  • 221. Data: 2013-10-29 15:30:00
    Temat: Re: punkty za jazde na zderzaku i zajechanie drogi
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail e...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Nie prawda.

    Chyba nieprawda...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 222. Data: 2013-10-29 15:51:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup

    > Kolejny wykręt. Mandatów pokazywać nie musisz, ale jakoś tę tezę
    > o utrudnianiu i karaniu jeżdżących wolniej (bo inni chcą szybciej)
    > to jednak będziesz musiał udowodnić.

    A cóż to za odwracanie kota ogonem? Podałem paragraf. Ty jak chcesz to
    udowodnij że on w ogóle nie obowiązuje, albo ma jakąś graniczna różnicę
    prędkości od której zaczyna obowiązywać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 223. Data: 2013-10-29 15:53:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > To ze czegoś nie widziałes nie dowodzi ze tego nie ma ale nie dowodzi też
    > ze to istnieje!

    Ale to nie ja wpadłem na durny pomysł by coś udowadniać patrząc na to. Dla
    mnie wystarczającym jest istnienie odpowiedniego paragrafu i ostrzeżenia od
    innych kierowców że policja za niego każe. Nie musze być świadkiem ukarania
    kogokolwiek by dopiero wtedy stwierdzić że przepis istnieje.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 224. Data: 2013-10-29 15:54:11
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 28 Oct 2013 17:14:13 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >65 to dobra prędkość, ale tylko na strefę zamieszkania, gdzie chodników nie
    >ma.....

    Chyba Ci się cyferki pomieszały.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 225. Data: 2013-10-29 16:06:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > ostrzeżenia od innych kierowców że policja za niego każe. Nie musze
    > być świadkiem ukarania kogokolwiek by dopiero wtedy stwierdzić że

    To ze przepis istnieje jest poza dyskusja.
    Dyskusja jest "co on oznacza".
    Dla mnie oznacza tyle, ze jak ktos bedzie celowo utrudniał ruch innym (np.
    jakad 20 na godzine tam gdzie droga pusta i mozna jechac 90)
    Ale 75 czy 85 na 90? Smieszy mnie taka interpretacja.

    Natomiast kwestia "czy policja kaze".
    Podałes przykłąd Włoch i to przykąłd z drugiej reki. Odniosłem sie, bo ja
    sie z takimi opiniami nie sporkałem a z tego co piszesz, powinno to byc
    pierwsza rzecz jaka Włosi powiedzą ruszając w droge. Wiec pytałem czy
    widziałes, bo Twoje zródło wydało mi sie conajmneij mało wiarygodne...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 226. Data: 2013-10-29 16:35:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > jakad 20 na godzine tam gdzie droga pusta i mozna jechac 90)
    > Ale 75 czy 85 na 90? Smieszy mnie taka interpretacja.

    W takim razie gdzie według Ciebie jest granica? I pytanie bonusowe dlaczego
    nie jest określona w przepisach?

> [...]
    > pierwsza rzecz jaka Włosi powiedzą ruszając w droge. Wiec pytałem czy
    > widziałes, bo Twoje zródło wydało mi sie conajmneij mało wiarygodne...

    Znaczy się co? Jak nie mogę czegoś udowodnić to nie mogę o tym pisać?

    Jeżdżę do różnych krajów zarówno turystycznie jak i zawodowo. Spędzam tam po
    kilka tygodni i wracam do Polski. Za każdym razem pytam miejscowych na co
    uważać. Czesi, Słowacy, Niemcy i Hiszpanie nie potrafią odpowiedzieć
    konkretnie. Szwajcarzy zawsze odpowiadają aby nie przekraczać prędkości w
    miastach bo za to są wysokie mandaty, Francuzi że na głównych drogach poza
    autostradami jak się zaczyna teren zabudowany to często jest ukryty
    fotoradar, a Włosi aby uważać na blokowanie ruchu.

    Jeśli jestem we Włoszech i miejscowi mi mówią że mogę olać zakazy parkowania
    i widzę że policja ignoruje nieprawidłowo zaparkowane samochody to nie mam
    powodu by zakładać, że ktoś mnie oszukuje mówiąc o tym że policja ściga za
    utrudnianie ruchu mimo, że tego nigdy nie widziałem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 227. Data: 2013-10-29 16:49:35
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-10-29 15:51, Ergie pisze:

    > A cóż to za odwracanie kota ogonem?

