  • Data: 2009-06-17 16:00:05
    Temat: Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> szukaj wiadomości tego autora

    news:1171042253.20090617125442@pik-net.pl...

    > Widzisz, problem polega na tym, że seryjnie produkuje się
    > transformatory sieciowe o mocy 0.5VA. Natomiast siakoś seryjnie
    > produkowanych przetwornic zasilanych z sieci o tej mocy nie spotkałem
    > - nawet Chińczykom taka myśl do głowy nie przyszła.

    Bo się nie opłaca i w ogóle ekonomicznie jest to dyskusyjne. Technicznie
    jest to możliwe i to bez schodzenia w jakieś bardzo cienkie druty - po
    prostu pyka się krótkimi impulsami z dość dużym odstępem w normalne trafo
    (czyli mały wsp. wypełn. i mała f). Tak mniej więcej działa pomysł duński,
    tak mniej więcej działa UCC28600 i wiele innych zasilaczy green. Można to
    zresztą rzeźbić też innymi sposobami tyle, że nie będzie to bardzo bardzo
    małe i bardzo bardzo sprawne. Choć, gdyby się uprzeć, też by się dało -
    tylko musi być klient, który dokładnie tego chce i za to zapłaci. Nie za
    to, że ma green zasilacz 5W, lecz green zasilacz 0.5W. W typowych
    zastosowaniach nie ma uzasadnienia wysokiej ceny za jakieś ułamki
    zaoszczędzonej mocy więc i Chińczycy tego nie produkują. Ot i całe
    wyjaśnienie. Kiedyś musiałem popełnić przetwornicę ciągnącą (max.) jakieś
    200 czy 300uA z 400V to popełniłem. Klient tego chciał. Było to ze 3 lata
    temu i więcej się nie powtórzyło :)

    e.