  • 1. Data: 2009-09-27 20:32:24
    Temat: przerwany kabel jeszcze - wykorzystanie przewodu internetowego
    Od: "tadzik" <j...@o...eu>

    Witam,
    tak sie jeszcze zastanawian,
    czy nie daloby sie jakos wykorzystac zamiast kabla antenowego kabla od
    internetu (biegnie rownolegle i dziala, sprawdzalem).
    Macie jakis pomysl?

  • 2. Data: 2009-09-27 23:05:48
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "tadzik" <j...@o...eu> wrote in message news:h9oi74$tu1$1@news.onet.pl...
> [...]
    > czy nie daloby sie jakos wykorzystac zamiast kabla antenowego kabla od
    > internetu (biegnie rownolegle i dziala, sprawdzalem).

    Teoretycznie tak. Trzeba by tylko dopasowac impedancje i przejsc z
    koncentryka na kabel symertyczny.
    Tu jest takie gotowe urzadzonko:
    http://www.smarthome.com/7805T/VideoEase-CATV-Baluns
    /p.aspx

    c.

  • 3. Data: 2009-09-28 05:30:57
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

    > Teoretycznie tak. Trzeba by tylko dopasowac impedancje i przejsc z
> [...]

    Tylko, że pasmo kabla kat. 5 jest do 550MHz a TV ma pasmo do ok. 900MHz,
    więc niektóre kanały z górnego zakresu UHF mogą być mocno tłumione.

  • 4. Data: 2009-09-28 09:05:23
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "nom" <n...@u...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Tylko, że pasmo kabla kat. 5 jest do 550MHz a TV ma pasmo do ok. 900MHz,
    > więc niektóre kanały z górnego zakresu UHF mogą być mocno tłumione.

    Dla zadnego kabla nie podaje sie 'pasma' czy tez maksymalnej czestotliwosci
    tylko tlumienie przy danej czestotliwosci. Jezeli jego dlugosc jest
    niewielka to jest szansa ze to bedzie chodzic nawet do 900MHz.

    c.

  • 5. Data: 2009-09-28 11:43:51
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości
    mogą być mocno tłumione.

> [...]
    > czestotliwosci tylko tlumienie przy danej czestotliwosci. Jezeli jego
    > dlugosc jest niewielka to jest szansa ze to bedzie chodzic nawet do

    Ja po skrętce puściłem sygnał ze zwykłej anteny naziemnej 19-elementowej i
    nawet nieźle było, ale długość kabla tylko 4m. :-)
    Nie dawałem nawet symetryzatora.

  • 6. Data: 2009-09-28 19:34:16
    Od: "tadzik" <j...@o...eu>

    długość kabla mam mniej więcej 8 metrów, maksymalnie 10.

  • 7. Data: 2009-09-29 06:49:07
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

> [...]
    > czestotliwosci tylko tlumienie przy danej czestotliwosci. Jezeli jego
    > dlugosc jest niewielka to jest szansa ze to bedzie chodzic nawet do

    A skąd wiesz czy to urządzonko przeniesie powyżej 550 MHz?