  • 1. Data: 2012-07-09 09:57:24
    Temat: przekazywanie parametrów
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    witam wszystkich którzy się nie obrazili.

    jest taka sprawa, ano jest strona www z formularzem, strona ładowana jest z
    linku href=abc.php bo ponieważ zawiera dwa includy, które się muszą
    wykonać... dane z formularza przekazywane są (to znaczy będą) do skryptu
    php, który zwraca link href w nagłówkach do drugiej strony, czyli tak zwane
    przekierowanie... no i chciałbym na tej drugiej stronie wygenerować pewien
    ciąg znaków związany z danymi z formularza... nieco zamieszane, ale może
    Ktoś załapie... jak to zrobić? przypominam, że skrypt php odbierający dane z
    formularza zwraca tylko przekierowanie bo na tej drugiej stronie też dwa
    includy które się muszą wykonać...

    sesja na nic tu się nie przyda... myślałem o generowaniu jakiegoś unikalnego
    ciągu i zapisywaniu w bazie... problem tylko w tym jak te id później z bazy
    usuwać?

  • 2. Data: 2012-07-09 10:58:04
    Temat: Re: przekazywanie parametrów
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Mon, 9 Jul 2012 09:57:24 +0200, identyfikator: 20040501 napisał(a):

    Strasznie niejasno opisałeś problem a i jakikolwiek on by nie był, to
    wydaje mi się, że rozwiązanie jakie rozważasz jest conajmniej dziwaczne.

    > jest taka sprawa, ano jest strona www z formularzem, strona ładowana jest z
    > linku href=abc.php bo ponieważ zawiera dwa includy, które się muszą
    > wykonać...

    Jaki jest związek konieczności załadowania includów z faktem, że do strony
    prowadzi link abc.php? Includy są przecież fragmentem kodu skryptu abc.php
    niezależnie od tego czy prowadzi do tego skryptu link czy weszliśmy
    bezpośrednio.

    > dane z formularza przekazywane są (to znaczy będą) do skryptu
    > php, który zwraca link href w nagłówkach do drugiej strony, czyli tak zwane
    > przekierowanie...

    W nagłówkach nie zwraca się linku href tylko URL (o ile masz na myśli
    nagłówek Location). Linkiem nazywamy kod HTML np. <a href...> Posługuj się
    poprawną nomenklaturą abyśmy rozumieli co piszesz.

    Formularz jako taki nie może wykonać żadnego przekierowania w taki sposób
    aby możnabyło nagłówkami sterować. Czy masz na myśli to, że submit
    formularza spowoduje, że pozostaniemyy na tej samej stronie, która
    następnie wygeneruje nagłówek np. 301 (przekierowanie) i przeniesie
    przetwarzanie danych z formularza do innego skryptu np. def.php?

> [...]
    > formularza zwraca tylko przekierowanie bo na tej drugiej stronie też dwa

    Kolejna enigmatyczna wypowiedź. Jakie jest uzasadnienie konieczności
    wykonania przekierowania bo na drugiej stronie ma też jakieś includowanie
    nastąpić? Co ma piernik do wiatraka?

    > sesja na nic tu się nie przyda... myślałem o generowaniu jakiegoś unikalnego
    > ciągu i zapisywaniu w bazie... problem tylko w tym jak te id później z bazy
    > usuwać?

    Dlaczego sesja się nie przyda? Właśnie sesja jest podstawowym sposobem
    przekazywania danych między skryptami.

  • 3. Data: 2012-07-09 11:46:37
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Strasznie niejasno opisałeś problem a i jakikolwiek on by nie był, to
    > wydaje mi się, że rozwiązanie jakie rozważasz jest conajmniej dziwaczne.

    problem nie jest banalny, chodzi o to jak zrobić przekazanie jakiegoś
    identyfikatora pomiędzy dwoma niezależnymi stronami, bez użycia sesji?

    jak się zastanowię to napiszę może prostszą do zrozumienia wersję, może na
    jakimś konkretnym przykładzie - tylko muszę go spłodzić...

  • 4. Data: 2012-07-09 12:36:40
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...pl>

    Dnia Mon, 09 Jul 2012 09:57:24 +0200, identyfikator: 20040501 napisał(a):

    > witam wszystkich którzy się nie obrazili.

    póki co to Ty się obrażasz jak Ci ktoś głupotę wypomina

    > jest taka sprawa, ano jest strona www z formularzem, strona ładowana
    > jest z linku href=abc.php bo ponieważ zawiera dwa includy, które się
    [ciach]

    potwierdzam ze opisales to na maksa chaotycznie. zgaduje: chcesz do
    generowanego urla dokleic dane przeslane z formularza?

    $url = 'http://example.com/';
    $dane = $_POST; // nie wiem czy to zadziala czy nie bedzie trzeba
    // kazdy element oddzielnie odebrac i obrobic

    $nowyUrl = $url . http_build_query($dane);

    header("Location: " . $nowyUrl);

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk http://tradematik.pl

  • 5. Data: 2012-07-09 13:57:49
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Mon, 9 Jul 2012 11:46:37 +0200, identyfikator: 20040501 napisał(a):

    > problem nie jest banalny, chodzi o to jak zrobić przekazanie jakiegoś
    > identyfikatora pomiędzy dwoma niezależnymi stronami, bez użycia sesji?

    Zadanie wydaje mi się dziwaczne - to nadal podtrzymuję tą wersję. Nie
    rozumiem czemu nie chcesz użyć tego co najłatwiejsze. Ale ok... Do
    dyspozycji masz wiele mechanizmów bardziej kłopotliwych. Masz przecież GET
    i POST. Może być też plik tekstowy o nazwie takiej jak ID sesji - czyli coś
    w rodzaju symulacji sesji, których nie chcesz używać. Gdy plik będzie miał
    ID sesji, to każdy skrypt będzie "wiedział" czego szukać. Możesz też zrobić
    to normalie:

    <for ation="innySkrypt.php"...

    Pomysł z bazą to już przesada. Równie dobrze mógłbyś wysyłać maila ze
    skryptu do skryptu :-D

  • 6. Data: 2012-07-09 16:29:09
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    przerwa na jakiś czas, spróbuję stworzyć przykład...