  • 11. Data: 2009-11-09 16:28:36
    Temat: Re: przygasające diody na klawiaturze po ruszeniu myszą - PS/2
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
    news:4af4a0ad$1@news.home.net.pl...

    > A w PS/2 napięcie to nie przypadkiem +5VSB? Miałem kiedyś płytę ECS w
    > firmie na via, co na USB dawała 4,5V zamiast 5 i pendrive nie chciał
    > działać. Zakup dodatkowych portów USB na PCI załatwił sprawę. U Ciebie to
    > wygląda na zasilacz.

    Pomierzyłem napiecia +5 i +5VSB 5,07V, inne tez w normie, wiec zasilacz
    raczej OK.
    w samym gniezdzie PS/2 miedzy pinami 3 i 4 = 4,76V i nie zmienia sie od
    ruchów myszki
    na pinie 5 CLOCK napiecie wyraznie spada po ruchu myszką, ale to chyba
    normalne.
    wymieniłem wkoncu klawiature i na inną nie ma tego efektu, wiec chyba ta
    klawiatura taka specyficzna.

    dzieki wszytstkim za probę pomocy.
    pozdrawiam
    m7marek

  • 12. Data: 2009-11-21 01:01:09
    Temat: Re: przygasaj?ce diody na klawiaturze po ruszeniu mysz? - PS/2
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Masz dużo racji z wadami USB.

    W trybie awaryjnym u mnie mysz USB nie działała niestety.

    Dla odmiany teraz mysz szeregowa "zamarza" na chwilę, gdy startuje napędu płyt - mam
    sięgnąć za komp i wpiąć mysz w PS/2 ale ciągle
    zapominam.

    Z kolei klawiatura USB w BIOSie nie sprawiałaabolutnie żadnych kłopotów, ale za to
    potrafiła nagle przestać działać przy jakichś
    zwiechach systemu, co uniemożliwiało np. reset ctrl_alt_del z klawiatury.

    Obecnie przypiąłem inną klawiaturę na PS/2 i sam się dziwę, że przy zwiechach
    właściwie zawsze bez wyjątku reaguje na reset z
    klawiatury.

    Wielką zaletą USB jest jednak wpinanie i wypinanie urządzeń podczas pracy - np
    podczas pisania na lapku zechce Ci się nagle dopiąć i
    mysz i osobną klawiaturę, więc wpinasz i masz, albo zrobiłeś uśpienie/hibernację i
    nagle chcesz się wynieść z lapkiem, więc wypinasz
    (generalnie nie zalecane, ale możliwe w przypadku myszy i klawiatury) i idziesz
    JaC

    -----

    > że myszy na COM i na PS/2 działają absolutnie zawsze, a na USB czasem dopiero po
    minucie od startu systemu, bo mu się zachciało
    "odnajdywać nowy sprzęt".
    > Klawiatury USB nie mam żadnej, ale historie typu "nie chce działać w BIOSie" jakoś
    mnie nie zachęcają.