eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingprzymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 32

  • 21. Data: 2010-12-30 22:18:29
    Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Thu, 30 Dec 2010 22:36:44 +0100, "Piotrek" <p...@p...onet.pl>
    wrote:

    >
    >
    >> Emulacje Gameboy i Nintendo wybij sobie z glowy. Nigdy nei medziesz
    >
    >> mial pelneh dokumentacji, a systemy sa cholernei skomplikowane.
    >
    >
    >Oczywiście liczę się z Twoim zdaniem, ale równocześnie coś mnie zastanawia.
    >Tego pomysłu na emulację Nintendo nie wziąłem sobie z kosmosu, wpadł mi do
    >głowy po przejrzeniu tego bloga:
    >
    >http://projectemulate.blogspot.com/2009/08/first-po
    st.html
    >
    >Po porównaniu dat pierwszego i ostatniego wpisu lekko się przeraziłem-wynika z
    >nich, że facet zmajstrował ten emulator od zera w kilka dni. Padło na eksperta
    >czy może to jednak nie jest aż takie trudne?

    Zobacz lepiej tutaj

    http://www.emulator-zone.com/

    A.L.


  • 22. Data: 2010-12-31 09:33:30
    Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Paweł Kierski"
    >>> Żeby odpalić ZX Spectrum z grubsza wystarczy
    >>> kopiować framebuffor gdzieś w okienko i mieć działające Z80.
    >> "Z grubsza" - owszem. Z dokładnością do portów.
    >> I oczywiście trzeba pamiętać o "oryginalnej" obsłudze adresowania
    >> ekranu.
    >Akurat ta obsługa była wbrew pozorom bardzo logiczna i prosta jak się
    >rozpisało na bity (hint - młodsze 8 bitów adresu było identyczne dla
    >każdego kwadratu 8x8 pikseli i odpowiadającemu im bajtowi atrybutów).

    Co nie zmienia faktu, że przeliczenie prostego PLOT(x,y) na konkretny
    bit było cokolwiek popaprane. :-)

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]
    [ http://epsilon.eu.org/ ]
    [------------------------]


  • 23. Data: 2010-12-31 11:02:13
    Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Paweł Kierski"
    >>>> Żeby odpalić ZX Spectrum z grubsza wystarczy
    >>>> kopiować framebuffor gdzieś w okienko i mieć działające Z80.
    >>> "Z grubsza" - owszem. Z dokładnością do portów.
    >>> I oczywiście trzeba pamiętać o "oryginalnej" obsłudze adresowania
    >>> ekranu.
    >>Akurat ta obsługa była wbrew pozorom bardzo logiczna i prosta jak się
    >>rozpisało na bity (hint - młodsze 8 bitów adresu było identyczne dla
    >>każdego kwadratu 8x8 pikseli i odpowiadającemu im bajtowi atrybutów).
    >
    > Co nie zmienia faktu, że przeliczenie prostego PLOT(x,y) na konkretny
    > bit było cokolwiek popaprane. :-)
    ... IMHO, C64 albo Amiga (HAM) miala w tej kwestii gorzej;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla


  • 24. Data: 2010-12-31 11:29:21
    Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Adam Przybyla"
    >>>>> Żeby odpalić ZX Spectrum z grubsza wystarczy
    >>>>> kopiować framebuffor gdzieś w okienko i mieć działające Z80.
    >>>> "Z grubsza" - owszem. Z dokładnością do portów.
    >>>> I oczywiście trzeba pamiętać o "oryginalnej" obsłudze adresowania
    >>>> ekranu.
    >>>Akurat ta obsługa była wbrew pozorom bardzo logiczna i prosta jak się
    >>>rozpisało na bity (hint - młodsze 8 bitów adresu było identyczne dla
    >>>każdego kwadratu 8x8 pikseli i odpowiadającemu im bajtowi atrybutów).
    >> Co nie zmienia faktu, że przeliczenie prostego PLOT(x,y) na konkretny
    >> bit było cokolwiek popaprane. :-)
    > ... IMHO, C64 albo Amiga (HAM) miala w tej kwestii gorzej;-) Z powazaniem

    C64 nie kojarzę w tym zakresie. A w Amidze jednak miałeś dla HAM
    alternatywy. (zresztą HAM się za bardzo poza demami i programami
    graficznymi nie stosowało IIRC).

