  • Data: 2008-10-21 18:46:10
    Temat: Re: przestroga: czy wiesz, co kasuje twój dos tawca poczty?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 12 Oct 2008 14:11:23 +0200, futszaK napisał(a):
    > a mi ktoś powiedział że nie ułatwiamy życia spamerom i nie informujemy
    > ich o tym że dana poczta nie dotarła... :/

    Niezły nonsens - zwłaszcza biorąc pod uwagę, że i tak spam przychodzi od
    zombies które mają gdzieś wynik sesji SMTP...

    > kurde sorki, ale ja jakoś ciągle stoję po stronie tych,co filtrują za
    > dużo niż za mało,bo spam jest irytujący,zaś poważne firmy stać jest na
    > wpłacenie 1 eurocenta za każdego maila na rzecz serwera odbiorczego
    > poczty

    Niby jak to wpłacanie eurocentów by miało być zrealizowane? Jak miałaby
    następować weryfikacja płatności? Jak to zrealizować, by było odporne na
    DDoS? Moim zdaniem - mało realne...
    Do tego nic by nie pomogło na sieci zombies - tyle że wirusy zaczęłyby
    aktywniej korzystać z kont mailowych nosicieli, to by uderzyło po kieszeni
    właścicieli serwerów pocztowych więc zaczęliby ścigać zawirusowanych o zwrot
    kosztów itp... Jeden wielki bajłagan.

    A co do tnących zbyt wiele: dla mnie liderem głupoty są firmy (niejednokrotnie
    uważające się za poważne), które tną automatycznie wszystkie maile z
    serwerów wymienionych w CBL.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944