eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypytanie o ciągnik siodłowy TIRRe: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
  • Data: 2016-08-08 11:00:52
    Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 07.08.2016 17:45, Wiesiaczek wrote:

    >>> He he he :D
    >>> Czyli jak dopompuję opony to most może nie wytrzymać? :D
    >>> Dobre!
    >>
    >> Nacisk jednostkowy, czyli cisnienie.
    >
    > Zaraz zaraz... Nacisk jednostkowy to chyba chodzi o nacisk koła na
    > jezdnię a ciśnienie to chyba ciśnienie w oponie?
    > Wtedy jedno z drugim ma bardzo mało wspólnego. Howk!

    Pewex robisz i mieszasz różne systemy walutowe;)

    Nacisk jednostkowy jest równy ciśnieniu w oponach - ciśnienie to
    siła/powierzechnię, czyli dokładnie nacisk jednostkowy (też siła na
    powierzchnię). Z trzeciej zasady dynamiki wynika, że siła z jaką opona
    działa na asfalt musi być równa siłą jaka działa z wewnętrznej strony
    opony, czyli w przeliczeniu na powierzchnię właśnie ciśnieniu. Chyba że
    samochód zaczyna unosić się w powietrzu;)

    To o czym myślisz to całkowity nacisk, w oderwaniu od powierzchni.


    >> Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele,
    >> ale o tym czy na rogrzanym asfalcie odcisk opony bedzie, to juz raczej
    >> mocno zwiazane ...
    >
    > Kolega Pyra twierdzi inaczej :)

    I kolega Pyra ma rację;)


    > A i co do nagrzanego asfaltu to może być tylko bardzo słabiutko związane.
    >
    >
    > Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: