  • 11. Data: 2009-07-28 20:53:24
    Temat: Re: radia samochodowe - kalkulatory
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-07-28 22:03, pawelj napisał/a:

    > Skąd taka epidemia "zapomnianych" kodów przy tych radyjkach? ;-)
    >
    > W serwisie różnie bywa- często trzeba odpiąc akumulator.
    > Zamiast tłumaczyć klientowi dlaczego mu radio nie chodzi itd to po
    > podpięciu akumulatora mogę poświęcić kilka minut żeby klientowi jednak
    > radio chodziło.

    No fakt, zapomniałem o tej możliwości. Wyjaśnienie całkowicie mi
    wystarczy. Dzięki.

    --
    Cz.

  • 12. Data: 2009-07-28 21:20:55
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Czarek pisze:

    > No fakt, zapomniałem o tej możliwości. Wyjaśnienie całkowicie mi
    > wystarczy. Dzięki.

    Niestety ale Renault wlasnie dlatego wylislilo te wszystko klocki z
    kodami i komputerami zeby ludzie nie jezdzili do innych serwisow.
    proponuje udac sie do serwisu Renault i dostaniesz kod za drobna oplata.

    Nie ma zadnych kalkulatorow jedynie serwisan moze w komputerze sprawdzic
    jaki jest kod fabryczny.

  • 13. Data: 2009-07-28 21:28:05
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-07-28 23:20, games napisał/a:

    > Nie ma zadnych kalkulatorow jedynie serwisan moze w komputerze sprawdzic
    > jaki jest kod fabryczny.

    W jakim celu mam udać się do serwisu? Tym bardziej Reanult...? ;-)

    --
    Cz.

  • 14. Data: 2009-07-28 21:31:01
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-07-28 15:08, entroper napisał/a:

    > Sezon urlopowy. Dużo samochodów parkuje poza domem :)

    O tej przyczynie nie chciałem "głośno" pisać... ;-)

    --
    Cz.

  • 15. Data: 2009-07-29 19:31:25
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał w wiadomości

    > Niestety ale Renault wlasnie dlatego wylislilo te wszystko klocki z kodami
    > i komputerami zeby ludzie nie jezdzili do innych serwisow. proponuje udac
    > sie do serwisu Renault i dostaniesz kod za drobna oplata.
    Właśnie chodzi o to żeby jednak się nie udawać oraz żeby nie płacić.

    > Nie ma zadnych kalkulatorow jedynie serwisan moze w komputerze sprawdzic
    > jaki jest kod fabryczny.
    A skąd takie twierdzenie?
    Błędne zresztą, dlatego że do tej pory rozkodowyje nam radia
    "zaprzyjaźniony" elektronik za drobną opłatą od każdej sztuki.
    Ów serwisant robi to bez zaglądania do środka radia. Wystarczają mu numery z
    naklejki.

    --
    PawełJ

  • 16. Data: 2009-07-30 14:06:19
    Od: RBprv <b...@w...pl.com>

> [...]
    > "zaprzyjaźniony" elektronik za drobną opłatą od każdej sztuki.
    > Ów serwisant robi to bez zaglądania do środka radia. Wystarczają mu

    Nie zawsze wystarczą numery z naklejki.
    Do mnie czasem zgłaszają się klienci z zakodowanym radiem i jak ja to
    robie to ZAWSZE zmieniam oryginalny kod. Klient moze sobie nawet wybrać
    własny kod. Robie to w oryginalnej zawartości EEPROM a nie wgrywam z
    innego radia.
    Wtedy autoryzowany serwis z takim radiem sobie nie poradzi tylko
    elektronik znający temat.

  • 17. Data: 2009-07-30 20:06:04
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > innego radia.
    > Wtedy autoryzowany serwis z takim radiem sobie nie poradzi tylko

    Zgadzam się z Tobą.
    Jednak radyjek zepsutych przez Ciebie :) będę miał w moim serwisie niewielki
    odsetek.
    Tak więc nadal poszukuję jakiegos programu który potrafi zdekodować radio po
    s/n.

    --
    Pawełj

  • 18. Data: 2009-08-01 18:58:43
    Od: RBprv <b...@w...pl.com>

> [...]
    > niewielki odsetek.
    > Tak więc nadal poszukuję jakiegos programu który potrafi zdekodować

    Jest sporo takich programów w sieci ale generują one kody do niewielu
    modeli i to raczej starych. Nawet wspomniany CRUC zrobi może połowe
    znanych. Większość będziesz musiał robić po eepromie lub poprzez odczyt
    kodu z procesora. Sam odczyt eeproma lub procesora nie zawsze musi się
    kończyć sukcesem ponieważ nie zawsze kody są jawne.
    Nie znajdziesz jednego programu którym zrobisz wszystko.
    Pozatym nakład wykonanej pracy nie jest wart ceny którą klient chciałby
    lub mógłby zapłacić.

    Tak przy okazji mam znajomego(jak prawie każdy), który kupił sobie
    oryginalnego KTSa i według niego co drugi samochód jest uszkodzony bo
    sie z nim nie łączy albo wyświetla mase błędów. Sprzęt miał się zwrócić
    po zrobieniu kilkudziesięciu samochodów:) Ktoś inny wojuje samym
    AUTO-COMem i też ma sporo problemów.