eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipInfo z UKERe: przykład praktyczny :)
  • Data: 2011-03-06 22:36:23
    Temat: Re: przykład praktyczny :)
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-03-06 23:05, Andrzej pisze:
    > crazy bejbi wrote:
    >
    >> W dniu 2011-03-04 21:32, Anna Streżyńska Prezes UKE pisze:
    >>
    >> To mały przykład praktyczny (realny):
    >>
    >> Właśnie mi zadzwonił jeden z administratorów, że padł nam modem
    >> kablowy (100Mbps), którym dostarczamy internet do jednego z bloków.
    >> Pad był ok. godz. 20.00. Modem sprawdzony, nie działa (zapala się
    >> gaśnie itd, wymieniony zasilacz itd). I co teraz? Bo takich połączeń
    >> mamy bardzo mało i akurat _takiego_ modemu nie mamy na zapas. Jest
    >
    > [...]
    >
    > Cóż - Twój biznes, Twoje ryzyko. Użytkownika końcowego nie powinno
    > interesować czy masz zapas czy nie. Robiąc biznes powinieneś kalkulować
    > czy bardziej opłaca się trzymać zapasowy sprzęt czy utracić część
    > wpływów, czy może mieć umowę z dystrybutorem sprzętu tak, aby Ci trzymał
    > go na półce i w 4 godz. dostarczał czy martwić się o to samemu. Poza tym
    > brak unifikacji sprzętu to proszenie się o problemy.
    >
    > Oczywiście utrata całego miesięcznego abonamentu za przerwę nawet
    > kilkunastogodzinną to raczej zły pomysł ale użytkownik nie powinien
    > musieć płacić przynajmniej za okres w którym usługa nie była dostępna.

    Spodziewałem się odpowiedzi takich, że "trzeba było mieć zapas". I w
    sumie się z tym zgadzam :) To tylko przykład - żeby pokazać, że
    zażądanie wysokiego sla może się obrócić przeciwko użytkownikom, bo jak
    już przekroczę, to po co mam się starać, skoro i tak nie zapłacą ? O nie
    też się będą czuć komfortowo (niby), bo nie płacą. Oczywiście
    ostatecznie realnie nikt zadowolony nie będzie. Bo ja chciałbym nie
    stracić wynagrodzenia za moją pracę, a klient jednak chciałby mieć
    internet :)

    Zatem te "mierniki" nie mogą działać na zasadzie np. wspomnianych 12
    godzin, ale "w jednym kawałku" - one mają działać na tych, którzy STALE
    albo REGULARNIE nie dotrzymują parametrów. Podałem przykład - awaria w
    konkretnej godzinie praktycznie czasem uniemożliwia zapewnienie sobie
    stałego i przewidywalnego dochodu.

    Zatem mierzyć tak, ale może np. godzinę dziennie przez kolejne
    kilkanaście dni ? w różnych godzinach (choć z drugiej strony wiemy, że
    są szczyty w sieci). Generalnie wykonywanie pomiaru ciągłego przez 12
    godzin będzie masakrą. Choćby ze względu na cytowaną awarię :)

    wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: