  • Data: 2010-03-06 19:22:39
    Temat: Re: przestrojenie Amatora 2 Stereo
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis <m...@w...pl> napisa&#65533;(a):

    > Ten sznurek to chyba tzw. dratwa. Gruba, lniana nić. Z nią nie powinno
    > być chyba problemów, wydaje mi się nawet, że jedna szpulka znajdzie się
    > w domu. Czy jednak nadaje się to w tego typu zastosowaniach? W końcu w
    > oryginale był jedwab.
    > Z drugiej strony... Radio nie będzie jakoś szczególnie intensywnie
    > eksploatowane, więc taki napęd powinien chyba trochę pochodzić...

    Dratwą to buty można naprawiać.
    To nie może być skręcana nitka tylko specjalna plecionka, zwykle jedwabna.
    Konstrukcja takiej linki podobna jest do porządnego kabla ekranowanego:
    wewnątrz krzyżowej plecionki, odpornej na ścieranie, jest rdzeń ze
    wzdłużnych włókien, zapewniających odpowiednią wytrzymałość na zerwanie.
    Plecionka, zaciskając się na rdzeniu czyni taką linkę odporną na rozciąganie.
    Wystarczy sprężynka i całość linki napędu skali nie zmienia długości przez
    długie lata.

    Google bardzo pomocne - na hasło "linka do skali" bez trudu znajduje
    sprzedawcę:

    http://sklep.north.pl/karta/linka-do-skali-0,6mm-25-
    m--810,266100.html

    Porcja na długie lata wystarczy.