eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipprzepustowość łącza a umowa › Re: przepustowos'c' ?a;cza a umowa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
    rs.pl!not-for-mail
    From: Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: przepustowos'c' ?a;cza a umowa
    Date: Fri, 19 Dec 2008 11:29:38 +0100
    Organization: GTS Energis
    Lines: 43
    Message-ID: <gift3e$1evl$1@news2.ipartners.pl>
    References: <c...@3...googlegroups.com>
    <gifa5d$atj$1@kushnir.sileman> <gifalh$hqp$1@opal.icpnet.pl>
    <gifma8$1bsn$1@news2.ipartners.pl> <gifr5o$14vo$1@opal.icpnet.pl>
    NNTP-Posting-Host: uss.hornet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1229682606 48117 83.142.191.21 (19 Dec 2008 10:30:06 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 19 Dec 2008 10:30:06 GMT
    In-Reply-To: <gifr5o$14vo$1@opal.icpnet.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.18 (Windows/20081105)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.internet.polip:87778
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2008-12-19 10:56, Patryk Włos wrote:

    > Staram się nie kląć - ale czasem trzeba użyć pewnych słów, aby
    > zaakcentować pewne negatywne zjawisko (w tym przypadku jest to okradanie
    > klientów). Inaczej słowa te nie zostaną zrozumiane.

    Patryk, skoro uważasz ISP za to, za co uważasz, to domyślam się, że
    jesteś klientem. Więc, mimo, że deklarowałem iz nie będę się odzywał
    jednak spróbuję.

    Cena trunków operatorskich - jak się domyślasz - znacznie przekracza
    rynkowe ceny dostępu abonenckiego. Do tego musisz doliczyć
    infrastrukturę, która ten ruch obsłuży. W przypadku dziesiątek czy setek
    megabitów z BGP, protekcją, niezbędnym monitoringiem robi to bardzo
    poważne kwoty. Overbooking jest koniecznością, gdyż w innym przypadku
    każdy z Was musiałby płacić kwoty, których nie bylibyście w stanie
    zaakceptować. Są różni operatorzy i różnie do tematu overbookingu
    podchodzą. Jedni prowadzą statystki ruchu, rzetelnie je analizują i
    starają się - mimo overbookingu - aby każdy z klientów miał dostęp do
    zakupionego pasma. Oczywiście nikt w takiej sytuacji gwarancji nie da,
    bo opieramy się na statystyce, ale w praktyce klient może wysycić swoje
    łącze. Inni - niestety - chcąc być konkurencyjni overbookują ile wlezie,
    byle skusić klienta ceną. A potem - niech się martwią dziewczynki o
    słodkich głosach pracujące w BOKu. Działają tak nie tylko operatorzy
    dostępowi, ale również - a może przede wszystkim - firmy hostingowe.
    Stąd te chore oferty dziesiątek gigabitów ruchu i dziesiątek gigabajtów
    przestrzeni dyskowej za psie pieniądze. Spróbuj to wykorzystać, a
    dostaniesz grzeczne wypowiedzenie :(. Autor wątku pytał o gwarancje.
    Takowych na łącze abonenckie u nikogo rozsądnego nie dostanie. Ale też w
    rzetelnej firmie dostanie tyle, za ile zapłacił i będzie to działać.

    Wszystkie te sprawy reguluje rynek i nic z tym nie zrobisz. Uważam, że
    nawet nie powinno sie z tym nic robić, bo na końcu drogi ingerencji
    organów państwa w życie obywateli i biznes jest piekło totalitaryzmu.
    Tak więc, nie uważaj wszystkich za złodzieji. Większość (chcę w to
    wierzyć) stara się stosowac normy moralne również w biznesie. Że nie
    wszyscy - trudno. Nie masz samych idealnych księży, policjantów,
    sędziów, lekarzy, więc i nie będzie samych takich ISP. Żyjemy w realnym
    świecie. IMHO lepiej się z tym pogodzić i próbować to zmienić niż się
    tym frustrować.

    --
    z.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: