-
71. Data: 2016-08-11 17:35:45
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>
W dniu 11.08.2016 o 10:12, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Thu, 11 Aug 2016 06:35:57 +0200, Wiesiaczek napisał(a):
>
>> He he he :D
>> Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D
>
> Należy czytać dalej, ze zrozumieniem...
> Ja wiem że niepedagogicznie w kolejnym zdaniu (które tu wyciąłeś) pojawiły
> sie niezrozumiałe "zaklęcia" z podręcznika do fizyki z 6-tej klasy
> podstawówki i przestałeś czytac, ale tam było wyjaśnione wszystko czego nie
> rozumiesz.
>
>> Pomijam tu powyższe bzdury o "powierzchniach styku" liniowo zależnych od
>> ciśnienia w oponie.
>
> O tym akurat mówi elementarna fizyka, wynika wprost z prawa Pascala, ale
> tam już jest wiele trudnych słów... Pierwsze to "płyn" :)
>
Idź już idź, i przestań pierdolić głupoty, bo niczego ciekawego nie masz
do powiedzenia a i ja mam lepsze rzeczy do roboty niż czytanie twoich
wypocin.
Erudyta się kurwa trafił :)
--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
-
72. Data: 2016-08-11 17:43:00
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-08-10 o 19:01, Wiesiaczek pisze:
> W dniu 10.08.2016 o 13:08, RadoslawF pisze:
>> W dniu 2016-08-09 o 20:41, Wiesiaczek pisze:
>>
>>>>>>> Popierdoliły Ci się jednostki i tyle.
>>>>>>> Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:)
>>>>>>>
>>>>>>> P.S. A jakie ciśnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D
>>>>>>
>>>>>> Policz sobie.
>>>>>
>>>>> Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :)
>>>>>
>>>> Na idiotę wyszedł pytający o ciśnienie w obcasach.
>>>> No chyba że to ja jeszcze nie spotkałem nadmuchiwanych obcasów.
>>>> A ty spotkałeś że o nie pytasz ?
>>>
>>> Jest was tu podobnych debili więcej?
>>> Dawno tu nie zaglądałem i widzę, że chyba większość tutejszych
>>> dyskutantów ma IQ na poziomie numeru obuwia.
>>>
>> Ty zdaje się masz mniejszy niż numer obuwia.
>> To są gdzieś te nadmuchiwane obcasy czy twoje IQ jest faktycznie
>> mniejsze od twojego numeru buta ?
>
> Wiesz... idź gdzieś na stronę i się odlej, bo Ci sadzi na łepetynę.
>
Od czytania twoich bredni faktycznie może rozsadzić.
To może na wszelki wypadek ich nie publikuj, a jak już musisz
pisać to pisz w pamiętniku i pod poduszkę.
Pozdrawiam
-
73. Data: 2016-08-11 17:51:10
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-08-11 o 00:59, Tomasz Pyra pisze:
>>>> Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow
sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja
ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac.
>>>
>>> Jakoś nie jestem przekonany :)
>>
>> dopompuj sobie koła tak ze dwa razy więcej i pojedź na wagę. powiedz o
>> ile wzrósł nacisk
>
> Mylisz się bardzo - waga mierzy siłę która na nią działa pojazd, a ta
> zalezna jest wyłącznie od masy pojazdu.
>
> Dopompowując koła zmienia się natomiast nacisk jednostkowy, czyli siła z
> którą opona działa na daną powierzchnię.
> Dwa razy wyższe ciśnienie w oponie, to dwa razy mniejsza powierzchnia styku
> opony z podłożem (zakładając że jest twarde), czyli dwa razy wyższy nacisk
> jednostkowy.
>
> Mam nadzieje że teraz jest to już dla Ciebie jasne :)
>
Mylisz nacisk jednostkowy z naciskiem na określona powierzchnię.
A jak dopompuje koło w osobówce to powierzchnia styku opony z asfaltem
nie zmniejszy się automagicznie aż dwa razy. Może się zwiększyć jeśli
spuszczę powietrze poniżej zaleceń producenta pojazdu.
Jedyny znany mi przypadek w którym zmienia się powierzchnia styku
opony z podłożem to wyścigowe dragstery, ale tam opona zmienia kształt
z powodu siły odśrodkowej a nie zmiany ciśnienia.
Pozdrawiam
-
74. Data: 2016-08-11 18:34:38
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "RadoslawF"
>>>> Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i
>>>> jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi
>>>> ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby
>>>> dlaczego mieli nie skorzystac.
>>>
>>> Jakoś nie jestem przekonany :)
>>
>> dopompuj sobie koła tak ze dwa razy więcej i pojedź na wagę. powiedz o
>> ile wzrósł nacisk
>
> Mylisz się bardzo - waga mierzy siłę która na nią działa pojazd, a ta
> zalezna jest wyłącznie od masy pojazdu.
>
> Dopompowując koła zmienia się natomiast nacisk jednostkowy, czyli siła z
> którą opona działa na daną powierzchnię.
> Dwa razy wyższe ciśnienie w oponie, to dwa razy mniejsza powierzchnia
> styku
> opony z podłożem (zakładając że jest twarde), czyli dwa razy wyższy nacisk
> jednostkowy.
>
> Mam nadzieje że teraz jest to już dla Ciebie jasne :)
>
Mylisz nacisk jednostkowy z naciskiem na określona powierzchnię.
---
Nacisk jednostkowy to nacisk na wybraną jednostkę powierzchni. O ile cały
nacisk w ogóle nie zależy od ciśnienia w oponie o tyle jednostkowy zależy bo
zmienia się powierzchnia.
A jak dopompuje koło w osobówce to powierzchnia styku opony z asfaltem
nie zmniejszy się automagicznie aż dwa razy.
---
Zależy ile dopompujesz i czy powstałe ciśnienie wytrzyma opona.
Może się zwiększyć jeśli
spuszczę powietrze poniżej zaleceń producenta pojazdu.
---
Nie, zmniejsza się zawsze bo jest kwestią udziału jaki ma masa samochodu do
nacisku wywołanego ciśnieniem w oponie.
Jedyny znany mi przypadek w którym zmienia się powierzchnia styku
opony z podłożem to wyścigowe dragstery, ale tam opona zmienia kształt
z powodu siły odśrodkowej a nie zmiany ciśnienia.
---
Aha
-
75. Data: 2016-08-11 19:37:58
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: masti <g...@t...hell>
WS wrote:
> On Thursday, August 11, 2016 at 4:25:18 PM UTC+2, masti wrote:
>
>> przed chwilą twierdziłeś, że zależy od ciśnienia w oponach.
>> To jak?
>
> e... bo to sa dwie rozne wielkosci: masa, ciezar... a nacisk, cisnienie
to przypomnę wątek
>> Nie ma to żadnego związku z naciskiem na jezdnię i robienie kolein etc.
>> ani na most.
>
> Ma związek 1:1.
I powtórze pytanie. przy jakim ciśnieniu w oponach roweru zawalę most?
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
76. Data: 2016-08-11 19:38:43
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: masti <g...@t...hell>
RadoslawF wrote:
> W dniu 2016-08-10 o 19:01, Wiesiaczek pisze:
>> W dniu 10.08.2016 o 13:08, RadoslawF pisze:
>>> W dniu 2016-08-09 o 20:41, Wiesiaczek pisze:
>>>
>>>>>>>> Popierdoliły Ci się jednostki i tyle.
>>>>>>>> Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:)
>>>>>>>>
>>>>>>>> P.S. A jakie ciśnienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D
>>>>>>>
>>>>>>> Policz sobie.
>>>>>>
>>>>>> Czyli co? Wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak wybrnąć? :)
>>>>>>
>>>>> Na idiotę wyszedł pytający o ciśnienie w obcasach.
>>>>> No chyba że to ja jeszcze nie spotkałem nadmuchiwanych obcasów.
>>>>> A ty spotkałeś że o nie pytasz ?
>>>>
>>>> Jest was tu podobnych debili więcej?
