  • 11. Data: 2010-01-09 15:05:19
    Temat: Re: przesiadka 500D na 50d?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Różnica jest w czymś innym - jakość wizjera i matówki oraz AF microadjust.
    > Tyle, że jeśli komuś to nie jest potrzebne to zysk z przesiadki 500D -> 50D
    > jest moim zdaniem żaden.
    > Pomijając zysk na wadze i gabarytach - 2 x cięższy grzmot robi wrażenie ; )
    >
    > adam

    pytanie bylo inne: czy odczuje roznice jakosci. w domysle zdjecia .
    odpowiedz jet oczywista- nie odczuje pod warunkiem ze c500d jest
    sprawny . czyli wszystko funkcjonuje sprawnie.

    roznic pomiedzy tymi aparatami jest sporo .

    na korzysc c50d
    -wiekszy obraz w celowniku
    -lepiej amortyzowane i ciszej pracujace lustro , pracuje sie tym
    znacznie lepiej, mniejsze wtrzasy mozna robic zdjecia na dluzszych
    czasach z reki
    - czulszy AF i sensory peryferjyne krzyzowe , AF w c500 d ogolnie jest
    dd. w 50d ogolnie jest b.dobry.
    -joystick to aktywowania poszczegolnych sensorow AF - fatastyczna
    sprawa , to ulatwia wybor sensora kadrowanie . sensory peryferyjne sa
    rownie skuteczne jak centralny.
    - inny rodzaj mikrosoczewek w matrycy , lepszy uzysk energetyczny a
    tym samy nieco lepsze szumy a co najwazniejsze lepsza wspolpraca z
    obiektywami szerokokatnymi.
    -wieksza szybkostrzelnosc.
    -drugie pokretlo , lepszy , szybszy dostep do koniecznych funkcji i
    nastaw.
    - microjusting AF - nieoceniona pomoc , wrecz niezbedne dla aps-c z
    aktualna technologia af wywodzaca sie sprzed 30 lat dla formatu 24*36-

    dwie wady :
    wiekszy pobor pradu - trzeba koniecznie druga baterie trzymac w
    rezerwie ew gripp
    wiekszy ciezar - niekiedy jest to zaleta - lepsze pochlanianie drgan
    od lustra i w razie czego mozna uzyc jako broni defensywnej ;-)

    c500d- mozliwosc krecenia filmow co traktuje jako ceche neutralna ,
    anie ziebi ani grzeje .

    roznic jakosciowych zdjecia w praktyce nie zobaczy , natomiast uzysk
    zdjec udanych w stosunku do nieudanych w c50d bedzie zdecydowanie
    lepszy , glownie mam na mysli z powodu ostrosci.
    z c50d bedzie mniej trafialo do kosza.
    w moim przypadku z powodow technicznych z analogicznego aparatu c450d
    uzysk wynosil ok 30 % , 70% trafioalo do kosza , w c50 d do kosza
    trafia co najwyzej 30 % a moze mniej , pozostaje 70%

    Praca af c450/c500 wygladala w ten sposob ze walilem serie i w serii
    moglo trafic sie ostre.
    w c50d w serii trafia sie nieostre.

    jesli porownam zdjecia te ktore pozostawilem to roznic jakosciowych
    nie dopatruje sie.

    slowem c50d jest aparatem nieporownywalnie bardziej zaawansowanym
    technologicznie i technicznie i lepszym.

    pytanie czy 500d czy g1 - ani chwili bym sie nie zastanawial -
    oczywiscie ze g1.
    w ogole dziwi mnie ze ludzie pytaje o te tanie lustra. daleko im pod
    niemal kazdym wzgledem do G1 i temu podobnych.

  • 12. Data: 2010-01-09 15:10:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > w moim przypadku z powodow technicznych z analogicznego aparatu c450d
    > uzysk wynosil ok 30 % , 70% trafioalo do kosza

    U mnie uzysk jest 100%, ale to pewnie z innych powodów.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 13. Data: 2010-01-09 15:45:50
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "XX YY" napisał
    pytanie czy 500d czy g1 - ani chwili bym sie nie zastanawial -
    oczywiscie ze g1.
    w ogole dziwi mnie ze ludzie pytaje o te tanie lustra. daleko im pod
    niemal kazdym wzgledem do G1 i temu podobnych.
    --------------------------------

    Może i tak ale z drugiej strony kupując Canona czy inny budżetowy dSLR ma
    się na starcie o wiele większy wybór szkieł. Nie każdemu to potrzebne ale
    zrobić sobie przywoity zestaw do macro w Panasonicu czy w Canonie to dwa
    różne światy.

    adam

  • 14. Data: 2010-01-09 16:01:50
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > --------------------------------
    >
    > Może i tak ale z drugiej strony kupując Canona czy inny budżetowy dSLR ma
    > się na starcie o wiele większy wybór szkieł.

    to tak jakby ktos cierpiacy na niewydolnosc nerek i marskosc watroby
    mial wspaniale zaopatrzony barek.

  • 15. Data: 2010-01-09 16:44:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 9 Jan., 16:10, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > U mnie uzysk jest 100%, ale to pewnie z innych powodów.

    to swiadczy tylko o tym ze masz o 70 % nizsze wymagania niz ja.

  • 16. Data: 2010-01-09 17:04:39
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "XX YY" napisał
> [...]
    > się na starcie o wiele większy wybór szkieł.

    to tak jakby ktos cierpiacy na niewydolnosc nerek i marskosc watroby
    -----------------------------------

    Wątkotwórcy to się raczej nie tyczy. Takich co chą lustro i do ponownej
    przesiadki na kompakt zadawalają się kitowym zoomem - pewnie tak.

    Ale jak ktoś jest w jakimś sensie świadomy to mając puszkę 500D lepiej
    wyjdzie kupując za różnicę do 50D szkło niż odwrotnie - szukając lepszej
    jakości w inwestowaniu w korpus. Korpus fajna rzecz ale jasna eLka jeszcze
    fajniejsza. I to od pierwszego strzału.

    adam

  • 17. Data: 2010-01-09 17:31:11
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > jakości w inwestowaniu w korpus. Korpus fajna rzecz ale jasna eLka jeszcze

    mam zupelnie inne doswiadczenia.
    po podpieciu niektorych szkiel do c50d nie moglem ich rozpoznac -
    dopiero ozyly.
    ( wczesniej ich sie z c450d nie dalo uzywac , wiec nie robilem nimi
    zdjec , stad nie biore pod uwage przy porownaniu jakosci zdjec, chodzi
    glownie o szerokie katy )

    te ktore wystwilem na sprzedaz zatrzymalem.

    podejscie - tani korpus drogi obiektyw pochodzi z czasow analogu i
    bylo wowczas sluszne.
    w aparatach cyfrowych nie jest sluszne - obowiazuje tutaj zasada
    dopasowania matrycy do obiektywu.

    gdybym byl postawiony przed alternatywa co najpierw kupic tani korpus
    i dobry obiektyw i za jakis czas zmienic korpus , czy tez dobry korpus
    i kitowy obiektyw , i za jakis czas go zmienic - to w fotografi
    amatorskiej , domowo uzytkowej wybrylbym to drugie rozwiazanie.
    Obiektywy kitowe maja ograniczenie jasnosci , rozdzielczosc czesto
    jest wystrczajaca . a na potrzeby obrazu wielkosci monitora calkowicie
    wystrczajaca.
    Ograniczenia wynikajace z korpusu moga wogole uniemozliwic zrobienie
    poprawnego zdjecia.

  • 18. Data: 2010-01-09 18:48:13
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Wlasnie przesiadlem sie z 50d na 500d, jaka to ulga nie musiec dzwigac
    takiej cegly :)
    Ergonomia oczywiscie gorsza, wymagajaca przyzwyczajenia, ale i tak lepsza
    niz w puszkach entry-level konkurencji.

  • 19. Data: 2010-01-09 19:25:54
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Użytkownik <l...@l...localdomain> napisał w wiadomości
    >W poście <hi9umg$ilm$1@inews.gazeta.pl>,
    > W jakiej to dziwnej sytuacji robisz głównie zdjęcia, że niezbędny Ci jest
    > górny ekranik? O ile mam go w swoim aparacie i spoglądam często, to i bez
    > niego by mi nie było źle. Acz co do dwóch pokręteł nie da się nie zgodzić.

    w gorach, czesto w nocy, w dziwnych warunkach pogodowych etc. do tego
    nierzadko w grubasnych rekawicach ktorymi ciezko cokolwiek obsluzyc. ale
    nawet w nich w locie zmieniam sobie iso, przyslone, korekcje ekspozycji
    etc - nie wyobrazam sobie jechac na ciagle wlaczonym ekraniku z tylu,
    tudziez co chwile go wlaczac i wylaczac.

    co do pradozernosci - generalnie laduje aparat co wyjscie, i w normalnych
    warunkach moge zapelnic 2gb karte samymi jpgami i aku jest pewno jeszcze
    naladowany w ok 30%. ale juz np ostatnio przy silnym mrozie zapelnilem moze
    700mb a aku juz pokazywal bez jednej kreski - w 40d to oznacza ze juz
    niewiele tego pradu zostalo. nie ma sie co oszukiwac z wlaczonym ekranikiem
    pewno by zdechl - testy testami ale taki ekranik po prostu troche pradu zre
    i to nie zaden moj wymysl tylko oczywista oczywistosc :)

    pozdrawiam
    piotrek

  • 20. Data: 2010-01-09 19:47:51
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hial86$bvv$1@inews.gazeta.pl>,
    Piotr Biernawski nabazgrał:

> [...]
    > etc - nie wyobrazam sobie jechac na ciagle wlaczonym ekraniku z tylu,
    > tudziez co chwile go wlaczac i wylaczac.

    To istnieją aparaty które nie pokazują tych informacji w wizjerze?
    Ograniczając się do tych mających górny ekranik oczywiście...

    --
    Someday, people who know how to use computers will rule over
    those who don't. And there will be a special name for them: