-
Data: 2012-02-20 16:43:23
Temat: Re: prosty kod sieciowy do gierki
Od: " " <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]<k...@w...pl> napisał(a):
> >> Odczyt pakietu nie różni się praktycznie niczym od odczytu pliku, poza
> >> tym, że musisz wiedzieć (np z nagłówka, albo ze specyfikacji) jak długi
> >> jest pakiet. Podobnie jak przy odczycie pliku nie musi się to udać "od
> >> razu" i możliwa jest konieczność oczekiwania na dane. Tak więc
> >> definiujesz sobie protokół przez zdefiniowanie jakie rodzaje pakietów
> >> możesz przyjąć, a te pakiety obrabiasz tak jakby były małymi pliczkami.
> >> No i oczywiście 1 zły bajt i cała transmisja pada...
> >>
>
> No i mu namieszałeś, chcesz aby on wynajdował koło na nowo -> Implementacja
> Gniazd.
> Po co mu tłumaczysz jak działa stos sieciowy, o tym niech sobie doczyta.
>
> Do "" poczytaj o gniazdach surowych to podstawa do obecnej komunikacji
> sieciowej.
> musisz sam wymyśleć sobie protokół
>
>
> >> Tak na ten moment to rozumiem...
> >
> > ok, ale mam szczegolowe pytania (jak nie bedzie odpowiedzi to bee musial
> > sam poszukac, wiadomo, ale pogadac nie zaszkodzi):
> >
> > jaki rozmiar powinny miec te pakiety najlepiej - spodziewam sie
> > ze po jednym bajcie nie warto wysylac, podobnie zapewne nie warto
> > wysylac po jednym gigabajcie - jaki rozmiar najlepiej i jaki to ma
> > wplyw
> To zależy od prędkości i jakości sieci
> Ogólnie TCP/IP ma 0-1024 bajtów w pakiecie, ale tak naprawdę to on decyduje
> ile ma pakiet, jeżeli będzie za duży to zostanie podzielony.
>
> Jednocześnie gwarantuje że prześle dane lub zerwie transmisje.
>
>
>
> > jak opakowac i odpakowac te pakiety, czy zwykle wysyla sie
> > (zwlaszcza w kontekscie gamedevu) pakiet o takiej samej
> > strukturze czy wysyla pakiety roznych typow ktore pozniej
> > trzeba 'odpakowac' po jakims typie?
>
> po co? W gniazdach robisz to Send i Recv i to koniec
>
> Send -> wysyłasz dane
> RecV -> odbierasz dane
>
> i tyutaj odgrywa rolę twój protokół ... end done
>
> Tutaj masz namiastkę opisu
> http://pjwstk.dyski.one.pl:81/public/ftp.pjwstk.edu.
pl/zsuski/zso/04-
Gniazda.pd
> f
>
> Jest jeszcze
> http://lubimyczytac.pl/ksiazka/122164/unix-programow
anie-uslug-sieciowych-
tom-1
> -api-gniazda-i-xti
> to chyba najlepsza pozycja ze szczegółami jak ma działać serwer i klient
jak
> rwie się połączenie.
> Linux - Windows nie wiele się różni.
>
>
> Ciiii
> http://peb.pl/informatyka/411135-rapidshare-unix-pro
gramowanie-uslug-
sieciowych
> .html
> tego nie podawałem
>
> >
> > jak czesto wysylac? czy 30 pakietow (stanow gry) na
> > sekunde to nie za duzo (jak to ustalic?)
> Prawdopodobnie doświadczalnie, ale myślę im mniej ruchu tym lepiej.
>
> > jak rozumiem
> > to jest obslugiwane na 'oddzielnym watku' przez jakis
> > 'driver' do netu ktury obsluguje programową kolejke,
> > ale czy przy za duzym wysylaniu ta kolejka sie nie
> > przepelni?
>
> A www się przepełnia?
>
> To zależy jak ustawisz gniazda, TCP/IP blokujące , nie blokujące -
> asynchroniczne, czy UDP.
> Jedno jest ważne TCP/IP gwarantuje dostarczenie danych w odpowiedniej
> kolejności lub wcale, a UDP nie gwarantuje nic ale przez to jest duzo
> szybsze.
>
> Ogólnie to zależy od sysstemu, łącza, odległości itp...
>
troche niedobrze ze te pakiety moga byc az tak drobione,
wolalbym miec gwarancje niedrobienia, wysylalbym odbieral
i sprawa bylaby jasna
troche poczytalem jak wspomnialem ale teraz mysle czy nie
zamknac tego tematu do nastepnego razu - bede potrzebowac
napisac i potestowac taki kod ale jeszcze nie teraz, poki
co mam inne wazniejsze tematy ktore i tak olewam
gdybym wygrzebał jakas zlotowke to moze bym sie kopsnal
po bitelke (tej syfiastej) koli... :-/ hm...
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 21.02.12 07:26 k...@w...pl
- 21.02.12 07:35 Adam Klobukowski
- 21.02.12 07:43
- 21.02.12 07:44 k...@w...pl
- 21.02.12 07:49
- 21.02.12 13:31 k...@w...pl
- 21.02.12 13:48
- 22.02.12 08:44 k...@w...pl
- 25.02.12 17:40
- 25.02.12 21:52 Karol Y
- 26.02.12 09:52
- 26.02.12 18:45 Karol Y
Najnowsze wątki z tej grupy
- We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
- Ada-Europe - AEiC 2025 early registration deadline imminent
- John Carmack twierdzi, że gdyby gry były optymalizowane, to wystarczyły by stare kompy
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2025
- Linuks od wer. 6.15 przestanie wspierać procesory 486 i będzie wymagać min. Pentium
- ,,Polski przemysł jest w stanie agonalnym" - podkreślił dobitnie, wskazując na brak zamówień.
- Rewolucja w debugowaniu!!! SI analizuje zrzuty pamięci systemu M$ Windows!!!
- Brednie w wiki - hasło Dehomag
- Perfidne ataki krakerów z KRLD na skrypciarzy JS i Pajton
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- U nas propagują modę na SI, a w Chinach naukowcy SI po kolei umierają w wieku 40-50lat
- C++. Podróż Po Języku - komentarz
- "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
Najnowsze wątki
- 2025-05-28 Szok
- 2025-05-28 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-05-28 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-05-28 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-05-28 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-05-28 Uwaga na spadki....
- 2025-05-27 Nawrocki v. Onet : pozew poszedł w sąd (nie w trybie wyborczym)
- 2025-05-27 Re: Nowe zalecenie w Mini Netykiecie dotyczące wklejania linków URL
- 2025-05-27 Re: Nowe zalecenie w Mini Netykiecie dotyczące wklejania linków URL
- 2025-05-27 Dlaczego bede jezdzil samochodem do centrum?
- 2025-05-27 Zermatt
- 2025-05-27 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-05-27 Dziwny schemat wzmacniacza m.cz.
- 2025-05-27 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-05-27 obce wpływy