>>>> Dawno tu nie zaglądałem i widzę, że chyba większość tutejszych
>>>> dyskutantów ma IQ na poziomie numeru obuwia.
>>>>
>>> Ty zdaje się masz mniejszy niż numer obuwia.
>>> To są gdzieś te nadmuchiwane obcasy czy twoje IQ jest faktycznie
>>> mniejsze od twojego numeru buta ?
>>
>> Wiesz... idź gdzieś na stronę i się odlej, bo Ci sadzi na łepetynę.
>>
> Od czytania twoich bredni faktycznie może rozsadzić.
> To może na wszelki wypadek ich nie publikuj, a jak już musisz
> pisać to pisz w pamiętniku i pod poduszkę.
>
mówisz, że jak zmiejszę ciśnienie w oponach to będę mógł więcej
załadować?
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
77. Data: 2016-08-11 20:06:42
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: Shrek <...@w...pl>
On 11.08.2016 19:38, masti wrote:
> mówisz, że jak zmiejszę ciśnienie w oponach to będę mógł więcej
> załadować?
Masti - przestań mylisz, albo udajesz, że mylisz nacisk na powierzchnię
od nacisku całkowitego. Nacisk całkowity zależy od masy (a w zasadzie
ciężaru, ale ograniczmy się do naszej planety), nacisk na powierzchnię
od ciśnienia. Wystarczy sobie porównać jednostki i widać co jest co.
Shrek
-
78. Data: 2016-08-11 21:23:41
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: masti <g...@t...hell>
Shrek wrote:
> On 11.08.2016 19:38, masti wrote:
>
>> mówisz, że jak zmiejszę ciśnienie w oponach to będę mógł więcej
>> załadować?
>
> Masti - przestań mylisz, albo udajesz, że mylisz nacisk na powierzchnię
> od nacisku całkowitego. Nacisk całkowity zależy od masy (a w zasadzie
> ciężaru, ale ograniczmy się do naszej planety), nacisk na powierzchnię
> od ciśnienia. Wystarczy sobie porównać jednostki i widać co jest co.
>
to nie ja mylę. przeczytaj wętek
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
79. Data: 2016-08-11 21:50:46
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: Shrek <...@w...pl>
On 11.08.2016 21:23, masti wrote:
> Shrek wrote:
>
>> On 11.08.2016 19:38, masti wrote:
>>
>>> mówisz, że jak zmiejszę ciśnienie w oponach to będę mógł więcej
>>> załadować?
>>
>> Masti - przestań mylisz, albo udajesz, że mylisz nacisk na powierzchnię
>> od nacisku całkowitego. Nacisk całkowity zależy od masy (a w zasadzie
>> ciężaru, ale ograniczmy się do naszej planety), nacisk na powierzchnię
>> od ciśnienia. Wystarczy sobie porównać jednostki i widać co jest co.
>>
> to nie ja mylę. przeczytaj wętek
A gdzie konkretnie, bo długi jest?
Shrek
-
80. Data: 2016-08-11 21:59:21
Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Od: masti <g...@t...hell>
Shrek wrote:
> On 11.08.2016 21:23, masti wrote:
>> Shrek wrote:
>>
>>> On 11.08.2016 19:38, masti wrote:
>>>
>>>> mówisz, że jak zmiejszę ciśnienie w oponach to będę mógł więcej
>>>> załadować?
>>>
>>> Masti - przestań mylisz, albo udajesz, że mylisz nacisk na powierzchnię
>>> od nacisku całkowitego. Nacisk całkowity zależy od masy (a w zasadzie
>>> ciężaru, ale ograniczmy się do naszej planety), nacisk na powierzchnię
>>> od ciśnienia. Wystarczy sobie porównać jednostki i widać co jest co.
>>>
>> to nie ja mylę. przeczytaj wętek
>
> A gdzie konkretnie, bo długi jest?
>
a choćby tu:
>>> Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
>>> spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
>>> nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
>> Nieprawda.
>Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa
>na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził
>Newton i jak na razie się sprawdza;)
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett