  • 11. Data: 2010-03-17 10:59:32
    Temat: Re: przyciski z diodami LED( kontrolkami)
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Zbych wrote:

    > Nie ma sensu dawać ekspanderów. Jak się ułoży te diody i przyciski w
    > matrycę 4x4 i razem wysteruje, to będzie potrzebne jakieś 12 linii I/O.
    > tiny2313 ma ich 15..18 w zależności od konfiguracji, więc wystarczy.

    coś niezabardzo. Diody są tylko dodatkiem, zasadniczo ma toto załączać
    kanały,czyli musi mieć te 15 wyjść. Można na CPLD, można na procesorze i
    multiplexerze. W sumie zależy od rodzajów wejścia, trzeba dodać przekaźniki,
    międzymordzia elektroniczne lub bezpośrednio.

    Waldek

  • 12. Data: 2010-03-17 11:19:47
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Waldemar Krzok pisze:

    > coś niezabardzo. Diody są tylko dodatkiem, zasadniczo ma toto załączać
    > kanały,czyli musi mieć te 15 wyjść.

    Hmm, wydawało mi się, że dalej ma to być połączone przez MIDI z
    urządzeniem. W takim wypadku wypadałoby wybrać coś w obudowie tqfp32.

  • 13. Data: 2010-03-17 13:08:20
    Od: "MM" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Nix" <videoart1@___WYTNIJ__WYTNIJ___wp.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Potrzebuję takiego prostego ( wydaje się ...) układziku do sterowania
    > komunikatami midi do instrumentu muzycznego:
    >
    > 15 wzajemnie zależnych przycisków (astabilnych) z diodami LED, diodka ma
    > się zapalać po naciśnięcu przycisku i
    > świecić ciągle aż do naciśnięcia innego przycisku...
    >
    > Czy to da się w miarę prosto zrealizować? A może użyć jakiegoś "gotowca" ?
    > Podpowiedzcie proszę :)
    >
    > pzdr! Nix

    Coś mi tu nie pasuje - jak astabilne to po co zależne?
    - ty masz do czego te 15 drutów podłączyć czy chcesz generować komunikaty
    MIDI ?

    bo według mnie to dać procesorek na 15 wejść, podanie masy z przycisku
    (chwilowego) wysyła odpowiedni komunikat MIDI, port przestawia na wyjście i
    podaje masę żeby diodka (zasilana z plusa przez rezystor) się zapaliła i
    już. Podanie masy na inną nogę wysyła inny komunikat i poprzednią nogę
    przestawia na wejście.
    A jak ktoś się bardzo uprze to klawiatura matrycowa 4x4 i można dać coś
    mniejszego.

    MM