eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaprogramowanie w C - bardzo ogólne pytanie o filozofię. Arduino w roli programatora pralki › Re: programowanie w C - bardzo ogólne pytanie o filozofię. Arduino w roli programatora pralki
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: programowanie w C - bardzo ogólne pytanie o filozofię. Arduino w roli
    programatora pralki
    Date: Tue, 24 Oct 2017 14:58:15 +0200

    dyskusyjnych:osnadg$lfn$...@n...news.atman.pl...
    Piotr Gałka wrote:

    >Piotrze, powody niechęci do goto były dwa:
    >1. Fatalny styl programowania ówczesnych początkujących programistów.

    IMO - dzis bylby podobnie fatalny, tylko dzis od poczatku sie ich uczy
    w "strukturalnym jezyku", nawet jesli to (Visual) Basic.

    >2. Niedostateczny rozwój metod translacji w zakresie analizy i
    >optymalizacji tzw. nieredukowalnych grafów przepływu, do których
    >powstania *może* doprowadzić goto, a konstrukcje "strukturalne"
    >w rodzaju break i continue nie. Jestem osobiście przekonany, że
    >o to właśnie tak naprawdę poszło, a mitologię dorobiono później.

    Cos w tym jest, bo istotnie optymalizacja moze byc trudna ... ale juz
    IMP Fotran H bardzo dobrze optymalizowal, a na C i Pascala bylo
    jeszcze za wczesniej.
    Pascal ... tam sie chyba na optymalizatorze nie skupiano.

    >No ale lata 60. się jakiś czas temu skończyły i problemu grafów
    >nieredukowalnych już nie ma, kompilatory robią transformacje,
    >które się nie śniły pionierom... No ale trendy narzuca ten, kto

    >A jak masz kaskadowe returny? Funkcja bardziej niż z siebie nie wróci
    >i się zaczynają piętrowe ifki do obsługi takich sytuacji.

    No, goto miedzy funkcjami nie dziala :-)

    >Dobrze użyte
    >goto jest dobre, ale to konstrukcja dla ekspertów. Tylko jest różnica
    >między zakazywaniem a rekomendowaniem nieużywania.

    Tylko zanim czlowiek ekspertem zostanie, to trzeba cwiczenia zaliczyc,
    albo mlodszego programiste zaliczyc, i uslyszy sie "w tym programie
    jest goto, to jest zly program, prosze to poprawic" ...

    J.