  • Data: 2014-06-20 00:57:47
    Temat: Re: przebywanie na rondzie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 Jun 2014, Marcin Jan wrote:

    > chodzi mi o coś innego, nie może być tak że naruszasz jakiś przepis jako
    > rowerzysta, a potem z roweru schodzisz (stajesz się pieszym) i mówisz że
    > teraz to Ci już mogą skoczyć bo jesteś pieszym. CZyli ograniczenie do 20 km/h
    > rowerzysta jedzie 40, łapią go na suszarkę a w miedzy czasie rowerzysta
    > schodzi z roweru i mów dajcie spokój jestem pieszym.

    Nienienie.
    Zmierzony został kiedy JECHAŁ, fakt PÓŹNIEJSZEJ konwersji na pieszego
    nie zmieni tego, że prędkość zmierzono podczas JAZDY, natomiast co do możliwości
    "konwersji" to jest ona jak najbardziej dozwolona, i nie trzeba do tego szczególnej
    konstrukcji pt. "strefa zsiadania" (poza którą zsiadanie byłoby zabronione).

    > p.s nie wiem ja jest z pomiarem prędkości rowerzystów

    Dokładnie tak. Jest ograniczenie, ma być przestrzegane.
    Bronić się można za to 'metodą anacrona', bo rower jako pojazd ażurowy
    i lekki niekoniecznie musi się mieścić w zakresie do którego homologowane
    są urządzenia do pomiaru prędkości.

    pzdr, Gotfryd