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]
    [ http://epsilon.eu.org/ ]
    [------------------------]


  • 25. Data: 2010-12-31 11:30:48
    Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-31 12:02, Adam Przybyla wrote:
    >> Co nie zmienia faktu, że przeliczenie prostego PLOT(x,y) na konkretny
    >> bit było cokolwiek popaprane. :-)
    > ... IMHO, C64 albo Amiga (HAM) miala w tej kwestii gorzej;-) Z powazaniem

    C64 i Amiga to zupełnie różne komputery. C64 nagminnie używał grafiki
    znakowej, Amiga jej nie miała, miała za to dla odmiany bitplanes. Rzecz
    jednak w tym, że ZX miał *PRYMITYWNY* kontroler obrazu na którym nie
    sposób było zmieniać trybów graficznych (no może poza sztuczką zamiany
    atrybutow w jednej lini), a rzeczone C64, Atari i Amiga (i sporow
    komputerów z tamtej epoki w ogóle) miały ich ogromne ilości z masą
    kombinacji i często supportem dla koprocesorów (Antic, Copper, Blitter)
    ktore musialy być synchronizowane z głównym CPU cycle-exact. HAM amigowy
    to mały pikuś (to zwykły post-processing) w porównaniu z całą masa
    innych problemów jake sprawia emulacja tych platform. ZX Spectrum jest
    zdecydowanie najbardziej prymitywnym i najłatwiejszym do emulacji
    popularnym komputerem. Rdzeń Z80 + emulator ULA załatwiają problem dla
    masy softu z wyłaczeniem sztuczek na ULA które z resztą nie byly
    specjalnie wyszukane.


  • 26. Data: 2010-12-31 12:05:56
    Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Adam Przybyla"
    >>>>>> Żeby odpalić ZX Spectrum z grubsza wystarczy
    >>>>>> kopiować framebuffor gdzieś w okienko i mieć działające Z80.
    >>>>> "Z grubsza" - owszem. Z dokładnością do portów.
    >>>>> I oczywiście trzeba pamiętać o "oryginalnej" obsłudze adresowania
    >>>>> ekranu.
    >>>>Akurat ta obsługa była wbrew pozorom bardzo logiczna i prosta jak się
    >>>>rozpisało na bity (hint - młodsze 8 bitów adresu było identyczne dla
    >>>>każdego kwadratu 8x8 pikseli i odpowiadającemu im bajtowi atrybutów).
    >>> Co nie zmienia faktu, że przeliczenie prostego PLOT(x,y) na konkretny
    >>> bit było cokolwiek popaprane. :-)
    >> ... IMHO, C64 albo Amiga (HAM) miala w tej kwestii gorzej;-) Z powazaniem
    >
    > C64 nie kojarzę w tym zakresie. A w Amidze jednak miałeś dla HAM
    > alternatywy. (zresztą HAM się za bardzo poza demami i programami
    > graficznymi nie stosowało IIRC).
    ... 8 bajtow od gory w kazdym polu znakowym, a potem w nastepnym polu znakowym
    znowu od gory. Jak tryb kolorowy, to laczyl bity po dwa z tego samego bajtu. Z
    powazaniem
    Adam Przybyla


  • 27. Data: 2011-01-03 08:40:17
    Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-prosze o rady
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 29 Dec 2010 15:31:44 +0100,
    Piotrek <p...@p...onet.pl> screamed:
    > Postawiłem sobie ambitny cel napisania emulatora jakiegoś rzeczywistego
    > sprzętu (płodziłbym go w C lub C++), a ponieważ nigdy jeszcze tego nie
    > robiłem, mam do Was kilka pytań/próśb.
    >
    > 1. Dla jakiego urządzenia byłoby to w miarę realne (tzn. ma szansę zakończyć
    > się sukcesem przy założeniu, że pytający podejmie się tego w pojedynkę, nigdy
    > wcześniej nie pisał żadnego emulatora, ale jest pojętny, ma ogólne pojęcie o
    > programowaniu i ma na to przedsięwzięcie kilka miesięcy czasu)? Pewnie stopień
    > trudności jest wprost proporcjonalny do stopnia skomplikowania architektury
    > samej maszyny. Na szybko wymyśliłem sobie 2 konsole: Gameboy i Nintendo, z
    > naciskiem na tę pierwszą (intuicja mi podpowiada, że Gameboya łatwiej
    > zaemulować). Dobrze kombinuję czy może stworzenie emulatora którejkolwiek z
    > nich jest bardzo trudne i doradzacie coś zupełnie innego?
    >

    Za głęboka woda. Jak już - to z prostszych np. KIM-1 lub Chip8 z tych
    trudniejszych ZX-81. Wyżej na razie nie próbuj.

    > 2. Czy ktoś z Was kiedyś się w coś takiego bawił i umiałby określić ile mniej
    > więcej zajęło napisanie czegoś takiego od zera?
    >

    To zależy ile czasu chcesz poświęcić dziennie. Zacznij od prostych
    procesorów i czegoś wyświetlającego obraz prosto (np. Chip8) bądź na
    LED-ach (KIM-1, SYM-1, AIM-65 i podobne).

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:224B ]
    [ 09:37:39 user up 12671 days, 21:32, 1 user, load average: 0.24, 0.38, 0.40 ]

    Ever stop to think, and forget to start again?


  • 28. Data: 2011-01-03 08:43:22
    Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-prosze o rady
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 30 Dec 2010 10:36:33 +0100,
    fir <p...@p...onet.pl> screamed:
    > NAJLATWIEJ (mz) byloby wymyslec sobie jakas wlasną np osmiobitową
    > maszynę i ją 'zaemulowac' - to byloby latwe z wielu wzgledow a zarazem
    > atrakcyjne jako pomysł
    >

    I z własnym (prostym) procesorem napisanym w Verilogu/VHDL. Ale to już
    z innej beczki.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
    [ 09:42:48 user up 12671 days, 21:37, 1 user, load average: 0.24, 0.38, 0.40 ]

    Backup not found! A)bort, R)etry, P)anic?


  • 29. Data: 2011-01-04 08:34:39
    Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    w ogole odnosnie tego tematu jak dla mnie istnieje pewne
    pytanie otwarte:

    jak napisac emulator pod windą jesli winda ponoc nie jest
    systemem czasu rzeczywistego - czyli o ile rozumiem:

    w nurt twojego programu moze wstawiac rozmaite nawet
    milisekundowe 'piki' opoznien

    (dokladnie nie znam skali tych mozliwych pikow, na osi x i y
    a to byloby ciekawe, swego czasu obserwowalem tylko badz co
    badz zgrubną statystykę)

    z drugiej strony widzialem zgrabne i raczej 'scisłe' emulatory
    kommodorka tak ze nie wiem jak to (z tą mozliwością pisania reżimowatych
    czasowo progsów) jest

    fir





    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 30. Data: 2011-01-04 10:15:41
    Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 04.01.2011 09:34, fir pisze:
    > w ogole odnosnie tego tematu jak dla mnie istnieje pewne
    > pytanie otwarte:
    >
    > jak napisac emulator pod windą jesli winda ponoc nie jest
    > systemem czasu rzeczywistego - czyli o ile rozumiem:
    >
    > w nurt twojego programu moze wstawiac rozmaite nawet
    > milisekundowe 'piki' opoznien

    Normalnie - to emulator emuluje takty zegara dla emulowanego systemu,
    wiec system nie ma świadomości tego, że jeden cykl pracy trwał 10us a
    drugi 30ms.


    --
    Pozdrawiam
    Michoo

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: