  • Data: 2009-08-16 18:59:15
    Temat: Re: pyt.: zasilanie GPS-a z dynama rowerowego
    Od: EM <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Pod warunkiem?
    > Co ty bredzisz?!

    Po prostu znam te dynama (HUB) jako elektronik nie rowerzysta.
    Z reszta jest to w tabelce podanej wcześniej http://www.n-s.pl/krudnik/nx30/

    Tam jest także wykres Prąd-napięcie. Zauważ, że linia 36km/h zaczyna się
    w punkcie ok. 0,25A i 32V = 8W !!. Nie ma tej linii dla mniejszego
    prądu, ale będzie ona dążyć do ok. 50V bez obciążenia. No ale chyba
    36km/h to nie jest kres prędkości na rowerze ?

    Dynamo rowerowe (HUB czy butelkowe) to swego rodzaju źródło prądowe.
    Daje ok. 0,5A od stosunkowo małej prędkości obrotowej i tyle.
    Natomiast robiąc przetwornicę mamy odbiornik o jakby ujemnej
    rezystancji. Im większe napięcie tym mniejszy prąd zasilający.

    --
    Pozdr
    EM