiwania: żeby zawsze trafiać w te "swoje" towary jak po
    mapie / sznurku. I gdy po kilku... latach *utrwalania* przyzwyczajenia -
    ni z tego, ni z owego jakiś mój ulubiony sok porzeczkowy zamienia swe
    miejsce z coca-colą, to moja irytacja jest najwyraźniej większa, niż
    Twoja (w podobnym przypadku).

    Poza tym nie lubię być ganiany od stoiska do stoiska / regału - w
    poszukiwaniu czegoś, co *powinno* być w całkiem innym miejscu. Ani
    "sprytnie nakłanianym" do kupienia czegoś, co w domu na chłodno ocenię
    jako mało raczej potrzebne.
    Jednak moja ocena jest na pewno prawidłowa, jeśli chodzi o możliwość
    "zasięgnięcia języka" u personelu w tym "moim" markecie: między regałami
    widać kogoś z obsługi tylko wtedy, gdy coś tam pracowicie układa. No a
    ja mam tak, że ludziom zajętym przeszkadzać nie lubię! No ale pytam,
    gdzie przenieśli np. gorzką czekoladę (nota bene sprzedawaną pod marką
    tegoż sklepu), a ta / ten pracownik robi okrągłe oczy. No znów
    przesadzam: jednak gdzieś w 85% wypadków - wiedzą gdzie mnie skierować.
    Ale te paręnaście, nnno - może tylko kilka % - nieodmiennie mnie irytują.

    No i tak w związku z tym wymyśliłem sobie, aby takiej informacji można
    było zasięgnąć via telefon: czy to głosowo, czy też SMS-owo. A już
    najlepiej: internetowo! Warto zauważyć, że wtedy znaczną część roboty
    wykonywałby wtedy komputer + jakiś baaardzo sprytny soft. Natomiast
    niezbędny wszak support w postaci człowieka - nie musiałby nudzić się w
    tych momentach, kiedy nikt o nic nie pyta: mógłby w tym czasie wykonywać
    na kompie jakieś "prace porządkowe", czy co tam jeszcze da się robić
    nie-w-czasie-realnym... Czyli taką robotę, którą można w dowolnym
    momencie zawiesić, i wrócić po chwili, czy dwóch, bez szkody dla tego
    uzupełniającego zajęcia.

    > -Lidle w Polsce sie ujednolicaja, rozklad podobny w roznych sklepach.

    A zobacz, jak taki pomysł można skonsumować w powiązaniu z tym, co
    opisałem powyżej: jeden pracownik mógłby obsługiwać wtedy więcej niż
    jeden sklep! Wzrosła by wtedy "elastyczność reagowania". Ale nawet gdy w
    którymś sklepie rozkład towaru jest inny, to komp przecież mu wyświetlić
    może "mapę" każdego sklepu osobno. Tylko trzeba do tego ponumerować
    regały bardzo "dogłębnie" - z dokładnością co do przegródki! I wtedy na
    pytanie "gdzie jest ryż Uncle Ben" - pada odpowiedź: alejka 3, po prawej
    (czy lewej), panel 5-ty, "piętro" 4, przegródka 6...
    A co do Lidlów, tego ich ujednolicenia - to jeśli nie przymierzają się
    do tego, co ja tu opisałem - no to po co? Przecież "target" ludzi,
    którzy robią znaczące zakupy w coraz to innym mieście - jest
    zaniedbywalnie mały! No ale *czemuś* to chyba służyć będzie...

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 34. Data: 2015-12-23 18:11:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Zalezy co te mapy warte i jak dlugo potrwa "dozywocie" :-)

    Używam, nie narzekam, więc warte. Mimo że mapa nie z tych najbardziej
    popularnych, to bardziej mi pasuje od tych znanych (i droższych). Ale
    może skoro tak tanio sprzedają, to potrzebują na świątecznego karpika
    i koniec ich żywota bliski? Mniejsza o to -- kolejne aktualizacje nie
    wydają się być bardzo istotne. Wszystko wskazuje na to, że teraz już
    nie będzie się budowało nowych dróg, a zamiast tego będzie walka
    z Trybunałami i innymi przedstawicielami Układu.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2015-12-23 18:30:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    JaNus pisze tak:

    > Oł, Dżizus...

