  • 1. Data: 2013-12-16 10:48:39
    Temat: Re: przetwornica dc-dc do zasilania silnika
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello chochlik_drukarski,

    Monday, December 16, 2013, 8:55:59 AM, you wrote:

    > Witam. Mam silniczek około 400W zasilany napięciem 60 do 70V. Od
    > dłuższego czasu szukam odpowiedniego transformatora do jego
    > zasilania i nic w rozsądnej cenie nie umiem znaleźć. Czy miałoby
    > sens użycie jakiegoś zasilacza 40-45V 600W i takiej przetwornicy:
    > http://www.ebay.com/itm/800W-Boost-DC-DC-Converter-P
    ower-Supply-Step-up-Module-12-80V-to-12-80V-/2212700
    84265?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3384b98aa9
    > ?

    Nie. "Input Current: Maximum input current 10A" i wystarczy. Nie
    zrobisz przetwornicy o takiej mocy za 20 dolarów i na takim malutkim
    dławiczku.

    > Ten silnik to rodzaj elektrowrzeciona w małej frezarce. Teraz
    > zasilam go z zasilacza około 56V i jest to minimalnie za mało.
    > Dodatkowo robię regulator obrotów ze stabilizacją i chciałbym mieć
    > możliwość krótkotrwałego ustawienia mocy np na 110%. Stąd potrzeba
    > podniesienia napięcia do conajmniej 70V.

    Można zrobić na podstawie aktualnego zasilacza 56V dwufazowy
    step-up, który podniesie napięcie i pozwoli na jego regulacje w pewnym
    zakresie. Można tez przemyśleć pełny zasilacz, pracujący w trybie
    prądowym i dający się sterować w szerokim zakresie. Ale to już wyższa
    szkoła jazdy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 2. Data: 2013-12-16 11:22:57
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    wiadomości news:15624690.20131216104839@pik-net.pl.invalid...

> [...]
    >
    > Nie. "Input Current: Maximum input current 10A" i wystarczy. Nie
    > zrobisz przetwornicy o takiej mocy za 20 dolarów i na takim malutkim

    10A to będzie za mało ?

> [...]
    > zakresie. Można tez przemyśleć pełny zasilacz, pracujący w trybie
    > prądowym i dający się sterować w szerokim zakresie. Ale to już wyższa

    Obydwa to wyższa szkoła jazdy. Mam już 1568 rozkopanych projektów
    i nie chciałbym zaczynać kolejnego kosztem poprzednich.

  • 3. Data: 2013-12-16 11:41:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello chochlik_drukarski,

    Monday, December 16, 2013, 11:22:57 AM, you wrote:

    ower-Supply-Step-up-Module-12-80V-to-12-80V-/2212700
    84265?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3384b98aa9
    > 10A to będzie za mało ?

    Będzie na styk. Ale dławik nie odpowiada temu prądowi. Będzie się
    gotował.

    No to może zacznij coś kończyć?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2013-12-16 11:52:02
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    wiadomości news:324241481.20131216114138@pik-net.pl.invalid...
> [...]
    84265?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3384b98aa9

    > Będzie na styk. Ale dławik nie odpowiada temu prądowi. Będzie się

    No racja. Będzie na styk.

    > No to może zacznij coś kończyć?

    Właśnie się staram. Do tego potrzebny mi jest zasilacz.

  • 5. Data: 2013-12-16 18:22:04
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-12-16 11:22, chochlik_drukarski pisze:

    ower-Supply-Step-up-Module-12-80V-to-12-80V-/2212700
    84265?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3384b98aa9
    > 10A to będzie za mało ?
    Za mało. Maximum input 10A (przy np 40v) to nie da output 80V 10A, tylko
    80V 5A (minus straty na sprawności, powiedzmy 4A), pomijając że całość
    na 10A@80V to nie wygląda.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173