  • Data: 2014-06-18 07:12:38
    Temat: Re: przebywanie na rondzie
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-06-18 04:47, T...@s...in.the.world pisze:
    > Witam,
    > Czy i ktory przepis mowi o zakazie przebywania pieszego na wysepce na
    > srodku ronda (przykladowo w Warszawie - Rondo dr Gaulla, Dmowskiego,
    > Radoslawa czy Placu Zbawiciela)?
    > Zalozmy, ze rowerzysta okraza rondo, po czym wjezdza na wysepke, gdzie
    > schodzi z roweru i jest juz pieszym.
    > Bo Straz Miejska twierdzila ze w Kodeksie Drogowym jest zapis ktory
    > mowi, ze nie mozna sie zatrzymac, parkowac etc na mostach w tunelach i
    > na rondach.
    > Moze i jest, tylko, czy dotyczy to pieszych?
    > Smiem watpic.

    hmm ale wcześniej jechałeś rowerem, to tak jakbyś zostawił auto na
    zakazie zatrzymywania i powiedziałem że teraz mogą Ci skoczyć bo jesteś
    pieszym.
    Pytanie czy widzieli jak faktycznie zatrzymujesz rower na rondzie
    schodzisz z niego i leziesz na tą wysepkę. Zawsze może powiedzieć że
    prowadziłeś rower wcześniej.

    Jednakże i tak mogą Cię ustrzelić za przechodzenie przez jednię w nie
    właściwym miejscu. Chyba 50 pln to kosztuje.
    Jeszcze jedno sprawdź czy wysepka nie podchodzi pod urządzenie drogowe,
    nie wiem czy jest na to paragraf ale może gdzieś coś pisze że nie można
    korzystać z urządzeń drogowych nie zgodnie z jej przeznaczeniem.
    Widzę czasami na rondach są zrobione takie podjazdy że w zasadzie można
    prawie legalnie tam wjechać autem, jak rozumiem dla służb porządkowych etc.
    Pozdrawiam
    Marcin Jan