    To Twoja domena i teraz brniesz, by obronić to, czego się
    obronić nie da. Zresztą to nie pierwszy raz tak jest. Moje
    pytanie (które pominąłeś) też tego tyczy.

    > Podałem paragraf.

    Tylko masz poważny i do tego zasadniczy problem z uzasadnieniem
    swojej interpretacji tego zapisu.

    > Ty jak chcesz to
    > udowodnij że on w ogóle nie obowiązuje, albo ma jakąś graniczna różnicę
    > prędkości od której zaczyna obowiązywać.

    Znowu odwracasz kota ogonem - nigdzie nie pisałem że nie obowiązuje
    i podobnie nie próbowałem twierdzić, że jest jakaś magiczna różnica
    prędkości:>

  • 228. Data: 2013-10-29 16:54:23
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-10-29 16:35, Ergie pisze:
    > "Budzik" napisał:
    (...)

    > Znaczy się co? Jak nie mogę czegoś udowodnić to nie mogę o tym pisać?

    Możesz, ale z samego pisania niewiele wynika:>

    > Jeżdżę do różnych krajów zarówno turystycznie jak i zawodowo. Spędzam
    > tam po kilka tygodni i wracam do Polski.
    (...)

    Bajkopisarz :)

  • 229. Data: 2013-10-29 17:36:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 29 Oct 2013 14:48:39 +0100 osobnik zwany Ergie napisał:

    > Jeśli jest to na drodze dojazdowej do sklepu i stoi tam wcześniej zakaz
    > zatrzymywania to jak najbardziej jest to zabronione.

    Art. 49 pkt 4. Zakaz zatrzymania lub postoju pojazdu nie dotyczy
    unieruchomienia pojazdu wynikającego z warunków lub przepisów ruchu
    drogowego.

    jeszce coś wesołego napiszesz?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 230. Data: 2013-10-29 18:03:02
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-10-29 16:06, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail e...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    Zabawniejsze jest to, że nie posiadając nic ponad opowieści z 3 ręki ;)

    > To ze przepis istnieje jest poza dyskusja.

    To akurat wszyscy wiedzą i z doświadczenia śmiem twierdzić, że jest
    on interpretowany w EU tak samo :)

    > Dyskusja jest "co on oznacza".

    Przyjmijmy, że tylko o tym ;)

    > Dla mnie oznacza tyle, ze jak ktos bedzie celowo utrudniał ruch innym (np.
    > jakad 20 na godzine tam gdzie droga pusta i mozna jechac 90)
    > Ale 75 czy 85 na 90? Smieszy mnie taka interpretacja.

    No i tak to dokładnie działa we wszystkich krajach EU, które zdarzyło
    mi się odwiedzić. To, że ktoś jedzie trochę wolniej (a nawet znacznie)
    nie oznacza utrudniania innym jazdy oraz konfliktu tego zapisu
    z innymi. A to że być może zrobił się domniemany 'korek'?
    Karawany się trafiają i z tego że ktoś jedzie z przodu nie wynika,
    że ten na przedzie łamie jakikolwiek przepis, że o przypisywaniu mu
    winy nie wspomnę.

> [...]
    > pierwsza rzecz jaka Włosi powiedzą ruszając w droge. Wiec pytałem czy
    > widziałes, bo Twoje zródło wydało mi sie conajmneij mało wiarygodne...

    Jak bym wręcz napisał, że wyimaginowane. Włochy ciekawy kraj i różnie
    się w różnych miejscach jeździ. Osobiście jakbym miał wskazać coś, na
    co należy mocno uważać, to jednak ograniczenia prędkości (no i FR).
    W większych miastach uważałbym na "ztl - zona traffico limitato"
    (czy jakoś tak - strefa ograniczonego ruchu), nie wiem ile mandatu
    za to jest, ale może się komuś tutaj trafił i dorwali go na miejscu
    - nadzór w pełni elektroniczny i możliwe, że już niedługo bez problemu
    mandaty dojdą na miejsce do Polski ;)

    Ogólnie bez paniki - można spokojnie jechać wolniej i krajobrazy
    podziwiać :)