  • 1. Data: 2012-02-04 11:22:48
    Temat: przymulenie na mrozie
    Od: stopczyk <s...@g...pl>

    Witam,

    Czy to normalne ze przy temperaturach typu -20 samochod
    zdaje sie byc przymulony? (moze chodzi o gestosc wszelkich
    smarow itp?). Dzis zauwazylem ze staruszek uno 1.0 wyraznie
    meczy mi sie przy predkosci 50-60 na 5 biegu, a z gazem w podlodze
    nie jest w stanie jechac wiecej niz 110 (na 4 rozpedza sie do 120, po
    wrzuceniu 5 powoli zwalnia do tych 110, powyzej 100 przyspieszenia w
    ogole nie czuc, test byl robiony po godzinie jazdy, wiec teoretycznie
    wszystko "rozgrzane").
    Przed zima zwawo zbieral sie do 130, a moze i wiecej tylko strach bylo
    sprawdzac ;)
    Silnik chodzi rowno, na luzie obroty w normie, zadnych dziwnych dzwiekow
    spod maski nie ma.
    Pierwszy raz trzymam samochod caly czas na zewnatrz tak ze doswiadczenia
    brak.

    --
    stopczyk

  • 2. Data: 2012-02-04 16:19:51
    Temat: Re: przymulenie na mrozie
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    Zgodnie z prawami fizyki wraz ze spadkiem temperatury rośnie gęstość
    powietrza, a więc rośnie ilość tlenu zassanego przez silnik, więc rośnie moc
    silnika - jeżeli to silnik z wtryskiem i obliczy sobie masę zassanego
    powietrza. Przy zasilaniu gaźnikowym na mrozie pogarsza się rozpylenie i
    odparowanie paliwa, nie ma mechanizmów zwiększających dawkę paliwa do
    większej gęstości powietrza - moc zmniejsza się.

    Paweł

  • 3. Data: 2012-02-05 00:21:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** stopczyk pisze tak:

    > Czy to normalne ze przy temperaturach typu -20 samochod
    > zdaje sie byc przymulony?

    Tak to normlne. Np alternator mocniej obciąża silnik. Przy małej
    pojemności i gaźniku bardziej to czuć. Paliwo słabiej paruje. Kiedy np
    wyłaczę podgrzewanie gaźnika ktore bierze około 40A żeby ulżyć
    alternatorowi efekt jest jeszcze wyraźniejszy aż do kangurków. Trzeci
    bieg pod górkę to max.

    Jeśli masz taką możliwość to zrób eksperyment i szybko wyjedź z garażu
    +25 stopni na mróz -20 Normalnie poczujesz wiater we włosach, zwijasz
    asfalt pod kołami ;)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 4. Data: 2012-02-07 22:20:50
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    "PaweL" <l...@i...pl> wrote in message
    > wraz ze spadkiem temperatury rośnie gęstość powietrza, a więc rośnie ilość
    > tlenu zassanego przez silnik, więc rośnie moc silnika - jeżeli to silnik z
    > wtryskiem i obliczy sobie masę zassanego powietrza.

    może głupie pytanie - a jak to wpływa na ilość spalanego paliwa?

    zimą auto pali więcej, taak? ale też tankuje się więcej (gęstsza ciecz) - w
    sumie na mrozie jest się do przodu czy w plecy? (pewnie w plecy..)