  • 1. Data: 2016-04-16 13:14:53
    Temat: prosty i tani pomiar wagi lub siły nacisku
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    witam

    mam pomysł na ciekawą zabawkę, ale potrzebuje wskazówki jak tanio
    zmierzyć siłę nacisku (wagę) na płytce o wymiarach 12cm8cm. (będę
    potrzebował 4 sztuki, po 1 na każdy punkt podparcia?) Tensiometr,
    tensometr? W tme znalazłem za 48zł/sztuka. odpada. chińska waga kosztuje
    10zł. podpowiedzcie jak to tanio zrobić. waga (nacisk) maks 120kg,
    dokładność 100 gram byłaby super, ale dokładność 1kg jest akceptowalna.
    Tyle że te pomiary musiałyby być szybko robione. co najmniej 10 na sekundę.
    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2016-04-16 13:27:07
    Temat: Re: prosty i tani pomiar wagi lub siły nacisku
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-16 13:14, ToMasz wrote:
    > 10zł. podpowiedzcie jak to tanio zrobić. waga (nacisk) maks 120kg,
    > dokładność 100 gram byłaby super, ale dokładność 1kg jest akceptowalna.
    > Tyle że te pomiary musiałyby być szybko robione. co najmniej 10 na sekundę.

    Jesli może się uginać w sposób obserwowalny optycznie to widziałem
    kiedyś wagę pojemnościową. Dwie płyty, górna odkształcalna. Pomiar
    pojemności. Nie jest to zbyt odporne na zakłucenia, ale może nie musi.
    Mierzyla nacisk punktowy jakiegos ramienia.

    Dodatkowo jesli może się *solidnie* przemieszczać to jakaś prosta
    mechanika (spręzyna) może załatwić temat tak że gdzieś pojawi się
    enkoder/potencjometr.

  • 3. Data: 2016-04-16 13:51:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Apr 2016 13:14:53 +0200, ToMasz napisał(a):
> [...]
    > zmierzyć siłę nacisku (wagę) na płytce o wymiarach 12cm8cm. (będę
    > potrzebował 4 sztuki, po 1 na każdy punkt podparcia?) Tensiometr,

    Od tensometru do pomiaru sily droga daleka :-(

    > W tme znalazłem za 48zł/sztuka. odpada. chińska waga kosztuje
    > 10zł. podpowiedzcie jak to tanio zrobić.

    Kupic chinska wage :-)
    Albo poszukac chinskiego producenta tych czujnikow.

    Sa foliowe czujniki nacisku. Ponoc tanie, ale z chinska waga nie moga
    konkurowac :-( No i niezbyt dokladne sa :-)

    J.

  • 4. Data: 2016-04-16 14:41:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 16 Apr 2016 13:14:53 +0200, ToMasz <N...@o...pl>
    wrote:
> [...]
    akceptowalna.
    > Tyle że te pomiary musiałyby być szybko robione. co najmniej 10 na

    Użyć gotową chińską wagę? ;)

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-04-16 17:35:01
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    ToMasz wrote:

> [...]
    > dokładność 100 gram byłaby super, ale dokładność 1kg jest akceptowalna.
    > Tyle że te pomiary musiałyby być szybko robione. co najmniej 10 na
    Takie mnie naszły spostrzeżenia (w świetle porad na Twoje pytanie):
    Jeśli chcesz robić zabawkę, to do Chin się wybieraj. :-(

    jp

  • 6. Data: 2016-04-16 21:02:26
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    W dniu 16.04.2016 o 13:14, ToMasz pisze:
> [...]
    > Tyle że te pomiary musiałyby być szybko robione. co najmniej 10 na sekundę.

    piezoelement z glosniczka lub syrenki alarmowej? nie wiem tak tylko
    glosno mysle..

  • 7. Data: 2016-04-16 21:34:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Apr 2016 21:02:26 +0200, tomek napisał(a):
    > piezoelement z glosniczka lub syrenki alarmowej? nie wiem tak tylko
    > glosno mysle..

    Nie nadaje sie.

    -mierzy zmiane nacisku, a nie wartosc.
    Tzn - nacisk powoduje powstanie (przesuniecie) ladunku, a ladunek
    lubi sie rozplynac. Trzeba by wzmacniacz ladunkowy, lub calkowac -
    wykluczyc nie mozna, ale dobrze to dzialac raczej nie bedzie

    -skalibrowac taki glosnik to bedzie raczej trudno..

    J.

  • 8. Data: 2016-04-16 22:20:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.04.2016 o 21:34, J.F. pisze:

> [...]
    > wykluczyc nie mozna, ale dobrze to dzialac raczej nie bedzie
    >
    > -skalibrowac taki glosnik to bedzie raczej trudno..

    chyba jednak przerobie stare wagi (spróbuję, bo niemam o tym zielonego
    pojęcia). na aliexpresie znalazłem 4 czujniki w cenie 10usd. do tego
    jakaś elektronika... Myślałem ze to będie prostsze.
    ToMasz

  • 9. Data: 2016-04-16 22:30:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-16 22:20, ToMasz wrote:
    > pojęcia). na aliexpresie znalazłem 4 czujniki w cenie 10usd. do tego
    > jakaś elektronika...

    Ta elektronika prosta nie jest...

  • 10. Data: 2016-04-16 23:57:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>