  • 41. Data: 2011-01-24 09:21:44
    Temat: Re: pytanie do prawnika
    Od: PaPi <...@...3>

    > 1) płacą mandat karny w wysokości od - do
    > 2) otrzymują punkty karne
    > Jak prawnik odpowie na pytanie, czy to nie pasuje czasem do określenia
    > 'dwa razy za to samo'?

    Prawnikiem nie jestem, ale wydaje mi sie ze to JEDNA kara. Tak samo jak
    pozbawienie wolnosci moze byc polaczone z utrata praw publicznych.

  • 42. Data: 2011-01-25 07:33:56
    Od: "Nostradamus" <l...@h...com>

    Użytkownik "niusy.pl" napisał w wiadomości grup

    > Nie ma tu żadnego problemu prawnego. Kara jest tylko jedna -mandat. Punkty
    > karne nie są karą. Są wpisem do rejestru kierowców naruszających przepisy
    > drogowe. I to by było na tyle.

    A mnadat nie jest czasem opłatą administracyjną ? -> ROTFL

    Ano nie. Wg. kodeksu wykroczeń jest to kara grzywny.
    Rozmawiamy o konkretach czy bawimy się w rotflowanie, lolowanie czy
    ejowanie?