  • Data: 2009-06-23 16:01:34
    Temat: Re: programowanie uC przed/po lutowaniu
    Od: MKi <e...@t...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W naszych firmowych płytkach stosujemy jeszcze lepsze rozwiązanie -
    > sygnały są wyprowadzone na dodatkowe pady, do których dojeżdżają szpilki
    > testowe.

    Zawsze miałem irracjonalne (bo niepoparte niczym poza obawami)
    obawy, że szpilki będą kiepsko kontaktować przy dociskaniu
    ręcznym, a jakiś automat przekroczy kosztem złącze krawędziowe
    połączone z wkładaniem/wyjmowaniem płytki.
    Obawy bezpodstawne?

    > Jedyna wada to wyższy
    > jednostkowy koszt testera (sporo mechaniki do zjeżdżania sondą ze
    > szpilkami

    No właśnie - wydaje się, że najlepsze byłoby gniazdo na całą płytkę,
    którą dy się dociskało ręką podczas programowania...

    > Wg mnie w oprogramowaniu "bojowym" nie mogą się znaleźć funkcje
    > wykorzystywane nominalnie podczas testowania (np. wydające na zewnątrz
    > zawartość pamięci

    Nooo, zdecydowanie! Ale u mnie tryb serwisowy takich rzeczy
    nie robi :)

    > lub reprogramowujące cośtam).

    A z tym bym już nie przesadzał.

    > Zawsze istnieje jakieś
    > niezerowe prawdopodobieństwo przypadkowego wskoczenia w nie w wyniku
    > zakłóceń.

    Czy nie porównywalne ze spontanicznym (w wyniku zakłóceń)
    rozprogramowaniem pamięci? Nie mam na poparcie żadnych danych,
    tylko gdybam. W każdym razie na te co nieco naszych aparatów
    jeszcze żaden (z tego co wiem) nie wlazł poza fabryką w
    tryb serwisowy.

    Pozdrowienia,
    MKi