  • Data: 2014-06-20 00:51:53
    Temat: Re: przebywanie na rondzie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 Jun 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał

    > Przeczytaj dokładnie. nie na skrzyżowaniu, a przy skrzyżowaniu.

    Oj :O
    Starasz się ostatnio "w tym temacie", nie powiem ;>
    Przechodzi się NA SKRZYŻOWANIU, co najdobitniej pokazuje przykład takiego
    najprostszego skrzyżowania w postaci dwu krzyżujących się <baczność>
    DRÓG, których CHODNIKI w miejscu przecięcie POPRZECZNEJ jezdni tej
    drugiej drogi są "przedłużone" za pomocą przejścia dla pieszych.
    Albo bez tego przejścia, o czym (wraz z podstawą prawną) niżej
    <spocznij>.
    Uprzejmie proszę o zakonotowanie że skrzyżowanie dotyczy DRÓG
    a nie JEDZNI.
    Domniemanie o przecięciu jezdni to błąd gruby, bardzo powszechny
    również w publistyce niestety, ale na .samochody, .rowery i .prawo
    nie przystoi.

    > Wokół ronda
    > możesz sobie biegać, ale do środka, jak nie ma pasów, to wejść nie możesz.

    Robercie, powiedz mi proszę, czy jak na skrzyżowaniu (takim
    najzwyczajniejszym na świecie, jak wyżej) NIE MA pasów, to Twoim
    zdaniem NIE WOLNO przechodzić przez poprzeczne jezdnie?
    Bo wedle mojej nalepszej wiedzy, zakaz przechodzenia na skrzyżowaniu
    może zostać wymuszony JEDYNIE poprzez "urządzenia drogowe", w postaci
    łańcuchów, płotków i podobnych wynalazków, oznaczających zakaz
    włażenia na jezdnię. Ale mogę się mylić i wtedy proszę o podstawę
    prawną.

    Bo co rusz czytam ci ja na tej grupie że "rondo do najzwyczajniejsze
    skrzyżowanie", po czym czytam, że tam jakoby mają nie obowiązywać
    "zwyczajne" przepisy.

    Kiedy ostatnio CZYTAŁEŚ art.13. zdanie drugie cześć druga (po przecinku)
    ustawy PoRD, żeby odesłać Cię do Twojego własnego zarzutu?

    pzdr, Gotfryd