    No co? Miss Swiata też w środku składa się z poplątanych rurek :)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 36. Data: 2015-12-23 22:47:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-22 o 22:02, JaNus pisze:
    > (...)
    > krajowy to wydatek kilkunastu tysięcy - nie wysupłam. Gdybym miał jakąś
    > tam sumkę na "rozruch" to bym zaczął się ścigać z Edisonem! No ale on
    > jest raczej nie do przeskoczenia, wszak:
    > (...)

    Żeby nie grał nieczysto (przeciw Tesli) i nie był upartym (w negatywnym
    sensie) draniem (prąd stały), to byłby naprawdę ciekawy człowiek.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 37. Data: 2015-12-24 04:07:15
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2015-12-23 o 22:47, Adam pisze:

    > Żeby nie grał nieczysto (przeciw Tesli) i nie był upartym (w
    > negatywnym sensie) draniem (prąd stały), to byłby naprawdę ciekawy
    > człowiek.

    Bez dwóch zdań: jego wręcz nieprzeliczone zasługi wielokroć przeważają
    nad grzeszkami. Warto o tym poczytać, choćby w Wikipedii.
    Ale pójdę inną drogą: złą sławę przyniosło mu to, że jego postawa była
    odmienna od "etosu" badacza-dżentelmena, co to "wszystko na chwałę
    nauki", dobra ludzkości, i szacunku u potomnych. Tak się utarło od
    czasów antycznych myślicieli - ojców tego, co po raz pierwszy w dziejach
    można wreszcie było nazwać Nauką (w miejsce magii, czy jakiejś "wiedzy
    tajemnej"). Greccy filozofowie zapoczątkowali coś, co w innych miejscach
    i czasach - było nie do pomyślenia: jawność nauki! A nawet poszli dalej:
    oni wprowadzili zwyczaj, aby ona była więcej niż "jawna", ona być miała
    odtąd wręcz *ostentacyjna*! Czyli uprawiana tak, aby z jej wynikami (i
    płynącymi stąd korzyściami) zapoznać się mogli wszyscy, a nie, jak to
    było dotąd: wybrańcy, wtajemniczeni, a do tego "zaprzysiężeni"
    (zobowiązani do zachowania tajemnicy). To był zwrot w dziejach
    ludzkości, i de facto początek *prawdziwej* Nauki. Można by to określić
    jako postawę szlachetną - natomiast Edison odchodzi od takiego
    "arystokratycznego" podejścia, i prezentuje iście *burżuazyjne*: on chce
    na uprawianiu nauki (co za hańba!)... zarabiać! (zwrócę uwagę: nauki,
    przez małe "n"). Taki merkantylny stosunek nie miał szansy na budzenie u
    innych wielkiego szacunku, nawet w Ameryce, gdzie przecież panowało
    powszechne i głębokie przekonanie, że "za dobrą pracę, należy się dobra
    płaca".

    Owa postawa Edisona (jak ją określam: "burżuazyjna") była znakiem nowych
    czasów, które dopiero miały nadejść. Warto w tym aspekcie wspomnieć o
    dokonaniach innych, niż sama tylko wynalazczość: założył on czasopismo
    naukowe "Science", należące do dziś do najbardziej prestiżowych na
    świecie. Ponadto dla celów jak najbardziej "dochodowych" założył
    pierwszy na świecie instytut badań naukowo-technicznych, istną "fabrykę
    patentów" (czy raczej: pomysłów, które patentowano, i z tego tytułu
    czerpano dochody). Współczesne mu pięknoduchy (a i późniejsi
    "oceniacze") mieli mu za złe, że (można by tak powiedzieć) "prostytuuje"
    naukę, lecz dziś chyba nie powinniśmy mieć złudzeń: im większa firma
    (wielka i bogata, bo... dochodowa!) - tym większy odsetek swych
    pieniędzy przeznacza na prace badawczo-rozwojowe, a to nie dla sławy,
    lecz jak najbardziej "przyziemnych" - korzyści!
    Chyba tylko dureń mógłby przeczyć temu, iż skutkuje to fantastycznym
    postępem technologicznym, który nie ma choćby tylko trochę - zbliżonego
    odpowiednika w całych dziejach ludzkości. Postęp wymaga nakładów na
    badania, i to dużych! Ale często-gęsto "stopa zwrotu" jest (nomen omen)
    *zawrotna*. Acz oczywiście nie każdy rozpoczęty i kosztowny program
    badawczy - kończy się sukcesem...

    Dlatego to, co krytycy-pięknisie u Edisona piętnują - należy mu uznać
    jako *zasługę*! Że wskazał kierunek rozwoju nauki (małe "n") ale i po
    trosze Nauki. I jeszcze tak BTW.:
    Obserwować można jakąś maniakalno natrętną psychozę w krytykowaniu
    zysku. Nie będę opisywał milionów przykładów tegoż, licząc na
    inteligentną domyślność czytelnika. Sprowadza się to w ogólności do
    tego, że opluskwia się tych, którzy duże zyski osiągać *potrafią*.
    - podkreślam to ostatnie, bowiem rzecz w tym, iż jest to umiejętność
    rzadka, i jako taka jest *nagradzana* (przez obiektywne prawa
    niezakłamanej ideologicznie ekonomii). I powinien temu towarzyszyć
    podziw, natomiast od czasów zatrucia mózgów przez Marksa - powszechna
    stała się zawiść, przyjmująca formy polowania z nagonką. Mówi się:
    - zysk jest "be"! Ale tylko wtedy, gdy to chodzi o *cudzy* zysk! Czy
    ktoś z Was odczuwa wstręt w przypadku osiągnięcia *przez siebie* -
    sporego zysku?? polecam czytać niniejszy akapit w kółko - dotąd, aż w
    końcu dotrze, jak bardzo trujący jest *nie* kapitał, lecz "Kapitał"!!
    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"

  • 38. Data: 2015-12-24 08:45:40
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Żeby nie grał nieczysto (przeciw Tesli) i nie był upartym (w negatywnym
    > sensie) draniem (prąd stały), to byłby naprawdę ciekawy człowiek.

    No, jeszcze jedno, ale to każdemu się zdarza przegapić coś bardzo
    istotnego - otóż w swoją żarówkę wtopił dodatkowy drucik i stwierdził, że
    między zarnikiem, a tym drucikiem, płynie prąd. Zbagatelizował to jednak.. i
    do wynalezienia triody musieliśmy czekać do 1912, aż uczynił to Lee de
    Forest.

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 39. Data: 2015-12-24 10:33:57
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "BaSk" <piszcie.sobie.n@berdyczow> napisał w wiadomości
    (Edison)
    > Bez dwóch zdań: jego wręcz nieprzeliczone zasługi wielokroć przeważają nad
    > grzeszkami. Warto o tym poczytać, choćby w Wikipedii.

    Ale to też jest trochę tak, jak z łyżką dziegciu w beczce miodu. Cóż, że
    miodu jest o kilka "oczek" więcej?

    > Ale pójdę inną drogą: złą sławę przyniosło mu to, że jego postawa była
    > odmienna od "etosu" badacza-dżentelmena, co to "wszystko na chwałę nauki",
    > dobra ludzkości, i szacunku u potomnych. Tak się utarło od

    Dopóki kasa mu nie zapachniała (w czym samym, jako takim, nie ma nic złego,
    dopóki, jak to mawia(ła) młodzież, nie przegnie się pały), to można było
    podziwiać potęgtę umysłu.

