  • 31. Data: 2024-02-05 07:24:19
    Temat: Re: psychoza diesli
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-02-2024 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Bzdury panie opowiadasz...
    > Filtry czastek stałych potrafią przysporzyc sporo problemów juz przy
    > przebiegach w granich 150tysiecy,

    No właśnie.
    Czyli po okresie po którym pojazd ze stanu "samochód" przechodzi w stan
    "kandydat na złoma", o ile jest utrzymany, bo jeśli nie, to już może być
    i "złom".

    Ty pewnie jeszcze nawijasz o ciężarówkach, ale to już w ogóle dla mnie
    nie są samochody od nowości....

  • 32. Data: 2024-02-05 07:49:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Feb 2024 23:26:32 +0100, nadir wrote:

    > Zdajesz sobie sprawę, że żaden współczesny diesel common rail, a innych
    > już się od dwóch dekad praktycznie nie robi, na syfie ze spychacza nie
    > pojedzie?

    Przeciez to to samo. Nie robia osobnego paliwa dla spychaczy.

    J.

  • 33. Data: 2024-02-05 07:58:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Feb 2024 16:18:11 +0100, scobowski wrote:

    > 220PS/450Nm PB95, AWD: 14L/100 miasto, 12L/100 trasa autostradą,
    > 10L/100Km krajówką
    >
    > 270PS/650Nm, AWD, cięższy od powyższego z 300-400 kilo; 10L/100 miasto,
    > 7L/100 autostrada, 6L/100 krajówka.

    Moja Vectra D na trasie podobnie, ale w miescie potrafi wiecej.
    Ciezkie buty :-)

    > Dizel do 100 rozpędza się ciut lepiej, do 200 wyraźnie lepiej a do 250
    > duzo lepiej.
    >
    > Bagażnik dachowy w benzyniaku dodaje 2L/100, w dizlu 1,5L/100, bagaznik
    > z rowerami na haku - tyleż samo (no, pełny bagażnik i pełna obsada tez
    > ma znaczenie ;-) )
    >
    > Policz.

    Biorac pod uwage, ze ON ciezszy, i kg/l ma z 10% wiecej, to juz ten
    box nie wychodzi tak rózowo.

    No ale my zł liczymy .. a tu jeszcze podatki ... chwilowo ON drozszy.

    J.

  • 34. Data: 2024-02-05 12:59:15
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 03.02.2024 o 12:18, nadir pisze:

    > Specjalny nie jest, ale sposób transportu i przechowywania wpływa
    > mocno na jego jakość, a od kiedy w ON jest 5-7% dodatków z olejów
    > roślinnych, to ten degraduje w zależności od temp. nawet w 2-3 miesiące.
    > I nikt koparką, spychaczem czy traktorem na CPN "codziennie" nie
    > zajeżdża tylko firmy mają swoje magazyny na paliwo, czasem po kilka
    > tysięcy litrów.
    > Zalewałeś kiedyś lub zalewałbyś takie zasyfione paliwo do swojego CRDI?

    Wyschło źródełko to już tego nie robię, ale jeszcze parę lat temu
    jeździłem tylko na paliwie dla spychaczy?. Filtrów przez 12 lat
    użytkowania nie wymieniałem nigdy. Zresztą paliwo było zawsze czyste jak
    ta lala.
    Oczywiście mogło się zdarzyć że miałem szczęście, był także tylko jeden
    sprawdzony dostawca "lewego" paliwa.

  • 35. Data: 2024-02-05 13:02:44
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 05.02.2024 o 07:58, J.F pisze:
    > Moja Vectra D na trasie podobnie,

    A co to za maszyna?

  • 36. Data: 2024-02-05 15:27:40
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.02.2024 o 07:49, J.F pisze:

    > Przeciez to to samo. Nie robia osobnego paliwa dla spychaczy.

    Już odpisywałem Trybunowi, nie chodzi o różnice w paliwie, ale sposobie
    jego transportu i przechowywania.

  • 37. Data: 2024-02-05 21:56:58
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.02.2024 o 13:38, cef pisze:

    > Ten środek zapobiegawczy, to jest w ogóle w innym celu.
    > Gdyby za słabo grzało wnętrze po rozgrzaniu a tu chodzi
    > o szybkość oddawania ciepła po uruchomieniu.

    No właśnie. To wartość "stała".

    Nie kumasz. Są termostaty "zimowe" i "letnie". Ja bym szukał w tym
    przypadku "zimowych" w sensie otwarcia przy 85C. Wymiana termostatu
    często jest "banalna". Pamiętam zimę -30C gdzie zakryłem"grilla" bo nie
    dogrzewało mi kabiny. To inny problem. Tomasz pisze, że nie chodzi o
    kabinę ale o silnik, że jest niedogrzany (przyjmujemy 75C) na
    "dogrzanie". Generalnie jest tutaj korelacja ale nadal rozbija się to o
    termostat. Jak pisałem, nie sadzę, żeby producent silnika zakładał
    wychłodzenie przy -10C, żeby silnik był niedogrzany. Gdzieś jest błąd w
    "rozumieniu" ale na pewno nie jest to błąd konstrukcyjny.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 39. Data: 2024-02-05 21:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > No właśnie.
    > Czyli po okresie po którym pojazd ze stanu "samochód" przechodzi w
    > stan "kandydat na złoma", o ile jest utrzymany, bo jeśli nie, to
    > już może być i "złom".

    To kilkunastoletnie czy po 150 tysiacach?
    Bo to jednak troche inna kategoria samochodów...

    > Ty pewnie jeszcze nawijasz o ciężarówkach, ale to już w ogóle dla
    > mnie nie są samochody od nowości....

    A co to za róznica skoro obecnie w połowie busów sa silniki z osobówek?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

  • 38. Data: 2024-02-05 21:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ?? m...@p...onet.pl ...

    > Chłodnica powinna być zimna, nim silnik osiągnie temperaturę
    > roboczą. Zakrywanie chłodnicy jest efektem źle działającego
    > termostatu :)

    A jak jedziesz i to zimne powietrze przeleci przez zimna chłodnice to
    co sie z nim dalej dzieje?
    Zakrycie połowy chłodnicy na zime dale same plusy:
    - mniejsze wychładzanie silnika
    - mniejsze spalanie
    - mniej syfu wpadajacego na chłodnice

    Jakies minusy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 40. Data: 2024-02-05 22:06:08
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.02.2024 o 21:59, Budzik pisze:

> [...]
    > co sie z nim dalej dzieje?
    > Zakrycie połowy chłodnicy na zime dale same plusy:

    Jak masz "zimowy" termostat to koło chuja Ci lata zakrywanie chłodnicy
    :) Jak nie ogarniasz, to masz kartony z Biedronki i zasłaniasz :)
    Zimą owady nie latajo, więc syf raczej nie wpada a śnieg raczej
    uszczelnia :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>