  • Data: 2010-08-03 23:56:47
    Temat: Re: pytanie o jeden żabek :)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    xxxx pisze:
    > Witam.
    > Interesuje mnie sprawa objawów jakie winienem zaobserwować w przyapdku
    > gdyby rozrząd "przestawił się" o jeden ząbek.
    > Pomijam przyczynę przestawienia.
    > Za odpowiedzi - dziekuję.

    Przyspieszenie rozrządu o jeden ząbek skutkuje tym że samochód na
    niewielkich obrotach (tak do 2000-2500) zbiera się nawet lepiej niż z
    prawidłowo ustawionym rozrządem, potem jednak traci moc. Na wysokich
    obrotach (4500+) już kompletna padaka. Powyżej 5500 nawet na luzie się
    nie wkręcał.

    Opóźnienie rozrządu o jeden ząbek powoduje ogólną słabość silnika, tyle
    że wraz ze wzrostem obrotów silnik robi się coraz mocniejszy.
    Na wolnych obrotach silnik pracuje niestabilnie, bardzo łatwo go zdusić
    przy ruszaniu.

    Na podstawie benzynowego 1.2 16V