    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 20 Jan 2015 09:10:49 -0800 (PST)
    <a...@n...v.pl>
    <54b4beb1$0$2155$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <e...@g...com>
    <54b5b917$0$2650$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <54b95705$0$2151$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <f...@g...com>
    <6...@g...com>
    <2...@g...com>
    Subject: Re: python...
    From: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Tuesday, January 20, 2015 at 2:45:37 PM UTC+1, M.M. wrote:

    > Mnie się niedawno zamieliły na dysku 3 wersje programu. Prosta
    > aplikacja, ale duże xml trzeba do bazy sql przerzucić.
    > Gdy schodziłem na coraz niższy poziom, to w 3ciej wersji miałem
    > xmle wrzucone do struktury mniej/więcej takiej:
    > struct Tag {
    > QString name;
    > QString tag;
    > }
    > QVector< QVector< Tag > > xml;
    >
    > I takie rozwiązanie też nie daje rady. Żałuję że od razu nie
    > skroiłem aplikacji na miarę. Nauczkę tego typu mam już któryś
> [...]

    Trudno ocenić złożoność problemu bez znajomości struktury XML-i,
    rozmiaru danych itd. Do pythona są wrappery na popularne biblioteki
    do XML, które są pisane w C, więc tam narzutu pamięciowego nie
    ma wiele. Jak robiłeś listy list obiektów na poziomie pythona,
    to rzeczywiście mógł zeżreć dużo pamięci.

    W mojej poprzedniej pracy mieliśmy skrypt w phpie, który coś wrzucał
    do bazy danych. Działał dobrze przez długi czas, aż któregoś dnia przestał.
    Okazało się, że na skutek zwiększenia ilości wrzucanych danych zżerał
    całą pamięć serwera, czyli kilka GB, i malowniczo zdychał. Po moich
    drobnych usprawnieniach w najgorszym momencie zużywał kilkaset MB.

    BTW w Pythonie można ograniczyć rozmiar własnych obiektów używając
    __slots__, tu dość spektakularny przykład:
    http://tech.oyster.com/save-ram-with-python-slots/

    w.