  • 1. Data: 2016-11-16 14:31:16
    Temat: przedłużacz SMA
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Ok, będę walczył z modułem z SIM800, ale potrzebowałbym małą przedłużkę
    SMA.

    Znaczy coby przykręcić do złącza w module a drugą stronę przykręcić do
    obudowy, żeby sobie można tam nakręcić antenkę.

    Widzę na Allegro przedłużacze, ale takie raczej z 1m, a tutaj potrzebne
    z 15 cm. W dodatku ze złączem SMA "na panel".

    Widzieliście gdzieś toto ?

    A jeżeli nie - można samemu taki kabelek zmajstrować ?
    Nie śmiać proszę, to moje pierwsze podrygi z GSM...

  • 2. Data: 2016-11-16 14:39:42
    Temat: Re: przedłużacz SMA
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 16/11/2016 13:31, sundayman wrote:
> [...]
    >
    > Widzieliście gdzieś toto ?
    >
    > A jeżeli nie - można samemu taki kabelek zmajstrować ?
    > Nie śmiać proszę, to moje pierwsze podrygi z GSM...

    takie?

    http://www.ebay.com/itm/122062029738

  • 3. Data: 2016-11-16 14:41:09
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 16/11/2016 13:39, Cezar wrote:

    > takie?
    >
    > http://www.ebay.com/itm/122062029738

    lub tez allegro
    http://allegro.pl/konektor-sma-wtyk-rp-sma-gniazdo-2
    0cm-pigtail-i5647181032.html

  • 4. Data: 2016-11-16 14:42:04
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    > lub tez allegro
    > http://allegro.pl/konektor-sma-wtyk-rp-sma-gniazdo-2
    0cm-pigtail-i5647181032.html

    ah, ten jest rp-sma.

    Ogolnie szukaj pod 'pigtail'

    c.

  • 5. Data: 2016-11-16 15:02:23
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ogolnie szukaj pod 'pigtail'

    aha, dziękuję.

  • 6. Data: 2016-11-16 15:06:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 listopada 2016 15:02:24 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:

    > aha, dziękuję.

    "pigtail" cokolwiek znaczy na olx są
    https://www.olx.pl/oferta/pigtail-mmcx-rsma-20-cm-ka
    towy-do-mikrotik-CID99-IDgFfkH.html#68b214dc10

  • 7. Data: 2016-11-16 15:19:56
    Od: vernon pinkley <v...@g...com>

    użytkownik sundayman napisał:
    > Ok, będę walczył z modułem z SIM800, ale potrzebowałbym małą przedłużkę
    > SMA.

    Gniazdo na pcb, z gniazda kabelek do obudowy.
    https://botland.com.pl/13432-thickbox_default/antena
    -wifi-5-db-przejsciowka-sma-ufl.jpg

    https://www.maritex.com.pl/transmisja_bezprzewodowa/
    osprzet/kable_antenowe_ze_zlaczami.html

    Samemu? Gdzies widziałem kable SMA z przylutowanym kabelkiem,
    lutowało sie to do pcb.

  • 8. Data: 2016-11-16 15:46:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 16 Nov 2016 14:31:16 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Znaczy coby przykręcić do złącza w module a drugą stronę przykręcić
    do
    > obudowy, żeby sobie można tam nakręcić antenkę.

    Z przedłurzaczami to ostrożnie. Moduł oczekuje.impedancji falowej
    50ohm. Będące w sprzedazy anteny z kablem mają już 50 i nie należy
    ani ich skracać ani przedłużać. Włączanie czegokolwiek dudatkowego
    miedzy antena a modułem spowoduje niedopasowanie i znaczną degradację
    sprawności toru nadawczego (problemy z zasięgiem).

    --
    Marek

  • 9. Data: 2016-11-16 16:31:55
    Od: vernon pinkley <v...@g...com>

    użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > miedzy antena a modułem spowoduje niedopasowanie i znaczną degradację
    > sprawności toru nadawczego (problemy z zasięgiem).

    To czasem nie jest mit jaki można spotkać na forach krótkofalarskich
    gdzie ludzie sprzeczają się o długość przewodu?

    Wiesz, mam kabel 5m i wystawiam odbiornik GPS za okno, wątpię
    by producent zwracał uwagę na każdy milimetr długości.

  • 10. Data: 2016-11-16 17:26:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 16 Nov 2016 07:31:55 -0800 (PST), vernon pinkley
    <v...@g...com> wrote:
    > Wiesz, mam kabel 5m i wystawiam odbiornik GPS za okno, wątpię
    > by producent zwracał uwagę na każdy milimetr długo?
    > ?ci.

    Inne konselwencje niepdopasowania są przy odbiorze (GPS) a inne przy
    nadawaniu o mocy rzędu kilku watów w GSM (fala odbita, grzanie się
    stppnia mocy).

    --
    Marek