  • 1. Data: 2014-03-04 10:40:41
    Temat: przekazniki i sterowanie reczne
    Od: g...@g...com

    Planuje sobie zrobic sterowniczek z przekaznikami (badz triakami). Chce tez miec
    diodke sygnaluzujaca stan i pstryczek 3-stanowy do sterowania recznego (I-0-II:
    wlaczony-wylaczony-automatyka)

    Nie wiem tylko czy lepiej to sterowanie zrobic po stronie 5V czy 230V? Z diodkami
    podobnie.

    po stronie 5V:
    * tansze elementy
    * cieniutkie przewody
    * "wysokie" napiecie zostaje tylko przy przekazniku i zlaczu.

    po stronie 230V:
    * dziala bez niskich napiec
    * dziala nawet przy uszkodzonym przekazniku/triaku

    Co wam mowi doswiadczenie?

    /bajcik

  • 2. Data: 2014-03-10 15:50:29
    Temat: Re: przekazniki i sterowanie reczne
    Od: g...@g...com

    W dniu wtorek, 4 marca 2014 10:40:41 UTC+1 użytkownik g...@g...com napisał:
    > Nie wiem tylko czy lepiej to sterowanie zrobic po stronie 5V czy 230V? Z diodkami
    podobnie.

    Nikt nie chce sie wypowiedziec? Grafike zrobilem dla zilustrowania:
    http://easyeda.com/img_normal_ZlfxPJ1jA.png

  • 3. Data: 2014-03-10 16:14:49
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 15:50:29 UTC+1 użytkownik g...@g...com
    napisał:

    > Nikt nie chce sie wypowiedziec? Grafike zrobilem dla zilustrowania:

    Ja tam swoje już napisałem Ci na priv - o ile za sterowaniem po stronie 5V nie
    przemawiają inne względy (np. na tablicy sterowniczej masz poza tym tylko niskie
    napięcie i nie chcesz mieszać, ew. mało miejsca i przełączniki 230V ciężej byłoby
    upchać, albo gabarytami nie pasowałyby do reszty), zrobiłbym sterowanie po stronie
    230V z powodu, że:
    - masz możliwość całkowitego odłączenia elektroniki i nawet jej fizycznego wyjęcia,
    co w przypadku własnoręcznie rzeźbionych prototypów może mieć swoje duże plusy (na
    tyle istotne, że nawet w przypadku sterowania po stronie 5V warto taką możliwość
    zostawić, choćby przez użycie złączek, które po wyjęciu elektroniki można razem spiąć
    "omijając" automatykę na krótko).
    - wizualnie, na panelu sterowniczym solidny przełącznik obsługujący 230V będzie miał
    wygląd adekwatny do pełnionej funkcji :)

    J.