-
Data: 2012-02-20 16:43:23
Temat: Re: prosty kod sieciowy do gierki
Od: " " <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]<k...@w...pl> napisał(a):
> >> Odczyt pakietu nie różni się praktycznie niczym od odczytu pliku, poza
> >> tym, że musisz wiedzieć (np z nagłówka, albo ze specyfikacji) jak długi
> >> jest pakiet. Podobnie jak przy odczycie pliku nie musi się to udać "od
> >> razu" i możliwa jest konieczność oczekiwania na dane. Tak więc
> >> definiujesz sobie protokół przez zdefiniowanie jakie rodzaje pakietów
> >> możesz przyjąć, a te pakiety obrabiasz tak jakby były małymi pliczkami.
> >> No i oczywiście 1 zły bajt i cała transmisja pada...
> >>
>
> No i mu namieszałeś, chcesz aby on wynajdował koło na nowo -> Implementacja
> Gniazd.
> Po co mu tłumaczysz jak działa stos sieciowy, o tym niech sobie doczyta.
>
> Do "" poczytaj o gniazdach surowych to podstawa do obecnej komunikacji
> sieciowej.
> musisz sam wymyśleć sobie protokół
>
>
> >> Tak na ten moment to rozumiem...
> >
> > ok, ale mam szczegolowe pytania (jak nie bedzie odpowiedzi to bee musial
> > sam poszukac, wiadomo, ale pogadac nie zaszkodzi):
> >
> > jaki rozmiar powinny miec te pakiety najlepiej - spodziewam sie
> > ze po jednym bajcie nie warto wysylac, podobnie zapewne nie warto
> > wysylac po jednym gigabajcie - jaki rozmiar najlepiej i jaki to ma
> > wplyw
> To zależy od prędkości i jakości sieci
> Ogólnie TCP/IP ma 0-1024 bajtów w pakiecie, ale tak naprawdę to on decyduje
> ile ma pakiet, jeżeli będzie za duży to zostanie podzielony.
>
> Jednocześnie gwarantuje że prześle dane lub zerwie transmisje.
>
>
>
> > jak opakowac i odpakowac te pakiety, czy zwykle wysyla sie
> > (zwlaszcza w kontekscie gamedevu) pakiet o takiej samej
> > strukturze czy wysyla pakiety roznych typow ktore pozniej
> > trzeba 'odpakowac' po jakims typie?
>
> po co? W gniazdach robisz to Send i Recv i to koniec
>
> Send -> wysyłasz dane
> RecV -> odbierasz dane
>
> i tyutaj odgrywa rolę twój protokół ... end done
>
> Tutaj masz namiastkę opisu
> http://pjwstk.dyski.one.pl:81/public/ftp.pjwstk.edu.
pl/zsuski/zso/04-
Gniazda.pd
> f
>
> Jest jeszcze
> http://lubimyczytac.pl/ksiazka/122164/unix-programow
anie-uslug-sieciowych-
tom-1
> -api-gniazda-i-xti
> to chyba najlepsza pozycja ze szczegółami jak ma działać serwer i klient
jak
> rwie się połączenie.
> Linux - Windows nie wiele się różni.
>
>
> Ciiii
> http://peb.pl/informatyka/411135-rapidshare-unix-pro
gramowanie-uslug-
sieciowych
> .html
> tego nie podawałem
>
> >
> > jak czesto wysylac? czy 30 pakietow (stanow gry) na
> > sekunde to nie za duzo (jak to ustalic?)
> Prawdopodobnie doświadczalnie, ale myślę im mniej ruchu tym lepiej.
>
> > jak rozumiem
> > to jest obslugiwane na 'oddzielnym watku' przez jakis
> > 'driver' do netu ktury obsluguje programową kolejke,
> > ale czy przy za duzym wysylaniu ta kolejka sie nie
> > przepelni?
>
> A www się przepełnia?
>
> To zależy jak ustawisz gniazda, TCP/IP blokujące , nie blokujące -
> asynchroniczne, czy UDP.
> Jedno jest ważne TCP/IP gwarantuje dostarczenie danych w odpowiedniej
> kolejności lub wcale, a UDP nie gwarantuje nic ale przez to jest duzo
> szybsze.
>
> Ogólnie to zależy od sysstemu, łącza, odległości itp...
>
troche niedobrze ze te pakiety moga byc az tak drobione,
wolalbym miec gwarancje niedrobienia, wysylalbym odbieral
i sprawa bylaby jasna
troche poczytalem jak wspomnialem ale teraz mysle czy nie
zamknac tego tematu do nastepnego razu - bede potrzebowac
napisac i potestowac taki kod ale jeszcze nie teraz, poki
co mam inne wazniejsze tematy ktore i tak olewam
gdybym wygrzebał jakas zlotowke to moze bym sie kopsnal
po bitelke (tej syfiastej) koli... :-/ hm...
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 21.02.12 07:26 k...@w...pl
- 21.02.12 07:35 Adam Klobukowski
- 21.02.12 07:43
- 21.02.12 07:44 k...@w...pl
- 21.02.12 07:49
- 21.02.12 13:31 k...@w...pl
- 21.02.12 13:48
- 22.02.12 08:44 k...@w...pl
- 25.02.12 17:40
- 25.02.12 21:52 Karol Y
- 26.02.12 09:52
- 26.02.12 18:45 Karol Y
Najnowsze wątki z tej grupy
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=