-
Data: 2012-02-26 18:45:53
Temat: Re: prosty kod sieciowy do gierki
Od: Karol Y <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]>>> -) jak jakis sie zgubi to cala paczka nie dojdzie (a
>>> prawdopodobienstwo tego rosnie z liczba pakietow)
>>> }
>>
>> Ale czym Ty się przejmujesz? Jak masz w gnieździe coś do czytania, to
>> czytasz, jak nie to wiesz że koniec pakietu. To czy pakiet się podzieli,
>> czy dojdzie bez problemów w transmisji czy nie, tym już się zajmuje
>> niższa warstwa.
>>
>
> its okay t h e n (pl: to dobrze),
> wroce do tematu kiedys pozniej - chyba ze ktos
> chce wysnuc jakas opowiesc jak to sie robi, albo
> jest w stanie podac od reki prosty kod wysylajacy
> cyklicznie (np 10Hz) jakas strukture (np 10 intow)
> i z drugiej strony cyklicznie ja odbierajacy (w
> polaczeniu udp)
Znasz taką gierkę CD2D(+)?
Łączenie z serwerem, wymiana informacji o graczach przy podłączaniu,
przesyłanie map, tekstur itp. szło po TCP. Gdy gracz się ostatecznie
podłączył, w wątku (który miał sleepa na 1000ms/preferowana_ilosc_Hz)
odpowiedzialnym za wysyłanie informacji typu broadcast, wysyłane były
pakiety UDP z nagłówkiem (liczbą, determinującą co zawiera pakiet) i
ciągiem bitów opisujących przesyłaną strukturę.
Czyli np.
100 - nagłówek mówiący, że to pakiet opisujący pozycję gracza
14 - OX
17 - OY
Pakiet UDP był strumieniem do którego robiło się Write(Byte/Int...), jak
na serwerze wątek, który czytał sobie to co jest w gnieździe dostał
callbacka, że coś się pojawiło to czytał; ReadByte -> 100, switch(100)
przerzucił go do odpowiedniego kawałka kodu odpowiedzialnego za
uaktualnienie pozycji gracza i po sprawdzeniu, że pakiet i informacje są
ok, w pętli foreach (gracz in lista_graczy-ten_co_przysłał) był
dystrybuowany dalej.
Oczywiście jak grało dwóch graczy z pingiem 200ms każdy, to informacje o
położeniu przeciwnika uaktualniał z opóźnieniem 200ms (100ms jednego +
100ms drugiego), więc stosowało się małą predykcję ruchu gracza w
przypadku oczekiwania na kolejny pakiet od niego (oczywiście w
rozsądnych granicach). To czy ktoś oberwał, to liczył i tak serwer
(musiało się to na nim stać), więc większy lag tak jak w każdej innej
grzej przeszkadzał lagerowi, a nie pozostałym.
Generalnie wszystko dość zgrabnie działało i działa bodaj nadal, ale kto
inny się już tym zajmuje.
--
Mateusz Bogusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-16 Szukam monitora HDMI ok. 4"
- 2024-12-16 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=