> [...]
    > tajemnej"). Greccy filozofowie zapoczątkowali coś, co w innych miejscach i
    > czasach - było nie do pomyślenia: jawność nauki! A nawet poszli dalej:

    Może to teraz się wreszcie porządniej odkrywa. Za moich czasów szkoła
    traktowała to tak, że Nie daj Bóg wiedzieć więcej (zwłaszcza, niż Pan(i))...

> [...]
    > dotąd: wybrańcy, wtajemniczeni, a do tego "zaprzysiężeni" (zobowiązani do
    > zachowania tajemnicy). To był zwrot w dziejach

    ...bo... streśćmy to tak, że można było być szykanowanym. Najłagodniejszym
    przezwiskiem było "kujon".

> [...]
    > innych wielkiego szacunku, nawet w Ameryce, gdzie przecież panowało
    > powszechne i głębokie przekonanie, że "za dobrą pracę, należy się dobra

    Jak napisałem, IMO nie ma nic złego w takim zarabianiu, o ile nie przegnie
    się pały. Choćby po to, aby badacz miał za co kontynuować swoje działania.

    > czerpano dochody). Współczesne mu pięknoduchy (a i późniejsi "oceniacze")
    > mieli mu za złe, że (można by tak powiedzieć) "prostytuuje" naukę, lecz
    > dziś chyba nie powinniśmy mieć złudzeń: im większa firma

    Z "dymaniem" to wiadomo, płacisz, kilka|naście|dziesiąt|itd. razy wkładasz,
    wyjmujesz, finalizujesz to budyniem, płacisz, gudbaj.
    W sumie co w tym złego, ruchnąć, zapłacić, ok. Ale jak to w takich układach,
    nawet, jeśli klient chce pojebać, jest ktoś, kto mu pardon "da", obie strony
    zadowolone, bo jedno dostało usługę, a drugie zapłatę, tylko, że niestety,
    czasem przy takich akcjach dostaje się także tzw. "promocję", niekoniecznie
    chcianą.

> [...]
    > odpowiednika w całych dziejach ludzkości. Postęp wymaga nakładów na
    > badania, i to dużych! Ale często-gęsto "stopa zwrotu" jest (nomen omen)

    Wiadomo, to kosztuje i nikt z nas temu nie przeczy. Czasem tylko ma się
    wrażenie, że niektorzy idą wg zasady "po nas choćby potop".

    > *zawrotna*. Acz oczywiście nie każdy rozpoczęty i kosztowny program
    > badawczy - kończy się sukcesem...

    Jak to badania.

    > Dlatego to, co krytycy-pięknisie u Edisona piętnują - należy mu uznać jako
    > *zasługę*! Że wskazał kierunek rozwoju nauki (małe "n") ale i po trosze
    > Nauki. I jeszcze tak BTW.:

    Jak na razie jedyne, co mógłbym skrytykować, to "wyruchanie" Tesli. Resztę
    zarzutów, jak się z nimi konkretnie zapoznam.
    Nawet Hitler nie był do końca zły.

    > Obserwować można jakąś maniakalno natrętną psychozę w krytykowaniu

    Nawet Emilowi R. nie chodzi o to, by SM nie karała z fotoradarów, lecz o to,
    by robiła to po pierwsze tam, gdzie naprawdę trzeba, po drugie, aby robiła
    to zgodnie z prawem.

  • 40. Data: 2015-12-24 14:03:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    > że między zarnikiem, a tym drucikiem, płynie prąd. Zbagatelizował to
    > jednak.. i do wynalezienia triody musieliśmy czekać do 1912, aż uczynił

    Ależ to by było najwyżej wynalezieniem diody! Do triody jeszcze trochę
    brakuje. Przy okazji ciekawa zbieżność -- tak Nikola Tesla, jak i Lee
    de Forest, urodzili się w rodzinach księży. Pierwszy prawosławnego,
    drugi protestanckiego.

    --
    Jarek