eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2013-11-13 08:22:39
    Temat: przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Witam,
    Czy ktoś z Was ma może dane jak wygląda kwestia przyrostu zużycia paliwa w
    korkach w samochodzie z automatyczna "klasyczną" (nie np. DSG) skrzynią a
    przyrostem takowym w samochodzie ze skrzynią manualną- dotyczy porównania
    tego samego odcinka drogi w warunkach pełnej przejezdnosci i zakorkowania.
    T.


  • 2. Data: 2013-11-13 08:37:27
    Temat: Re: przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-13 08:22, Tomek pisze:
    > Witam,
    > Czy ktoś z Was ma może dane jak wygląda kwestia przyrostu zużycia paliwa
    > w korkach w samochodzie z automatyczna "klasyczną" (nie np. DSG) skrzynią a
    > przyrostem takowym w samochodzie ze skrzynią manualną- dotyczy porównania
    > tego samego odcinka drogi w warunkach pełnej przejezdnosci i zakorkowania.
    > T.
    Danych nie mam, mam "obserwacje".
    Przy jeździe w korku, gdy trzyma się naciśnięty hamulec, to obroty są
    ok. 500rpm (niedokładnie, bo obrotomierz w tym zakresie, to raczej
    "wskaźnik", niż miernik). Jeśli wyrzucę na "N", to skaczą powyżej 600.
    Czyli na wolnych obrotach istotna część mocy silnika idzie w ciepło i
    podgrzewa sprzęgło hydrokinetyczne (czy co-to-tam jest, nie przyglądałem
    się). A to oczywiście kosztuje...

    Też byłbym ciekaw ile.

    Jeszcze ciekawiej to wygląda w "korku pod górkę". Automat robi swoje,
    tzn auto z nienaciśniętym gazem stoi w miejscu bez potrzeby naciskania
    hamulca. Oczywiście kosztem ciepła :)


    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.


  • 3. Data: 2013-11-13 13:51:12
    Temat: Re: przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 13 listopada 2013 08:22:39 UTC+1 użytkownik Tomek napisał:
    > Witam,
    >
    > Czy ktoś z Was ma może dane jak wygląda kwestia przyrostu zużycia paliwa w
    >
    > korkach w samochodzie z automatyczna "klasyczną" (nie np. DSG) skrzynią a
    >
    > przyrostem takowym w samochodzie ze skrzynią manualną- dotyczy porównania
    >
    > tego samego odcinka drogi w warunkach pełnej przejezdnosci i zakorkowania.
    >
    > T.

    750 metrów jechałem godzinę. Spalanie w okolicach 100l/100km.


  • 4. Data: 2013-11-13 14:12:47
    Temat: Re: przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
    Od: "mappl" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:l5v9c5$a8v$...@p...wsisiz.edu.pl...


    > Czy ktoś z Was ma może dane jak wygląda kwestia przyrostu zużycia paliwa w
    > korkach w samochodzie

    IMO to bardzo zależy od korków. Pewien obraz daje zużycie paliwa podczas
    pracy silnika na jałowym biegu.


  • 5. Data: 2013-11-13 14:43:16
    Temat: Re: przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 13.11.2013 14:12, mappl pisze:
    > Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:l5v9c5$a8v$...@p...wsisiz.edu.pl...
    >
    >
    >> Czy ktoś z Was ma może dane jak wygląda kwestia przyrostu zużycia
    >> paliwa w korkach w samochodzie
    >
    > IMO to bardzo zależy od korków. Pewien obraz daje zużycie paliwa podczas
    > pracy silnika na jałowym biegu.

    Tak zupełnie przykładowo. Powiedzmy, że normalnie przejeżdżamy 20 km w
    pół godziny, a raz staliśmy drugie pół godziny w korku. W tym czasie
    spaliliśmy jakieś 0.3l paliwa (0.6l/h to jest taki w miarę typowy wynik
    dla niedużego silnika), czyli wzrost o 1.5l/100km na sam bieg jałowy na
    postoju... Do tego większe zużycie na wielokrotne ruszanie, a jeszcze
    nie daj Boże klima...

    MJ


  • 6. Data: 2013-11-14 22:54:55
    Temat: Re: przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
    Od: Krzysztof Matyasik <m...@w...pl>

    Ojciec ma 407 2.0HDI z manualem, ja mam 407SW z automatem i takim samym
    silnikiem.

    Manual średnio 6.1, mój średnio 7.5. Czyste miasto manual 6.5, mój 8.
    Trasa manual od 4.6 do 5.5, mój od 5.5 do 7.

    Biorąc pod uwagę fakt, że SW jest cięższe od sedana o prawie 100 kg,
    możesz przyjąć, że automat zwiększy spalanie o 1 - 1.5 litra więcej w
    identycznych warunkach od manuala.


    W dniu 2013-11-13 08:22, Tomek pisze:
    > Witam,
    > Czy ktoś z Was ma może dane jak wygląda kwestia przyrostu zużycia paliwa
    > w korkach w samochodzie z automatyczna "klasyczną" (nie np. DSG) skrzynią a
    > przyrostem takowym w samochodzie ze skrzynią manualną- dotyczy porównania
    > tego samego odcinka drogi w warunkach pełnej przejezdnosci i zakorkowania.
    > T.


  • 7. Data: 2013-11-14 23:12:26
    Temat: Re: przyrost zużycia paliwa A/M w korkach
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2013-11-13 14:12, mappl pisze:

    > IMO to bardzo zależy od korków. Pewien obraz daje zużycie paliwa podczas
    > pracy silnika na jałowym biegu.

    Do tego spalanie zależy od pory roku. Zimą olej w skrzyni automatycznej
    osiąga właściwą temperaturę i objętość po przejechaniu 3-5 kilometrów.
    Wcześniej skrzynia może np. nie wrzucać biegów powyżej dwójki, co
    powoduje utrzymywanie silnika w nieoptymalnym zakresie obrotów i wzrost
    zużycia paliwa. W skrajnym przypadku auto z silnikiem 1,3 zużywało mi
    podczas ostrej zimy w 2010 13l/100 km przy codziennym pokonywaniu trasy
    2x4 km w centrum Wrocławia, a latem na trasie spala 6-6,5 litra.

    T.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: