  • 1. Data: 2014-03-02 20:00:10
    Temat: frezarka grawerka plotter
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    jak nazywa się frezarka grawerka plotter po angielsku? kiedyś Ktos podawał
    mi adres stron gdzie można było kupić taki mini zestaw, może Ktoś pamięta
    adres?

  • 2. Data: 2014-03-03 16:23:24
    Temat: Re: frezarka grawerka plotter
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    widzę, że pojawiło się coś nowego:
    http://allegro.pl/nowa-cnc-frezarka-grawerka-ploter-
    plasma-i4015077470.html
    coż to takiego? czego tu brakuje, że tak tanio?

  • 3. Data: 2014-03-03 16:30:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tusk, donald tusk" napisał
    >widzę, że pojawiło się coś nowego:
    >http://allegro.pl/nowa-cnc-frezarka-grawerka-ploter
    -plasma-i4015077470.html
    >coż to takiego? czego tu brakuje, że tak tanio?

    Male, wrzeciona nie ma, no i sterowanie LPT.

    A program ? Pod DOS ?

    J.

  • 4. Data: 2014-03-03 17:01:42
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-03-03 16:30, J.F pisze:
    > Użytkownik "tusk, donald tusk" napisał
    plasma-i4015077470.html

    > Male, wrzeciona nie ma, no i sterowanie LPT.
    >
    > A program ? Pod DOS ?
    Sterowanie przez LPT - to podstawowa funkcjonalność windowsowego
    programu MACH2/MACH3 - taniego (i powszechnie piraconego) softu do
    sterowania cnc.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2014-03-04 09:00:41
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 16:23:24 UTC+1 użytkownik tusk, donald tusk
    napisał:
    > widzę, że pojawiło się coś nowego:
    >
    > http://allegro.pl/nowa-cnc-frezarka-grawerka-ploter-
    plasma-i4015077470.html

    > coż to takiego? czego tu brakuje, że tak tanio?

    Nie jest nowe. A tanie jest bo jest niewielkie.
    Ten gostek robił jakis czas temu takie konstrukcje z drewna. Widać że sie rozwija.

    Do tego kosztu musisz doliczyc wrzeciono (jakies 400-1000zl), frezy, i mach-a.
    No i jakis program do cam. Pisanie gkodu recznie czy ze skryptów jest nie warte
    czasu.

    Ta co dałeś linka to ma pole robocze 100x150mm. Jak sobie do tego jakieś mocowanie
    sklecisz to pare-paredziesiąt mm pola roboczego stracisz.

    Do tego nie wiem jaką ta maszyna ma sztywność i dokładność/powtarzalność.

    Ale cena jest ok.
    jakby się zakręcić to można kupić lepiej (większe za niewiele większą cenę albo
    solidniejsze/szybsze za podobną)...

  • 6. Data: 2014-03-04 09:32:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    <s...@g...com>
    > mach-a. No i jakis program do cam. Pisanie gkodu recznie czy ze skryptów
    > jest nie warte czasu.

    Dlatego ja polecam polski PikoCNC. Mamy płytkę sterowania, CAM-a i działa na
    USB.

    Robert

  • 7. Data: 2014-03-04 23:01:13
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-03-04 09:32, Robert Wańkowski pisze:
    > Dlatego ja polecam polski PikoCNC. Mamy płytkę sterowania, CAM-a i
    > działa na USB.
    Polecam przy takim poleceniu dopisać cenę tego sterownika :)
    Sam interfejs i soft 550pln, z tego co widzę dołożyć trzeba drivery
    silników.
    Na LPT można się zmieścić z całą elektroniką w jakieś pewnie 250pln dla
    urządzenia wielkości wskazanego w linku.

  • 8. Data: 2014-03-04 23:04:13
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-03-03 16:23, tusk, donald tusk pisze:
    > http://allegro.pl/nowa-cnc-frezarka-grawerka-ploter-
    plasma-i4015077470.html
    > coż to takiego? czego tu brakuje, że tak tanio?
    To nie jest tanio, zdecydowanie. Biorąc wielkość pola roboczego.
    Do tego brak jakiejkolwiek gwarancji powtarzalności parametrów i
    dokładności i brak wrzeciona to chyba nawet drogo.

  • 9. Data: 2014-03-05 02:12:43
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 2 marca 2014 20:00:10 UTC+1 użytkownik tusk, donald tusk napisał:
    > jak nazywa się frezarka grawerka plotter po angielsku?

    Zaczynasz być co najmniej zabawny...

    Grawerka po angielsku , to : "Donald Tusk
    "
    A grawerowanie, to "astalavista babe".

  • 10. Data: 2014-03-05 02:32:24
    Od: s...@g...com