  • 1. Data: 2011-01-21 22:26:14
    Temat: pytanie do prawnika
    Od: maciek <o...@o...pl>

    Witam

    Mam taką śmieszną refleksję, nie z własnego doświadczenia (na razie dwa
    lata jazdy bez mandatu), ale po obejrzeniu kliku odcinków "Uwaga pirat".
    Jest taka zasada, że nie wolno karać dwa razy za to samo. Dotyczy to
    prawa karnego, jak mniemam.
    Ale kierowcy złapani na określonym wykroczeniu, np. przekroczeniu
    dozwolonej prędkości:
    1) płacą mandat karny w wysokości od - do
    2) otrzymują punkty karne
    Jak prawnik odpowie na pytanie, czy to nie pasuje czasem do określenia
    'dwa razy za to samo'?

    pozdrawiam
    --
    Dzieci zaczynają w końcu myśleć, że Bóg jest kręgowcem w gazowym stanie
    skupienia. - A. Einstein

  • 2. Data: 2011-01-21 22:42:32
    Temat: Re: pytanie do prawnika
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 22:26:14 +0100, maciek napisał(a):

    > Mam taką śmieszną refleksję, nie z własnego doświadczenia (na razie dwa
    > lata jazdy bez mandatu), ale po obejrzeniu kliku odcinków "Uwaga pirat".
    > Jest taka zasada, że nie wolno karać dwa razy za to samo. Dotyczy to

    Za dużo filmów oglądasz.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2011-01-21 22:44:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jan 2011 22:26:14 +0100, maciek wrote:
    >Jak prawnik odpowie na pytanie, czy to nie pasuje czasem do określenia
    >'dwa razy za to samo'?

    Nie - to jest kara laczna. Czesto stosowana, wazne ze w jednym wyroku.

    A jeszcze mozna by dowodzic ze punkty to nie kara :-)

    J.

  • 4. Data: 2011-01-21 22:44:38
    Od: maciek <o...@o...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Za dużo filmów oglądasz.

    Ale ja bym prosił o wyjaśnienie problemu prawnego, a nie
    kulturowo-socjologicznego.

  • 5. Data: 2011-01-21 22:48:31
    Od: maciek <o...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > Nie - to jest kara laczna. Czesto stosowana, wazne ze w jednym wyroku.
    >
    > A jeszcze mozna by dowodzic ze punkty to nie kara :-)
    >
    > J.

    No tak, to jest odpowiedź.
    Dzięki

  • 6. Data: 2011-01-22 01:24:03
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-21, maciek <o...@o...pl> wrote:

    > Ale ja bym prosił o wyjaśnienie problemu prawnego, a nie
    > kulturowo-socjologicznego.

    To idź sobie na pl.soc. prawo, tam Ci dokładniej wyjaśnią dlaczego kara
    składająca się z dwóch części nie jest dwukrotnym karaniem za jedno
    wykroczenie.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 7. Data: 2011-01-22 02:57:50
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Waldek Godel nadaje:
    > Za dużo filmów oglądasz.

    Sa tacy którzy krzyczą "Sprzeciw!" na sali sądowej rozbawiając tym samym
    sędziego do łez.

  • 8. Data: 2011-01-22 10:39:45
    Od: "andrzej" <g...@o...pl>

    Użytkownik "JanKo" <b...@m...tu> napisał w wiadomości
    > Agent Waldek Godel nadaje:
    >
    > Sa tacy którzy krzyczą "Sprzeciw!" na sali sądowej rozbawiając tym samym
    > sędziego do łez.

    Amerykańskie filmy kryminalno-sądowe robią niezły mętlik i potem zdziwienie, że
    puszka z piwem była w torebce a i tak się pies doczepił, albo nie wypowiedział
    słynnej formułki przy zatrzymaniu :)

    --
    andrzej

    Zamień oszczędności na złoto! Raty! Dostawa do domu lub przechowanie w
    wiedeńskim skarbcu! Pełna dyskrecja! Ubezpieczenie! Gwarancja odkupienia z
    przelewem na konto w dowolnym banku świata! g...@o...pl

  • 9. Data: 2011-01-22 11:50:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 22 Jan 2011 10:39:45 +0100, andrzej napisał(a):

    > Amerykańskie filmy kryminalno-sądowe robią niezły mętlik i potem zdziwienie, że
    > puszka z piwem była w torebce a i tak się pies doczepił, albo nie wypowiedział
    > słynnej formułki przy zatrzymaniu :)

    A swoją drogą, to coś takiego mozna bardzo łatwo uwalić - puszka była po
    piwie, ale co było w puszcze?

    --
    ___________ (R)

  • 10. Data: 2011-01-22 12:05:48
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

> [...]

    > puszka z piwem była w torebce a i tak się pies doczepił, albo nie wypowiedział

    Akurat z puszką piwa są pewne obiekcje i od dawna mam ochotę namówić jakąś
    telewizję na eksperyment, typu picie soku jabłkowego z butelek po piwie
    albo winie w jakimś bardzo popularnym parku, po czym grzecznie ale
    stanowczo odmówić przyjęcia mandatu oraz protestować przeciwko innym
    środkom represyjnym. No ale to temat na inną grupę.
    Generalnie jednak mniej więcej o to mi chodziło.

    A wracając do tematu - w Polsce niestety można również uzywać dowodów
    zdobytych z naruszeniem prawa, bo niestety sąd obowiązuje dowolność w
    dopuszczeniu dowodów. A szkoda, wiele problemów z videoradarami by to
    rozwiązało. Choć jak widzę jak co ludzie wyrabiają na drogach to może i
    dobrze.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel